Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: kochajj
06-04-2006, 22:17
[E33A 2.0] Remont silnika 4G63
Autor Wiadomość
kapsel
[Usunięty]

  Wysłany: 06-04-2006, 14:04   [E33A 2.0] Remont silnika 4G63

Mam dylemat, jestem w tarkcie wymiany głowicy bo tamtą trfił szlag i zastanawiam sie czy nie warto przeprowadzić kapitalnego remontu silnika. Co waszym zdaniem powinienem sprawdzić i ewentualnie wymienić w moim silniku. Jakie cześci jakich producentów, jakie pomiary, na co powinienem zwrócić uwagę. Pozdarwiam
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 19:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 06-04-2006, 14:20   

a nie bedzie lepiej kupić 2go silnika???? Jesli zamierzasz robic silnika na zamiennikach to daj sobie spokoj... jesli juz to tylko ori...
Ostatnio zmieniony przez kochajj 06-04-2006, 16:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2006, 15:11   

ja popieram remont. ciężko znaleźć dobry używany silnik, bo te auta są już w takim wieku że ciężko będzie o porządny egzemplarz.
zamiast wyrzucić 1500 czy 2000 w 150 kilo złomu lepiej zrobić porządną kapitalkę i po sprawie.
części jesli możesz używać to oryginały, jeśli nie - staraj się kupować renomowanych producentów.
nie wierz w japońskie oryginały, oryginały do hultaja itp do momentu, w którym nie zobaczysz opakowania z takich elementów z napisem "Hyundai" lub "MGP"
dobre niemieckie części są praktycznie zawsze lepsze od japońskich bezfirmówek.
ale przy robieniu "na porządnie" musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2000 dla sohc i 2500 dla dohc
pozdrawiam
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 06-04-2006, 16:29   

shovel napisał/a:

dobre niemieckie części są praktycznie zawsze lepsze od japońskich bezfirmówek.
ale przy robieniu "na porządnie" musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2000 dla sohc i 2500 dla dohc
pozdrawiam

zapytaj Romka(romel) ile kosztował go "porzadny" remont silnika... około 6000zł(w samych częściach)...
Ostatnio zmieniony przez kochajj 06-04-2006, 16:34, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2006, 18:09   

tak, ale jemu strzelił rozrząd, a tutaj rozumiem przez remont "zrobienie" głowicy, czyli wymiana popychaczy hydraulicznych, uszczelniaczy, dotarcie zaworów / ew. wymiana na nowe, wymiana pierścieni tłokowych, panewek wałka głównego, wszystkich uszczelek i paska rozrządu
koszty (sohc):
szlif głowicy o 0,1 mm i dotarcie zaworów z wymianą uszczelniaczy:
robocizna 150 zł szlif z wymianą uszczelniaczy i popychaczy zaworowych + 15 zł od gniazda zaworowego za dorarcie= 270 zł
komplet pierścieni - 200 zł / komplet tłoków Mahle 85,5mm z pierścieniami - 380 zł brutto
komplet uszczelek silnika Elring - 600 zł brutto (z m.in uszczelniaczami zaworowymi, uszczelkami pod głowicę, uszczelkami kolektorów, pokrywy, uszczelniaczami rozrządu, itp itd - full komplet)
kompletny rozrząd SKF VKMA 95009 370 brutto (pasek, napinacze)
panewki główne 100-150 zł

razem to daje max 1600-1700 zł za części.. kupując w jednym sklepie na pewno dostanie się zniżkę, a silnik na pewno będzie miał jaśniejszą przyszłość niż jakiś złom ze szrotu
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 06-04-2006, 18:14   

ROMEL wymieniał tłoki itd - wszystko w najlepszej jakości. No ale jego Colt pojeździ teraz co najmniej drugie tyle.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
kapsel
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2006, 20:28   

Głowicę mam używaną sciagnołem z Wrocławia jest po sprawdzeniu, zawory są ok. był docierane. Moje pytanie bardziej dotyczyło pierscieni i panewek i nie wiem czy to wystarczy. Nie chcę kupować nowego motoru bo nie wiadomo na co trafię.
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 06-04-2006, 20:35   

Jak pomierzyc dol silnika jest opisane w kazdej ksiazce typu "Budowa silnika dla o(d)pornych"..... jezeli Twoj mechanik nie wie jak to zrobic to jest glupim %#%@%. Wyniki pomiarow wklej na forum - zinterpretujemy je. Warunkiem przyzwoitych pomiarow jest dokladna srednicowka, szczelinomierz i odrobina oleju (w glowie)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 06-04-2006, 22:53   

shovel napisał/a:
tak, ale jemu strzelił rozrząd, a tutaj rozumiem przez remont "zrobienie" głowicy, czyli wymiana popychaczy hydraulicznych, uszczelniaczy, dotarcie zaworów / ew. wymiana na nowe, wymiana pierścieni tłokowych, panewek wałka głównego, wszystkich uszczelek i paska rozrządu
koszty (sohc):
szlif głowicy o 0,1 mm i dotarcie zaworów z wymianą uszczelniaczy:
robocizna 150 zł szlif z wymianą uszczelniaczy i popychaczy zaworowych + 15 zł od gniazda zaworowego za dorarcie= 270 zł
komplet pierścieni - 200 zł / komplet tłoków Mahle 85,5mm z pierścieniami - 380 zł brutto
komplet uszczelek silnika Elring - 600 zł brutto (z m.in uszczelniaczami zaworowymi, uszczelkami pod głowicę, uszczelkami kolektorów, pokrywy, uszczelniaczami rozrządu, itp itd - full komplet)
kompletny rozrząd SKF VKMA 95009 370 brutto (pasek, napinacze)
panewki główne 100-150 zł

razem to daje max 1600-1700 zł za części.. kupując w jednym sklepie na pewno dostanie się zniżkę, a silnik na pewno będzie miał jaśniejszą przyszłość niż jakiś złom ze szrotu


co do cen to moze Romek sie wypowie, ale z tego co wiem "porzadne" tłoki kosztują ponad 300zł szt.

Prawda jest taka ze silnik remontowany to juz nie to samo co fabryka nawet ze sporym przebiegiem... i prawdą jest rowniez to ze ciezko dostać uzywany silnik w dobrym stanie zwłaszcza do aut kilkunastoletnich... a jeśli juz zdecydujesz sie na remont to najwazniejsze jest to kto bedzie Ci to robił, bo partacz nawet z najlepszych cześci nic dobrego nie posklada
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 06-04-2006, 23:02   

kto jak kto ale mahle robi dobre tłoki...
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 06-04-2006, 23:30   

robi dobre tłoki... ale wg IC koszt to 334zł / szt.
zreszta kolega wymieniać ich raczej nie bedzie...
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2006, 00:10   

tłok mahle nr. 6762401 cena det. ic 97 zł brutto (cennik z 03.04.2006)
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 07-04-2006, 08:51   

tłok mahle nr. 6762400 cena det. ic 334 zł brutto (cennik z 03.04.2006)
 
 
shovel
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2006, 09:31   

tak, ale taka cena jest tylko dlatego że ich nie mają na stanie ;-)
IC dużo sobie liczy za sprowadzenie, jak mają to taniej sprzedają...
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 07-04-2006, 09:35   

i nie kazdy robi remont na +0,50 ;)
zresztą zaczyna sie robić OT :) ...
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.