Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CA1A 1.3] Uszczelniacze zaworowe
Autor Wiadomość
vippo
[Usunięty]

  Wysłany: 05-05-2008, 18:58   [CA1A 1.3] Uszczelniacze zaworowe

Czy jest mozliwosc wymiany uszczelniaczy bez koniecznosci sciagania glowicy?Bo dzis bylem u mechanika i powiedzial mi ze powodem tego iz ostatnia swieca jest mokra od oleju sa wlasnie uszczelniacze.A to wiaze sie z koniecznoscia sciagania glowicy-a co za tym idzie radzi mi zeby przy okazji wymienic pierscienie :| Koszt lekko 1200pln :shock: .Doradzcie co i jak robic bo juz wymiekam :shock:
Ostatnio zmieniony przez karolgt 14-05-2008, 16:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 05-05-2008, 19:00   

Da się wymienić - zamiast świecy wkręca się króciec i pompuje kompresorem w cylinder sprężone powietrze żeby zawór nie wpadł do środka.
Ale poleca się ściągać głowicę i robić prowadnice zaworowe bo lubią mieć luzy i wymiana samych uszczelniaczy mało daje.
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 19:04   

i tak wielki jest koszt samej wymiany uszczelniaczy?tzn ok 700 PLN?
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 19:30   

vippo napisał/a:
i tak wielki jest koszt samej wymiany uszczelniaczy?tzn ok 700 PLN?
Dobra rada: zmień mechanika. Koszt uszczelniaczy w zamienniku Ajusa lub oryginał Hyundai to kilkadziesiąt złotych. Wymiana maksymalnie 200-300 PLN. Jeśli ktoś za wymianę uszczelniaczy bez ściągania głowicy krzyczy 700 PLN, znaczy to, że szuka łosia. Ze swojej strony zdecydowanie odradzam.
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 19:36   

otóz chodzi o to,ze chce sciagac glowice i tyle zada.Mowil ze praktykowal wymiane bez sciagania ale nie poleca tego bo to ,,Lipa".A Wy jak radzicie,tak zeby bylo dobrze i zeby ominac niepotrzebne koszty?A wogole jak sprawdzic czy to akurat uszczelniacze sa do wymiany?
 
 
docencik87 
Mitsumaniak


Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 30 Wrz 2007
Posty: 887
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-05-2008, 19:47   

Ile ja zapłaciłem
Krótkie wyliczenia:
Są w to wliczone uszczelniacze. około 5zł za sztukę = 40,
Planowanie głowicy koszt około 70zł
Wymiana uszczelniaczy ok 70zł
Uszczelka pod głowicę i kolektor dolotowy 35 i 20 zł (erling)
Przy okazji wymiana rozrządu i rolki napinacza jakieś 100zł
I jeszcze coś dla mechanika ja zapłaciłem 200zł
W sumie 535 zł

Także 700 to chyba trtuszkę za dużo!!
_________________
Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik :) )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku
.
 
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 05-05-2008, 19:55   

Dzieki za szczegolowe wyliczenie :wink:

[ Dodano: 05-05-2008, 19:59 ]
Ale nadal chcialem ciagnac ten temat bo gnębi mnie to,na jakiej podstawie stwierdzil ze to wlasnie uszczelniacze zaworowe :| ,ja mu tylko powiedzialem ze jedna swieca jest mokra a on od razu wyskoczyl z uszczelniaczami :doubt: na jakiej podstawie , to mnie zastanawia :x
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 05-05-2008, 20:03   

jak swieca mokra, to znaczy, ze nie spala paliwa a nie, ze dostaje sie tam olej
uszczelniacze najlatwiej stwierdzisz po dodaniu gazu po dluzszym dzialaniu silnika na luzie - jak zobaczysz niebieski dymek, to uszczelniacze do wymiany

jak jedna swieca jest mokra, to albo wtrysk mocno przelewa albo tez sama swieca/kabel WN jest do wymiany

edit: ew. brak kompresji powoduje, ze paliwo sie nie spala - tu zalecam pomiar kompresji (w tym z proba olejowa - poszukaj na forum, bo opis byl)
 
 
Milosz_GLXi
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2008, 20:47   

docencik87 napisał/a:
Ile ja zapłaciłem
Krótkie wyliczenia:
Są w to wliczone uszczelniacze. około 5zł za sztukę = 40,
Planowanie głowicy koszt około 70zł
Wymiana uszczelniaczy ok 70zł
Uszczelka pod głowicę i kolektor dolotowy 35 i 20 zł (erling)
Przy okazji wymiana rozrządu i rolki napinacza jakieś 100zł
I jeszcze coś dla mechanika ja zapłaciłem 200zł
W sumie 535 zł

Także 700 to chyba trtuszkę za dużo!!


A u mnie chcieli za wymiane uszczelniaczy, wymiane prowadnic i doszlifowanie zaworow ok 600 PLNow + czesci - czyli praktycznie regeneracja calej glowicy.
Za uszczelke pod glowice placilem 90PLNow ale w sumie do silnika 1,5 moze kosztowac mniej.
 
 
wichura1 
moderator mitsumaniak
download manager ;)


Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 3021
Skąd: Poznań
Wysłany: 07-05-2008, 23:06   

Uszczelka pokrywy zaworów w 4G15 jest taka sama jak w 4G13 (25PLN), uszczelniacze od Hyundai-a (4PLN) za sztukę. Wymiana uszczelniaczy, nie wymaga zdjęcia głowicy ani nawet podparcia zaworów powietrzem. Wystarczy ściągacz i ustawianie tłoka w górnym położeniu w obrabianym aktualnie cylindrze. Potrzebna jest też druga osoba do pomocy i klucz dynamometryczny do powtórnego montażu klawiatury. Co do uszkodzenia mówiliśmy już że u ciebie to paliwo jest niespalone, a nie olej.
_________________
Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). :mrgreen:
 
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 18:39   

hmmm...wg mnie trudno powiedziec czy to paliwo czy olej ale raczej bedzie to olej..nawet mechanik tak stwierdzil gdy widzial swiece :| masssakra co ja mam z tym samochodem :cry:
najgorzej jak odpalam gdy jest zimny...ładnie wtedy telepie budą ..naprawde jakby chodzil na 3 gary :? a swieca mokruuusiaaa ze szok :x
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24342
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-05-2008, 18:56   

a zawory regulowales?
 
 
nickt
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 19:00   

No bo może chodzi na 3 gary :!: Wymień świece :!: Kabel do tej świecy :!: sprawdź kopulke :!: Koszt zaden a moze problem rozwiązany :lol:
 
 
vippo
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 19:18   

tak...swiece juz sa nowe,kabelki tez,kopulka tez..i jak bylo tak jest :(

[ Dodano: 08-05-2008, 19:20 ]
nie,zaworów jeszcze nie regulowalem,ale mechanik u którego bylem powiedzial ze to nie przez to swieca jest mokra,ze to nie ma na to wplywu :?
 
 
modesto
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2008, 22:16   

moze wtrysk na tym cylindrze sie zapiekl czy cos takiego ? moim telepotalo podczas jazdy miedzy obrotami 2000 i 3000. mechanik powiedzial ze to wina wtrysku ale ile w tym prawdy to nie wiem;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.