To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Ogólne - Zachowanie licznika elektronicznego kilometrów - jak ??

woxy - 13-04-2006, 09:47
Temat postu: Zachowanie licznika elektronicznego kilometrów - jak ??
Witam,
kolejne pytanie z cyklu "jak to u Was" :D
Chodzi mi o licznik kilometrów. Są 2 tryby A i B i na obu podczas jazdy pokazuje mi to samo. Po wyłączeniu zapłonu i ponownym włączeniu, wartości te się kasują.
Chciałbym sobie policzyć spalanie, ale kurcze nie ma jak, bo ciagle przebieg sie kasuje i na nowo liczy.
Czy u Was też tak jest? Czy może coś nie tak u mnie. Coś czytałem na temat "czerwonego" bezpiecznika 10A pod maska silnika w "żółtej" ramce, ale chyba jest oki, bo zegarek chodzi normalnie i sie nie resetuje.


Pozdrawiam
Woxy

Anonymous - 13-04-2006, 10:00

taka sytuacja nie jest normalna, przebiegi dzienne nie powinny sie kasowac po wylaczeniu zaplonu.
Marcino - 13-04-2006, 10:21

Sprawdz bezpieczniki, moze te w środku pod kierownicą, wczoraj zrobiłem soebie zwracie i tez mi sie skasowały liczniki i zegarek. moze masz zegarek podpiety osobno..
Pozdrawiam

Student - 13-04-2006, 11:23

Nie wydaje Mi się aby to były bezpieczniki chyba że jest jakiś na obwodzie podtrzymania.
Krzyzak - 13-04-2006, 11:42

Ja przy montażu radia spaliłem 2 bezpieczniki (radio i saloon light) to auto chodziło normalnie, ale (prócz braku światła wewnątrz) po wyłączeniu zapłonu kasowały się ustawienia radia i ECU.
woxy - 13-04-2006, 21:49

Dzisiaj w rozmowie z kumplem dowiedzialem sie, iż w licznikach elektronicznych bywają wlutowane "akumulatorki" i że one mogly paść. Podtrzymuja wlasnie pamiec licznika kilometrów. Nie wiem czy tak jest w GDI ale poszukam w workshop manual, tylko ze tam nie mam wyboru wersji do silnikowej GDI :(
Jutro natomiast pobadam miernikiem wszystkie bezpieczniki.

P.S. Inna beczka, czasami mam tak że jednego dnia chodzi fura oki, a drugiego odpalam, chodzi normalnie na wolnych , a po chwili jak jade zaczyna gasnac. I tak wielokrotnie sie dzieje ze gasnie jak puszcze gaz i musze trzymac na gazie. Dzisiaj tak mialem, wczoraj chodzilo oki, a dzisiaj odpalilo oki, a potem po chwili jak zaczalem jechac to mi zaczelo zdychać. Postawilem na 15 minut (zerknąłem na forum w tym czasie o tym szukając), odpalam i juz wszystko oki.
Czytalem o przepustnicy i o silniku krokowym, ale mi to wyglada tak jakby cos sie zacinalo co odpowiada za wolne obroty albo cos niełączyło. Jakie macie pomysły? Jutro bede patrzył z krokowym i przepustnicą.

Woxy

Hubeeert - 14-04-2006, 01:19

Czyszczenie przepustnicy - opisywane na forum wielokrotnie powinno załatwić sprawę.
Anonymous - 14-04-2006, 09:15

Mi też pachnie to brakiem podtrzymania.
Student - 14-04-2006, 09:21

Pokażcie Mi na zdjęciu gdzie jast krokowy w Carismie GDI :(
Marcino - 18-04-2006, 15:57

No wąłsnie wszyscy o tym czyszczeni przepustnicy, a co jak sioe ma czysta i podobne objawy jak wyzej? Tez chciałbym zerkanac np na krokowy silnik lub EGR moze..
Pozdrawiam

Student - 19-04-2006, 07:45

Z tego co wiem to w GDI jest jakiś układ podciśnieniowy a nie ma krokowego ale jak się wkużę to zadzwonię do mechanika z Mitsu i będę wiedział. Ponadto jak demontowałem przepustnicę do czyszczenia to pod nią jest jakieć ustrokstwo i dochodzą do niego wężyki od przepustnicy ale dostęp tylko dla małych rączek, nie idzie tego odkręcić, szczególnie 1 śróbki no i darowałem.
Marcino - 19-04-2006, 10:02

Mam wolne w przyszłym tyg wiec sie zabiore troszke za samochód, spróbuje wszytko dokałdnie obfotografowac moze sie wtedy jasniej zrobi..
Pozdrawiam

woxy - 25-04-2006, 08:50

Apropos mojego licznika. Sprawdzielem wszystkie bezpieczniki i są OKI. Te pod maską, te pod plastikami od strony kierowcy, Wydzieralem wszystkie i sprawdzalem. Te w żółtej klamerce wpod maską przede wszystkim. Jak je wyciągnąlem to sie zresetowal zegarek, tak jak to powinno miec miejsce.
Mi natomiast caly czas po zgaszeniu silnika resetuje sie orzebieg dzienny i srednie spalanie. Wiecznie od nowa. Gosc w ASO powiedzial ze jak to cos w instalacji namieszane to taka przyjemnosc cos ze 200zl by byla.
Gdybym mial schemat podtrzymania do licznika to bym chcoaz wiedzial gdzie moze cos szukac. Pewnie nie ma nikt z Was tak dokladnych informacji???


P.S. Czyscilem przepustnice, ja wiem nie ma syfow moim zdaniem żadnych tyle co trochę zasniedziala lekko przy jednej srubce ta cala blacha co zamyka gardziel przepustnicy.

[ Dodano: 14-11-2006, 07:54 ]
Witajcie,
wracam z nowym przemyśleniem, ale pewnie to nie to.
Czy fabryczne radio może "pamietać" średnie spalanie itp, a gdy go nie ma (ja u siebie nie mam bo ktoś je ładnie wyjął przed sprzedażą) to wszystko sie resetuje po wylaczeniu zaplonu?
Bo tak trafiłem na post o sterowaniu funkcjami komputera pokładowego radiem i sobie pomyślałem właśnie o tym trzymaniu wyników kompa w pamięci radia.

To by mogło wyjaśniać czemu bezpieczniki wszystkie są sprawne, a ustawienia znikają.

Pewnie tak nie ma, ale wolę spytać.


Pozdrawiam
Woxy Ivanhoee

Anonymous - 16-03-2008, 18:38

Czy udało się rozwiązać problem??
luk_szc - 20-03-2008, 00:29

Może masz jakiś dziwny alarm , może odcina akku lub coś takiego (np. odcięcie kompa )??


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group