 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: kochajj 06-04-2006, 22:17 |
[E33A 2.0] Remont silnika 4G63 |
Autor |
Wiadomość |
kapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2006, 14:04 [E33A 2.0] Remont silnika 4G63
|
|
|
Mam dylemat, jestem w tarkcie wymiany głowicy bo tamtą trfił szlag i zastanawiam sie czy nie warto przeprowadzić kapitalnego remontu silnika. Co waszym zdaniem powinienem sprawdzić i ewentualnie wymienić w moim silniku. Jakie cześci jakich producentów, jakie pomiary, na co powinienem zwrócić uwagę. Pozdarwiam |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 29-05-2007, 19:33, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 06-04-2006, 14:20
|
|
|
a nie bedzie lepiej kupić 2go silnika???? Jesli zamierzasz robic silnika na zamiennikach to daj sobie spokoj... jesli juz to tylko ori... |
Ostatnio zmieniony przez kochajj 06-04-2006, 16:53, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2006, 15:11
|
|
|
ja popieram remont. ciężko znaleźć dobry używany silnik, bo te auta są już w takim wieku że ciężko będzie o porządny egzemplarz.
zamiast wyrzucić 1500 czy 2000 w 150 kilo złomu lepiej zrobić porządną kapitalkę i po sprawie.
części jesli możesz używać to oryginały, jeśli nie - staraj się kupować renomowanych producentów.
nie wierz w japońskie oryginały, oryginały do hultaja itp do momentu, w którym nie zobaczysz opakowania z takich elementów z napisem "Hyundai" lub "MGP"
dobre niemieckie części są praktycznie zawsze lepsze od japońskich bezfirmówek.
ale przy robieniu "na porządnie" musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2000 dla sohc i 2500 dla dohc
pozdrawiam |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 06-04-2006, 16:29
|
|
|
shovel napisał/a: |
dobre niemieckie części są praktycznie zawsze lepsze od japońskich bezfirmówek.
ale przy robieniu "na porządnie" musisz się liczyć z wydatkiem ok. 2000 dla sohc i 2500 dla dohc
pozdrawiam |
zapytaj Romka(romel) ile kosztował go "porzadny" remont silnika... około 6000zł(w samych częściach)... |
Ostatnio zmieniony przez kochajj 06-04-2006, 16:34, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2006, 18:09
|
|
|
tak, ale jemu strzelił rozrząd, a tutaj rozumiem przez remont "zrobienie" głowicy, czyli wymiana popychaczy hydraulicznych, uszczelniaczy, dotarcie zaworów / ew. wymiana na nowe, wymiana pierścieni tłokowych, panewek wałka głównego, wszystkich uszczelek i paska rozrządu
koszty (sohc):
szlif głowicy o 0,1 mm i dotarcie zaworów z wymianą uszczelniaczy:
robocizna 150 zł szlif z wymianą uszczelniaczy i popychaczy zaworowych + 15 zł od gniazda zaworowego za dorarcie= 270 zł
komplet pierścieni - 200 zł / komplet tłoków Mahle 85,5mm z pierścieniami - 380 zł brutto
komplet uszczelek silnika Elring - 600 zł brutto (z m.in uszczelniaczami zaworowymi, uszczelkami pod głowicę, uszczelkami kolektorów, pokrywy, uszczelniaczami rozrządu, itp itd - full komplet)
kompletny rozrząd SKF VKMA 95009 370 brutto (pasek, napinacze)
panewki główne 100-150 zł
razem to daje max 1600-1700 zł za części.. kupując w jednym sklepie na pewno dostanie się zniżkę, a silnik na pewno będzie miał jaśniejszą przyszłość niż jakiś złom ze szrotu |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 06-04-2006, 18:14
|
|
|
ROMEL wymieniał tłoki itd - wszystko w najlepszej jakości. No ale jego Colt pojeździ teraz co najmniej drugie tyle. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
kapsel [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2006, 20:28
|
|
|
Głowicę mam używaną sciagnołem z Wrocławia jest po sprawdzeniu, zawory są ok. był docierane. Moje pytanie bardziej dotyczyło pierscieni i panewek i nie wiem czy to wystarczy. Nie chcę kupować nowego motoru bo nie wiadomo na co trafię. |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 06-04-2006, 20:35
|
|
|
Jak pomierzyc dol silnika jest opisane w kazdej ksiazce typu "Budowa silnika dla o(d)pornych"..... jezeli Twoj mechanik nie wie jak to zrobic to jest glupim %#%@%. Wyniki pomiarow wklej na forum - zinterpretujemy je. Warunkiem przyzwoitych pomiarow jest dokladna srednicowka, szczelinomierz i odrobina oleju (w glowie) |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 06-04-2006, 22:53
|
|
|
shovel napisał/a: | tak, ale jemu strzelił rozrząd, a tutaj rozumiem przez remont "zrobienie" głowicy, czyli wymiana popychaczy hydraulicznych, uszczelniaczy, dotarcie zaworów / ew. wymiana na nowe, wymiana pierścieni tłokowych, panewek wałka głównego, wszystkich uszczelek i paska rozrządu
koszty (sohc):
szlif głowicy o 0,1 mm i dotarcie zaworów z wymianą uszczelniaczy:
robocizna 150 zł szlif z wymianą uszczelniaczy i popychaczy zaworowych + 15 zł od gniazda zaworowego za dorarcie= 270 zł
komplet pierścieni - 200 zł / komplet tłoków Mahle 85,5mm z pierścieniami - 380 zł brutto
komplet uszczelek silnika Elring - 600 zł brutto (z m.in uszczelniaczami zaworowymi, uszczelkami pod głowicę, uszczelkami kolektorów, pokrywy, uszczelniaczami rozrządu, itp itd - full komplet)
kompletny rozrząd SKF VKMA 95009 370 brutto (pasek, napinacze)
panewki główne 100-150 zł
razem to daje max 1600-1700 zł za części.. kupując w jednym sklepie na pewno dostanie się zniżkę, a silnik na pewno będzie miał jaśniejszą przyszłość niż jakiś złom ze szrotu |
co do cen to moze Romek sie wypowie, ale z tego co wiem "porzadne" tłoki kosztują ponad 300zł szt.
Prawda jest taka ze silnik remontowany to juz nie to samo co fabryka nawet ze sporym przebiegiem... i prawdą jest rowniez to ze ciezko dostać uzywany silnik w dobrym stanie zwłaszcza do aut kilkunastoletnich... a jeśli juz zdecydujesz sie na remont to najwazniejsze jest to kto bedzie Ci to robił, bo partacz nawet z najlepszych cześci nic dobrego nie posklada |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 06-04-2006, 23:02
|
|
|
kto jak kto ale mahle robi dobre tłoki... |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 06-04-2006, 23:30
|
|
|
robi dobre tłoki... ale wg IC koszt to 334zł / szt.
zreszta kolega wymieniać ich raczej nie bedzie... |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 00:10
|
|
|
tłok mahle nr. 6762401 cena det. ic 97 zł brutto (cennik z 03.04.2006) |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 07-04-2006, 08:51
|
|
|
tłok mahle nr. 6762400 cena det. ic 334 zł brutto (cennik z 03.04.2006) |
|
|
|
 |
shovel [Usunięty]
|
Wysłany: 07-04-2006, 09:31
|
|
|
tak, ale taka cena jest tylko dlatego że ich nie mają na stanie
IC dużo sobie liczy za sprowadzenie, jak mają to taniej sprzedają... |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 07-04-2006, 09:35
|
|
|
i nie kazdy robi remont na +0,50
zresztą zaczyna sie robić OT ... |
|
|
|
 |
|
|