Sonata 3.0 V6 1995 |
Autor |
Wiadomość |
mbmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2008, 00:41 Sonata 3.0 V6 1995
|
|
|
Witam Serdecznie!
Na pocztaku chcialem sie dowiedziec co oznacza kod diagnostyczny 21. Czy kody podane na stronie krzyzaka pokrywaja sie z tymi z hyundaia? U mnie wystepuje kod 21 i z tego co wyczytalem to miernik temperatury silnika. Pojechalem do IC i facet dal mi takie cus
a na stronie krzyzaka wyglada to tak z tym ze informacje dotyczyly colta
Ktos moglby mi napisac czy dali mi dobry czujnik?
Druga sprawa to to ze jadac powiedzmy 70 km/h potarfi z pzedniego kola wydobyc sie dzwiek jakby ktos trabil. Czy to znak ze koncza sie klocki czy jakis inny element sie konczy?
Pomozcie please !!! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2008, 15:03
|
|
|
czujnik wyzej jest na deske (pokazuje temp. silnika kierowcy)
czujnik z mojej fotki jest do ECU i to jego blad wymruguje komp. - szukaj zamiennika, bo sa (sam ostatnio od Japaneze kupowalem - chyba kolo 30 zl) |
|
|
|
 |
mbmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 16-05-2008, 19:31
|
|
|
Super! Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.
A czy ktos wie co moze powodowac to trabienie z przedniego kola? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 16-05-2008, 21:06
|
|
|
podlewaruj, pokrec kolem, posluchaj - moze samemu zlokalizujesz
przyjrzyj sie - koncowke klocka ewidentnie widac |
|
|
|
 |
mbmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 21:40
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | (sam ostatnio od Japaneze kupowalem - chyba kolo 30 zl) |
Czy moglbym prosic o wiecej wskazowek poniewaz obdzownilem JC Intercars i nikt niestety nie ma ich w ofercie. Bardzo zalezy mi nie wymianie bo check engine powoduje u mnie stres. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 19-05-2008, 22:17
|
|
|
Zapytaj np. w ASO Hyundaia lub Mitsubishi koszt tego czujnika nie powinien przekroczyć 60 zł |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
mbmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2008, 23:53
|
|
|
Kolega Krzyzak na swojej stronie podaje koszt 180zl w ASO co jak dla mnie jest lekkim przegieciem za taki czujnik. Musze to koniecznie zrobic poniewaz auto w korkach zaczyna sie grzac poniewaz nie zalacza sie wiatrak chlodnicy. |
|
|
|
 |
e-gen
moderator

Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy Dołączył: 11 Gru 2005 Posty: 590 Skąd: Toruń
|
Wysłany: 20-05-2008, 01:56
|
|
|
(...) nie jestem pewien ale jest wysoce prawdopodobne, że za załączanie wentylatora na chłodnicy odpowiedzialny jest oddzielny czujnik.
Jeżeli moja teoria jest prawdziwa to masz trzy czujniki temperatury:
1. podający odczyt na deskę rozdzielczą (wkręcony w okolicy termostatu)
2. informujący ECU o temperaturze cieczy chłodzącej (wkręcony w okolicy termostatu)
3. odpowiedzialny za włączenie wiatraka chłodnicy (wkręcony w chłodnicę)
Możliwe że masz uszkodzony czujnik 2 i 3 - sprawdź je omomierzem. |
_________________ Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva |
|
|
|
 |
mbmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 20-05-2008, 08:57
|
|
|
Ogladalem sobie jak to hyundai rozwiazal i wszystkie te 3 czujniki znajduja sie obok siebie skupione w jednym miejscu. Ten czujnik kabinowy z pewnoscia dziala. Czujnik termostatu takze musi dzialac bo otwiera sie on jak powinien. Check wywala ciagle 21 a auto podczas dlugiego postoju lapie zbyt wysoka temperature z racji nie zalaczenia wiatraka i mysle ze w tym czujniku tkwi problem.
Postaram sie dac dzisiaj fotke czujnikow to moze bedzie latwiej znalezc sprawce zamieszania
Mam takie pytanie z innej beczki poniewaz auto ma automatyczna skrzynie biegow i przebieg 167tys. Tak dla wlasnego spokoju mysle nad wymiana oleju samemu w skrzyni i tu pojawia sie pytanie czy jest to bardzo trudne? W ogole oplaca sie to robic samemu czy lepiej jechac do serwisu? Ogolocilismy sie z dziewczyna aby kupic to auto i nie stac nas w tej chwili na rozrzutnosc. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-05-2008, 09:34
|
|
|
zajrzyj jaki masz filtr w skrzyni - czy zewn. czy wewn.
wewn. jest drozszy i do wymiany trzeba odkrecic pokrywe
wymiana nie jest trudna - w manualu do Sigmy (dzial Download) znajdziesz opisy wymiany oleju w tych skrzyniach
cena 180 za czujnik pochodzi z ASO w Gdansku - pytalem o niego w 2000 roku (potem kupilem uzywany za 40 zl); natomiast 30 zl to cena sprzed pol roku - kupowalem go od Marka Malika (pseudo Japaneze) |
|
|
|
 |
mbmaster [Usunięty]
|
Wysłany: 21-05-2008, 00:16
|
|
|
Witam Ponownie. Za czujnik zapłacilem 120zł w ASO bo jednak pasowal tylko i wylacznie dziwaczny od modelu z USA.
Gotujace sie auto bylo spowodowane tym ze zataralo sie lozysko witaraka. Wiatrak stanal a wrz z nim spalil sie bezpiecznik glowny. Łozysko wymienilem jak i bezpiecznik (koszt 15zl)
Wycie przedniego koła było spowodowane wcale nie kolem. Wyje uszczelka przedniej szyby ktora wpada w rezonans od duzego podmuchu wiatru. Ufff
Co do skrzyni biegow to czekam na wyplate i zmieniam ten olej ale mam dylemat czy nie oddac tego komus obytemu w temacie poniewaz czasem 2 potrafi szarpnac przy schodzieniu z obrotow z 2 na 1 bieg. |
|
|
|
 |
|