[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E39A 4WD 2.0T] chłodnica oleju
Anonymous - 11-05-2008, 13:28 Temat postu: [E39A 4WD 2.0T] chłodnica oleju mam pytanie odnosnie chlodnicy oleju tej malej kolo skraplacza klimy, dopiero niedawno zobaczylem ze przewody tej chlodnicy do pompy oleju, bylem pewien ze to od klimy
i chodzi mi czy ona niepowinna sie nagrzewac przeciez olej jest goracy jak sie rozgrzeje a ona jes zimna tak jakby olej nieprzeplywal czy to mozliwe zeby nie plyna przez chlodnice przeciez wtedy chyba obiegu by niebylo???
wiec jak z nia jest?
mitsu_pl - 11-05-2008, 21:44
Może być tak, że jest tam termostat (rozwiązanie podobne do tego z układu cieczy chłodzącej), który jest zawieszony lub poprostu zepsuty. Nie mówie, że na 100% tak jest, ale w kilku innych przypadkach takl było (frontera mojego brata, czy kiedyś pajero). Możesz zacząć od poszukiwania go (o ile występuje) i sprawdzenia odrazu drożności przewodów.
Anonymous - 12-05-2008, 04:20
a gdzie szukac termostatu? przy pompie? i czy podobny jest do tego od chlodzenia?
mitsu_pl - 14-05-2008, 21:30
poszukaj go gdzieś przy chłodniczce, albo gdzieś przy silniku, tam z kąd przewody wychodzą, musze psprawdzić u siebie, bo też takową chłodniczke posiadam. Jak już będe coś wiedział to napisze.
Bartek - 16-05-2008, 15:25
Termostat jest dokładnie pomiędzy króćcami wyjścia i wejścia oleju ......
Schemat działania jest prosty - wysoka temperatura oleju powoduje zamknięcie przetoki między króćcami i oliwa płynie przez chłodnicę. Wszystko odbywa się na drodze oleju między pompą a filtrem....
|
|
|