To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C52A 1.5] Olej w filtrze powietrza a zawór PCV.

Anonymous - 28-03-2006, 21:45
Temat postu: [C52A 1.5] Olej w filtrze powietrza a zawór PCV.
Witam wszystkich.
Posiadam Mitsubishi colt 1,5 1989 silnik 4G15 i mam problem ponieważ w filtrze powietrza znajduje się olej.Czy powodem tego może być uszkodzony zawór PCV? U mnie jest przelot w obydwie strony.
Jeśli tak to gdzie mógłbym go dostać.
Drugie pytanie
Jak poznać czy mam silnik 8V czy12V.
Pozdrawiam endriu24

josie - 28-03-2006, 22:32

Zawór masz uszkodzony, powinien przepuszczać w jedną stronę. Kupić można np w sklepach JC.
Patrząc od przodu jeśli przewody zapłonowe idą w prawo --> 8V, w lewo --> 12V

brodzky - 28-03-2006, 22:39

Taa... ile taki zawor kosztuje? Bo ja swoj czyscilem ale jak nim ruszam to slychac ze cos w nim lata. To dobrze czy zle?
Anonymous - 28-03-2006, 22:40

Dzięki Josie.
Czy tylko w JC można go kupić, bo jak się pytałem o cenę to pan powiedział że za 140 zł może mi sprowadzić z JC.
A ten olej w filtrze powietrza to dostaje się przez ten uszkodzony zawór?

ROMEL - 29-03-2006, 06:48

Tak dostaje Ci sie przez uszkodzony zawór... yyy może sie dostawac przez uszkodzony zawór...

Spróbuj go uruchomić - to jest coś w stylu zaworu zwrotnego albo diody - w jedna puszcze w drugą nie... rozwiązanie banalne - w środku jest poprostu kulka który w jedną puszcza a w druga zasysana przez podciśnie blokuje przepływ....

Brodzky... nie przejmuj sie tym ze lata - ma latać :mrgreen: ale oby nie było tego słychac podczas pracy silnika...

Pozdrawiam

Anonymous - 29-03-2006, 07:30

Cześć Romel.
Wyciągałem ten zawór PCV i jak dmucham z jednej strony to z dugiej wylatuje poietrze, jak z drugiej strony to też wylatuje po przeciwnej stronie powietrze. To jet uszkodzony nie?
A jak można go naprawić?

ROMEL - 29-03-2006, 08:38

Dlatego tez pisze żebyś spróbował go uruchomić..

Namocz go w czymś żrącym - nitro, nafta - czyśc i płucz w środku do momentu gdy uzysaksz blokowanie w jedna stronę...
Możesz pomagac sobie sprężonym powietrzem....

Powinno sie udać bo konstrukcja PCV jest banalna jak pisałem wyżej...

pozdrawiam

Anonymous - 29-03-2006, 09:24

Dzięki Romel za pomoc.
Jak mi się uda go uruchomić to dam znać.

Anonymous - 29-03-2006, 19:54

Zrobilem ze swoim tak, jak opisal Romel, z tym, ze przy okazji regulacji zaworow i czysczenia pokrywy (tak na "zaś" eby bylo) :D Efekt czysczenia pozytywny!
Krzyzak - 29-03-2006, 19:58

Ja czyściłem sprajem do czyszczenia gaźników. Efekt również pozytywny.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group