[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] silnik krokowy
Anonymous - 17-04-2006, 07:34 Temat postu: [CA1A 1.3] silnik krokowy mam colta 94, 1.3 glxi 12 v.. jaki typ silnika nie wiem i nie wiem jak sprawdzi (jestem zielony) caly czas faluja mi obroty. probowalem znalezc sliniczek krokowy ale nie wiem jak sie do niego dostac. odkrecilem przewod powietrza od filtra i przepustnice. pod spodem jest jakas wtyczka z 6 kablekami a przy niej jakas przykrywka przykrecana. odkrecilem ja i tam sa jakies kola zebate ale jak je wyjalem to juz jest dalej zabudowane i nie mozna sie dostac. co zrobic bo nie moge sie dostac do krokowego zeby go wyczyscic. prosze o pomoc i o wyrozumialosc w zwiazku z moim brakiem doswiadczenia. z gory serdecznie dziekuje wszystkim ktorzy mi pomoga w jakikolwiek sposob.
Maciek - 17-04-2006, 09:21
Na pewno glxi a nie gli wydaje sie ze masz 4G13 słabo sie szuka 1,3 glxi widać duzo 1,6 glxi z tego okresu ale już inny silnik.
znalazłem
MITSUBISHI COLT 1.3, 1298cc, 4G13 1986 to 2004
MITSUBISHI COLT 1.3i, 1298cc, 4G13 1990 to 1996
Kliknij
Kliknij
co do silniczka to poczekaj aż sie odezwie ktoś kto temat przerabiał.
Zobacz TU
PS fajna jest taka fukcja SZUKAJ na forum tam znalazłem 1-wsze kliknij
Pozdro
sruba - 17-04-2006, 10:31
zajrzyj do nas na forum (Mitsubishi Trojmiasto)
pewnie niedlugo odbedzie sie spot, pewnie pojawi sie na nim Krzyzak, pewnie chetnie ci pomoze...
pozdro
ROMEL - 17-04-2006, 10:51
Sprawa jest dość prosta...
To co koledzy wskazali a i owszem...
A krutko opisując...
- zdemontuj przepustnicę...
- rozkręć co sie da...
- ładnie wymyj w nitro
- później ładnie wszystko wypsikać "carburator clenear" - specyfik rozpuszczający osady
- wszystko wypsikać sprężonym powietrzem
- złożyć
- zamontowac do autka
- ustawić TPS
I cieszyć sie równą praca silnika
Pozdrówka
Anonymous - 17-04-2006, 11:13
zaraz biore sie do roboty.. zobaczymy sie da zrobic. dziekuje slicznie..
[ Dodano: 18-04-2006, 07:56 ]
wykrecilem pzepustnice. ona jest polaczona z czyms w czym prawdopodobnie jest krokowy. (pomijam ze sruby sa do kitu i bede sie z nimi chyba tydzien meczyl i wd40 nic nie pomaga) to jest tam wtyczka 6 bolcowa. gdy odkrecilem od niej wszystkie sruby cos ja jeszcze trzyma. boje sie to wyjac sila zeby czegos nie urwac? czy mam to wyjac czy moze nie warto sie wtyczka zajmowac? dziekuje za pomoc i dziekuje tym ktorzy juz mi odpisali
Krzyzak - 18-04-2006, 09:39
Ostatnio właśnie takiego Colta regulowałem. Z obrotami to było wariatkowo - falowały straszliwie, a silnik się dławił prawie do zgaśnięcia. Najważniejsze jest wyczyszczenie przepustnicy (a kolega ma gaz, więc nie było łatwo przez tą zwężkę paluchy wkładać), potem regulacja. Obroty całkowicie przestały falować - pozostał jedynie efekt drżenia kierownicy, ale to dlatego, że nie było obrotomierza i były ustawiane na słuch. Może zresztą od tych drgań się poduchy wykrzaczyły.
Swoją drogą - mogę Ci pomóc - w Gdyni jestem codziennie.
tomusn - 18-04-2006, 17:56
Krzyzak napisał/a: | że nie było obrotomierza i były ustawiane na słuch |
a nie można PC podłączyć i ustawić np. na 812?
do Colta '94 powinno się dać jeszcze podłączyć...
Na jakimś spotkaniu chyba przejdę wszystkie auta żeby sprawdzić czy działa MMCd na PalmV
Kokos - 18-04-2006, 18:13
szkoda ze Krzyzak nie bywa w Krakowie
trzeba bedzie samemu walczyc z przepustnica i falowaniem obrotów na luzie
pozdro
Anonymous - 18-04-2006, 19:21
prosze o jeszcze jedno info. jak wyglada krokowy w 4g13? wiem ze zaraz przy wtyczce 6 bolcowej jest pzykrywka pod ktora sa jakies kola zebate i sprezynka..co to takiego? czy po odkreceniu srub pod przepustnica dostane sie do krokowego? i tu sie tez pojawia problem bo mam zrabane wszystkie 4 sroby ktore chyba trzeba odkrecic..nie mam szans ich normalnie wykrecic. jakies porady? dziekuje slicznie za wszystkie informacje
Anonymous - 18-04-2006, 19:29
Zanim zaczniesz rozbierać silniczek krokowy, może warto po prostu wyczyścić przepustnicę i porządnie wyregulować obroty? Zajrzyj do działu FAQ - tam wkleiłem instrukcję by Krzyzak.
W moim przypadku cały szkopuł leżał w niewłaściwej regulacji (a w zasadzie braku regulacji) śrubki zgrubnej. Kilku różnych mechaników próbowało ustawić obroty biegu jałowego tak, by nie skakały - bez skutku. Ustawiłem sam według wskkazówek Krzyzaka i gra gitara!
Krzyzak - 18-04-2006, 20:14
Dokładnie Criss - odpisałem już na MKP, żebyś nie wyjmował krokowego, lecz wyczyścił przepustnicę. A potem wyregulował wg wskazówek z FAQ.
Tomsun - niestety nie mogłem do PC podłączyć, bo sprzedałem notebooka i już nie mam testera pod ALDL.
tomusn - 18-04-2006, 21:12
Krzyzak napisał/a: | Tomsun - niestety nie mogłem do PC podłączyć, bo sprzedałem notebooka i już nie mam testera pod ALDL. |
Darku się nie nauczysz...
TOMUSN - bo Tomek na imię i N jak Nowak, ale TomaszN było zajęte, TomekN było zajęte, zostało TomuśN, a że nie ma polskich znaków jest tomusn... w mailu i prawie wszedzie tylko na Allegro ntomus. Pozdrawiam i sorki za OffTop
Krzyzak - 18-04-2006, 21:27
Już teraz to poskutkowało - cholera, sam się z siebie śmieję - tyle lat byłeś dla mnie Tomsunem, normalnie ślepy jestem...
Anonymous - 19-04-2006, 20:59
dziekuje wszystkim za porady. niestety po przeczyszczeniu przepustnicy i regulacji obrotow nic sie nie zmienilo. mam sie wiec brac za ten krokowy? ja nawet nie wiem gdzie on jest...:(
Krzyzak - 19-04-2006, 21:11
Pod przepustnicą - zobaczysz sporą wtyczkę (6 pinową) - styki nr 5 i 6 to właśnie te od silniczka.
|
|
|