To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Sonata - Sonata 3.0 V6 1995

Anonymous - 16-05-2008, 00:41
Temat postu: Sonata 3.0 V6 1995
Witam Serdecznie!
Na pocztaku chcialem sie dowiedziec co oznacza kod diagnostyczny 21. Czy kody podane na stronie krzyzaka pokrywaja sie z tymi z hyundaia? U mnie wystepuje kod 21 i z tego co wyczytalem to miernik temperatury silnika. Pojechalem do IC i facet dal mi takie cus


a na stronie krzyzaka wyglada to tak z tym ze informacje dotyczyly colta



Ktos moglby mi napisac czy dali mi dobry czujnik?


Druga sprawa to to ze jadac powiedzmy 70 km/h potarfi z pzedniego kola wydobyc sie dzwiek jakby ktos trabil. Czy to znak ze koncza sie klocki czy jakis inny element sie konczy?

Pomozcie please !!! :rolleyes:

Krzyzak - 16-05-2008, 15:03

czujnik wyzej jest na deske (pokazuje temp. silnika kierowcy)
czujnik z mojej fotki jest do ECU i to jego blad wymruguje komp. - szukaj zamiennika, bo sa (sam ostatnio od Japaneze kupowalem - chyba kolo 30 zl)

Anonymous - 16-05-2008, 19:31

Super! Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

A czy ktos wie co moze powodowac to trabienie z przedniego kola?

Krzyzak - 16-05-2008, 21:06

podlewaruj, pokrec kolem, posluchaj - moze samemu zlokalizujesz
przyjrzyj sie - koncowke klocka ewidentnie widac

Anonymous - 19-05-2008, 21:40

Krzyzak napisał/a:
(sam ostatnio od Japaneze kupowalem - chyba kolo 30 zl)


Czy moglbym prosic o wiecej wskazowek poniewaz obdzownilem JC Intercars i nikt niestety nie ma ich w ofercie. Bardzo zalezy mi nie wymianie bo check engine powoduje u mnie stres.

e-gen - 19-05-2008, 22:17

Zapytaj np. w ASO Hyundaia lub Mitsubishi koszt tego czujnika nie powinien przekroczyć 60 zł
Anonymous - 19-05-2008, 23:53

Kolega Krzyzak na swojej stronie podaje koszt 180zl w ASO co jak dla mnie jest lekkim przegieciem za taki czujnik. Musze to koniecznie zrobic poniewaz auto w korkach zaczyna sie grzac poniewaz nie zalacza sie wiatrak chlodnicy.
e-gen - 20-05-2008, 01:56

(...) nie jestem pewien ale jest wysoce prawdopodobne, że za załączanie wentylatora na chłodnicy odpowiedzialny jest oddzielny czujnik.

Jeżeli moja teoria jest prawdziwa to masz trzy czujniki temperatury:
1. podający odczyt na deskę rozdzielczą (wkręcony w okolicy termostatu)
2. informujący ECU o temperaturze cieczy chłodzącej (wkręcony w okolicy termostatu)
3. odpowiedzialny za włączenie wiatraka chłodnicy (wkręcony w chłodnicę)

Możliwe że masz uszkodzony czujnik 2 i 3 - sprawdź je omomierzem.

Anonymous - 20-05-2008, 08:57

Ogladalem sobie jak to hyundai rozwiazal i wszystkie te 3 czujniki znajduja sie obok siebie skupione w jednym miejscu. Ten czujnik kabinowy z pewnoscia dziala. Czujnik termostatu takze musi dzialac bo otwiera sie on jak powinien. Check wywala ciagle 21 a auto podczas dlugiego postoju lapie zbyt wysoka temperature z racji nie zalaczenia wiatraka i mysle ze w tym czujniku tkwi problem.

Postaram sie dac dzisiaj fotke czujnikow to moze bedzie latwiej znalezc sprawce zamieszania :P

Mam takie pytanie z innej beczki poniewaz auto ma automatyczna skrzynie biegow i przebieg 167tys. Tak dla wlasnego spokoju mysle nad wymiana oleju samemu w skrzyni i tu pojawia sie pytanie czy jest to bardzo trudne? W ogole oplaca sie to robic samemu czy lepiej jechac do serwisu? Ogolocilismy sie z dziewczyna aby kupic to auto i nie stac nas w tej chwili na rozrzutnosc.

Krzyzak - 20-05-2008, 09:34

zajrzyj jaki masz filtr w skrzyni - czy zewn. czy wewn.
wewn. jest drozszy i do wymiany trzeba odkrecic pokrywe

wymiana nie jest trudna - w manualu do Sigmy (dzial Download) znajdziesz opisy wymiany oleju w tych skrzyniach

cena 180 za czujnik pochodzi z ASO w Gdansku - pytalem o niego w 2000 roku (potem kupilem uzywany za 40 zl); natomiast 30 zl to cena sprzed pol roku - kupowalem go od Marka Malika (pseudo Japaneze)

Anonymous - 21-05-2008, 00:16

Witam Ponownie. Za czujnik zapłacilem 120zł w ASO bo jednak pasowal tylko i wylacznie dziwaczny od modelu z USA.

Gotujace sie auto bylo spowodowane tym ze zataralo sie lozysko witaraka. Wiatrak stanal a wrz z nim spalil sie bezpiecznik glowny. Łozysko wymienilem jak i bezpiecznik (koszt 15zl)

Wycie przedniego koła było spowodowane wcale nie kolem. Wyje uszczelka przedniej szyby ktora wpada w rezonans od duzego podmuchu wiatru. Ufff :biggrin:

Co do skrzyni biegow to czekam na wyplate i zmieniam ten olej ale mam dylemat czy nie oddac tego komus obytemu w temacie poniewaz czasem 2 potrafi szarpnac przy schodzieniu z obrotow z 2 na 1 bieg.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group