[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E33A 2.0] Remont silnika 4G63
Anonymous - 06-04-2006, 14:04 Temat postu: [E33A 2.0] Remont silnika 4G63 Mam dylemat, jestem w tarkcie wymiany głowicy bo tamtą trfił szlag i zastanawiam sie czy nie warto przeprowadzić kapitalnego remontu silnika. Co waszym zdaniem powinienem sprawdzić i ewentualnie wymienić w moim silniku. Jakie cześci jakich producentów, jakie pomiary, na co powinienem zwrócić uwagę. Pozdarwiam
kochajj - 06-04-2006, 14:20
a nie bedzie lepiej kupić 2go silnika???? Jesli zamierzasz robic silnika na zamiennikach to daj sobie spokoj... jesli juz to tylko ori...
Anonymous - 06-04-2006, 15:11
ja popieram remont. ciężko znaleźć dobry używany silnik, bo te auta są już w takim wieku że ciężko będzie o porządny egzemplarz.
zamiast wyrzucić 1500 czy 2000 w 150 kilo złomu lepiej zrobić porządną kapitalkę i po sprawie.
części jesli możesz używać to oryginały, jeśli nie - staraj się kupować renomowanych producentów.
nie wierz w japońskie oryginały, oryginały do hultaja itp do momentu, w którym nie zobaczysz opakowania z takich elementów z napisem "Hyundai" lub "MGP"
dobre niemieckie części są praktycznie zawsze lepsze od japońskich bezfirmówek.
ale przy robieniu "na porządnie" musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2000 dla sohc i 2500 dla dohc
pozdrawiam
kochajj - 06-04-2006, 16:29
shovel napisał/a: |
dobre niemieckie części są praktycznie zawsze lepsze od japońskich bezfirmówek.
ale przy robieniu "na porządnie" musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2000 dla sohc i 2500 dla dohc
pozdrawiam |
zapytaj Romka(romel) ile kosztował go "porzadny" remont silnika... około 6000zł(w samych częściach)...
Anonymous - 06-04-2006, 18:09
tak, ale jemu strzelił rozrząd, a tutaj rozumiem przez remont "zrobienie" głowicy, czyli wymiana popychaczy hydraulicznych, uszczelniaczy, dotarcie zaworów / ew. wymiana na nowe, wymiana pierścieni tłokowych, panewek wałka głównego, wszystkich uszczelek i paska rozrządu
koszty (sohc):
szlif głowicy o 0,1 mm i dotarcie zaworów z wymianą uszczelniaczy:
robocizna 150 zł szlif z wymianą uszczelniaczy i popychaczy zaworowych + 15 zł od gniazda zaworowego za dorarcie= 270 zł
komplet pierścieni - 200 zł / komplet tłoków Mahle 85,5mm z pierścieniami - 380 zł brutto
komplet uszczelek silnika Elring - 600 zł brutto (z m.in uszczelniaczami zaworowymi, uszczelkami pod głowicę, uszczelkami kolektorów, pokrywy, uszczelniaczami rozrządu, itp itd - full komplet)
kompletny rozrząd SKF VKMA 95009 370 brutto (pasek, napinacze)
panewki główne 100-150 zł
razem to daje max 1600-1700 zł za części.. kupując w jednym sklepie na pewno dostanie się zniżkę, a silnik na pewno będzie miał jaśniejszą przyszłość niż jakiś złom ze szrotu
Hubeeert - 06-04-2006, 18:14
ROMEL wymieniał tłoki itd - wszystko w najlepszej jakości. No ale jego Colt pojeździ teraz co najmniej drugie tyle.
Anonymous - 06-04-2006, 20:28
Głowicę mam używaną sciagnołem z Wrocławia jest po sprawdzeniu, zawory są ok. był docierane. Moje pytanie bardziej dotyczyło pierscieni i panewek i nie wiem czy to wystarczy. Nie chcę kupować nowego motoru bo nie wiadomo na co trafię.
Bartek - 06-04-2006, 20:35
Jak pomierzyc dol silnika jest opisane w kazdej ksiazce typu "Budowa silnika dla o(d)pornych"..... jezeli Twoj mechanik nie wie jak to zrobic to jest glupim %#%@%. Wyniki pomiarow wklej na forum - zinterpretujemy je. Warunkiem przyzwoitych pomiarow jest dokladna srednicowka, szczelinomierz i odrobina oleju (w glowie)
kochajj - 06-04-2006, 22:53
shovel napisał/a: | tak, ale jemu strzelił rozrząd, a tutaj rozumiem przez remont "zrobienie" głowicy, czyli wymiana popychaczy hydraulicznych, uszczelniaczy, dotarcie zaworów / ew. wymiana na nowe, wymiana pierścieni tłokowych, panewek wałka głównego, wszystkich uszczelek i paska rozrządu
koszty (sohc):
szlif głowicy o 0,1 mm i dotarcie zaworów z wymianą uszczelniaczy:
robocizna 150 zł szlif z wymianą uszczelniaczy i popychaczy zaworowych + 15 zł od gniazda zaworowego za dorarcie= 270 zł
komplet pierścieni - 200 zł / komplet tłoków Mahle 85,5mm z pierścieniami - 380 zł brutto
komplet uszczelek silnika Elring - 600 zł brutto (z m.in uszczelniaczami zaworowymi, uszczelkami pod głowicę, uszczelkami kolektorów, pokrywy, uszczelniaczami rozrządu, itp itd - full komplet)
kompletny rozrząd SKF VKMA 95009 370 brutto (pasek, napinacze)
panewki główne 100-150 zł
razem to daje max 1600-1700 zł za części.. kupując w jednym sklepie na pewno dostanie się zniżkę, a silnik na pewno będzie miał jaśniejszą przyszłość niż jakiś złom ze szrotu |
co do cen to moze Romek sie wypowie, ale z tego co wiem "porzadne" tłoki kosztują ponad 300zł szt.
Prawda jest taka ze silnik remontowany to juz nie to samo co fabryka nawet ze sporym przebiegiem... i prawdą jest rowniez to ze ciezko dostać uzywany silnik w dobrym stanie zwłaszcza do aut kilkunastoletnich... a jeśli juz zdecydujesz sie na remont to najwazniejsze jest to kto bedzie Ci to robił, bo partacz nawet z najlepszych cześci nic dobrego nie posklada
Anonymous - 06-04-2006, 23:02
kto jak kto ale mahle robi dobre tłoki...
kochajj - 06-04-2006, 23:30
robi dobre tłoki... ale wg IC koszt to 334zł / szt.
zreszta kolega wymieniać ich raczej nie bedzie...
Anonymous - 07-04-2006, 00:10
tłok mahle nr. 6762401 cena det. ic 97 zł brutto (cennik z 03.04.2006)
kochajj - 07-04-2006, 08:51
tłok mahle nr. 6762400 cena det. ic 334 zł brutto (cennik z 03.04.2006)
Anonymous - 07-04-2006, 09:31
tak, ale taka cena jest tylko dlatego że ich nie mają na stanie
IC dużo sobie liczy za sprowadzenie, jak mają to taniej sprzedają...
kochajj - 07-04-2006, 09:35
i nie kazdy robi remont na +0,50
zresztą zaczyna sie robić OT ...
|
|
|