[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Uszczelniacze zaworowe
Anonymous - 05-05-2008, 18:58 Temat postu: [CA1A 1.3] Uszczelniacze zaworowe Czy jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy bez koniecznosci sciagania glowicy?Bo dzis bylem u mechanika i powiedzial mi ze powodem tego iz ostatnia swieca jest mokra od oleju sa wlasnie uszczelniacze.A to wiaze sie z koniecznoscia sciagania glowicy-a co za tym idzie radzi mi zeby przy okazji wymienic pierscienie Koszt lekko 1200pln .Doradzcie co i jak robic bo juz wymiekam
josie - 05-05-2008, 19:00
Da się wymienić - zamiast świecy wkręca się króciec i pompuje kompresorem w cylinder sprężone powietrze żeby zawór nie wpadł do środka.
Ale poleca się ściągać głowicę i robić prowadnice zaworowe bo lubią mieć luzy i wymiana samych uszczelniaczy mało daje.
Anonymous - 05-05-2008, 19:04
i tak wielki jest koszt samej wymiany uszczelniaczy?tzn ok 700 PLN?
Anonymous - 05-05-2008, 19:30
vippo napisał/a: | i tak wielki jest koszt samej wymiany uszczelniaczy?tzn ok 700 PLN? | Dobra rada: zmień mechanika. Koszt uszczelniaczy w zamienniku Ajusa lub oryginał Hyundai to kilkadziesiąt złotych. Wymiana maksymalnie 200-300 PLN. Jeśli ktoś za wymianę uszczelniaczy bez ściągania głowicy krzyczy 700 PLN, znaczy to, że szuka łosia. Ze swojej strony zdecydowanie odradzam.
Anonymous - 05-05-2008, 19:36
otóz chodzi o to,ze chce sciagac glowice i tyle zada.Mowil ze praktykowal wymiane bez sciagania ale nie poleca tego bo to ,,Lipa".A Wy jak radzicie,tak zeby bylo dobrze i zeby ominac niepotrzebne koszty?A wogole jak sprawdzic czy to akurat uszczelniacze sa do wymiany?
docencik87 - 05-05-2008, 19:47
Ile ja zapłaciłem
Krótkie wyliczenia:
Są w to wliczone uszczelniacze. około 5zł za sztukę = 40,
Planowanie głowicy koszt około 70zł
Wymiana uszczelniaczy ok 70zł
Uszczelka pod głowicę i kolektor dolotowy 35 i 20 zł (erling)
Przy okazji wymiana rozrządu i rolki napinacza jakieś 100zł
I jeszcze coś dla mechanika ja zapłaciłem 200zł
W sumie 535 zł
Także 700 to chyba trtuszkę za dużo!!
Anonymous - 05-05-2008, 19:55
Dzieki za szczegolowe wyliczenie
[ Dodano: 05-05-2008, 19:59 ]
Ale nadal chcialem ciagnac ten temat bo gnębi mnie to,na jakiej podstawie stwierdzil ze to wlasnie uszczelniacze zaworowe ,ja mu tylko powiedzialem ze jedna swieca jest mokra a on od razu wyskoczyl z uszczelniaczami na jakiej podstawie , to mnie zastanawia
Krzyzak - 05-05-2008, 20:03
jak swieca mokra, to znaczy, ze nie spala paliwa a nie, ze dostaje sie tam olej
uszczelniacze najlatwiej stwierdzisz po dodaniu gazu po dluzszym dzialaniu silnika na luzie - jak zobaczysz niebieski dymek, to uszczelniacze do wymiany
jak jedna swieca jest mokra, to albo wtrysk mocno przelewa albo tez sama swieca/kabel WN jest do wymiany
edit: ew. brak kompresji powoduje, ze paliwo sie nie spala - tu zalecam pomiar kompresji (w tym z proba olejowa - poszukaj na forum, bo opis byl)
Anonymous - 07-05-2008, 20:47
docencik87 napisał/a: | Ile ja zapłaciłem
Krótkie wyliczenia:
Są w to wliczone uszczelniacze. około 5zł za sztukę = 40,
Planowanie głowicy koszt około 70zł
Wymiana uszczelniaczy ok 70zł
Uszczelka pod głowicę i kolektor dolotowy 35 i 20 zł (erling)
Przy okazji wymiana rozrządu i rolki napinacza jakieś 100zł
I jeszcze coś dla mechanika ja zapłaciłem 200zł
W sumie 535 zł
Także 700 to chyba trtuszkę za dużo!! |
A u mnie chcieli za wymiane uszczelniaczy, wymiane prowadnic i doszlifowanie zaworow ok 600 PLNow + czesci - czyli praktycznie regeneracja calej glowicy.
Za uszczelke pod glowice placilem 90PLNow ale w sumie do silnika 1,5 moze kosztowac mniej.
wichura1 - 07-05-2008, 23:06
Uszczelka pokrywy zaworów w 4G15 jest taka sama jak w 4G13 (25PLN), uszczelniacze od Hyundai-a (4PLN) za sztukę. Wymiana uszczelniaczy, nie wymaga zdjęcia głowicy ani nawet podparcia zaworów powietrzem. Wystarczy ściągacz i ustawianie tłoka w górnym położeniu w obrabianym aktualnie cylindrze. Potrzebna jest też druga osoba do pomocy i klucz dynamometryczny do powtórnego montażu klawiatury. Co do uszkodzenia mówiliśmy już że u ciebie to paliwo jest niespalone, a nie olej.
Anonymous - 08-05-2008, 18:39
hmmm...wg mnie trudno powiedziec czy to paliwo czy olej ale raczej bedzie to olej..nawet mechanik tak stwierdzil gdy widzial swiece masssakra co ja mam z tym samochodem
najgorzej jak odpalam gdy jest zimny...ładnie wtedy telepie budą ..naprawde jakby chodzil na 3 gary a swieca mokruuusiaaa ze szok
Krzyzak - 08-05-2008, 18:56
a zawory regulowales?
Anonymous - 08-05-2008, 19:00
No bo może chodzi na 3 gary Wymień świece Kabel do tej świecy sprawdź kopulke Koszt zaden a moze problem rozwiązany
Anonymous - 08-05-2008, 19:18
tak...swiece juz sa nowe,kabelki tez,kopulka tez..i jak bylo tak jest
[ Dodano: 08-05-2008, 19:20 ]
nie,zaworów jeszcze nie regulowalem,ale mechanik u którego bylem powiedzial ze to nie przez to swieca jest mokra,ze to nie ma na to wplywu
Anonymous - 08-05-2008, 22:16
moze wtrysk na tym cylindrze sie zapiekl czy cos takiego ? moim telepotalo podczas jazdy miedzy obrotami 2000 i 3000. mechanik powiedzial ze to wina wtrysku ale ile w tym prawdy to nie wiem;)
|
|
|