Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Sonata 3.0 V6 1995
Autor Wiadomość
mbmaster
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2008, 00:41   Sonata 3.0 V6 1995

Witam Serdecznie!
Na pocztaku chcialem sie dowiedziec co oznacza kod diagnostyczny 21. Czy kody podane na stronie krzyzaka pokrywaja sie z tymi z hyundaia? U mnie wystepuje kod 21 i z tego co wyczytalem to miernik temperatury silnika. Pojechalem do IC i facet dal mi takie cus


a na stronie krzyzaka wyglada to tak z tym ze informacje dotyczyly colta



Ktos moglby mi napisac czy dali mi dobry czujnik?


Druga sprawa to to ze jadac powiedzmy 70 km/h potarfi z pzedniego kola wydobyc sie dzwiek jakby ktos trabil. Czy to znak ze koncza sie klocki czy jakis inny element sie konczy?

Pomozcie please !!! :rolleyes:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2008, 15:03   

czujnik wyzej jest na deske (pokazuje temp. silnika kierowcy)
czujnik z mojej fotki jest do ECU i to jego blad wymruguje komp. - szukaj zamiennika, bo sa (sam ostatnio od Japaneze kupowalem - chyba kolo 30 zl)
 
 
mbmaster
[Usunięty]

Wysłany: 16-05-2008, 19:31   

Super! Dzieki za wyczerpujaca odpowiedz.

A czy ktos wie co moze powodowac to trabienie z przedniego kola?
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 16-05-2008, 21:06   

podlewaruj, pokrec kolem, posluchaj - moze samemu zlokalizujesz
przyjrzyj sie - koncowke klocka ewidentnie widac
 
 
mbmaster
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 21:40   

Krzyzak napisał/a:
(sam ostatnio od Japaneze kupowalem - chyba kolo 30 zl)


Czy moglbym prosic o wiecej wskazowek poniewaz obdzownilem JC Intercars i nikt niestety nie ma ich w ofercie. Bardzo zalezy mi nie wymianie bo check engine powoduje u mnie stres.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 19-05-2008, 22:17   

Zapytaj np. w ASO Hyundaia lub Mitsubishi koszt tego czujnika nie powinien przekroczyć 60 zł
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
mbmaster
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2008, 23:53   

Kolega Krzyzak na swojej stronie podaje koszt 180zl w ASO co jak dla mnie jest lekkim przegieciem za taki czujnik. Musze to koniecznie zrobic poniewaz auto w korkach zaczyna sie grzac poniewaz nie zalacza sie wiatrak chlodnicy.
 
 
e-gen 
moderator


Auto: Clio II ph2 1.4 16v (k4j c710)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 590
Skąd: Toruń
Wysłany: 20-05-2008, 01:56   

(...) nie jestem pewien ale jest wysoce prawdopodobne, że za załączanie wentylatora na chłodnicy odpowiedzialny jest oddzielny czujnik.

Jeżeli moja teoria jest prawdziwa to masz trzy czujniki temperatury:
1. podający odczyt na deskę rozdzielczą (wkręcony w okolicy termostatu)
2. informujący ECU o temperaturze cieczy chłodzącej (wkręcony w okolicy termostatu)
3. odpowiedzialny za włączenie wiatraka chłodnicy (wkręcony w chłodnicę)

Możliwe że masz uszkodzony czujnik 2 i 3 - sprawdź je omomierzem.
_________________
Dysponuję skanerem OBDII oraz manomentrem do sprawdzania kompresji - zainteresowanych podpięciem proszę o kontakt na priva
 
 
 
mbmaster
[Usunięty]

Wysłany: 20-05-2008, 08:57   

Ogladalem sobie jak to hyundai rozwiazal i wszystkie te 3 czujniki znajduja sie obok siebie skupione w jednym miejscu. Ten czujnik kabinowy z pewnoscia dziala. Czujnik termostatu takze musi dzialac bo otwiera sie on jak powinien. Check wywala ciagle 21 a auto podczas dlugiego postoju lapie zbyt wysoka temperature z racji nie zalaczenia wiatraka i mysle ze w tym czujniku tkwi problem.

Postaram sie dac dzisiaj fotke czujnikow to moze bedzie latwiej znalezc sprawce zamieszania :P

Mam takie pytanie z innej beczki poniewaz auto ma automatyczna skrzynie biegow i przebieg 167tys. Tak dla wlasnego spokoju mysle nad wymiana oleju samemu w skrzyni i tu pojawia sie pytanie czy jest to bardzo trudne? W ogole oplaca sie to robic samemu czy lepiej jechac do serwisu? Ogolocilismy sie z dziewczyna aby kupic to auto i nie stac nas w tej chwili na rozrzutnosc.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24314
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-05-2008, 09:34   

zajrzyj jaki masz filtr w skrzyni - czy zewn. czy wewn.
wewn. jest drozszy i do wymiany trzeba odkrecic pokrywe

wymiana nie jest trudna - w manualu do Sigmy (dzial Download) znajdziesz opisy wymiany oleju w tych skrzyniach

cena 180 za czujnik pochodzi z ASO w Gdansku - pytalem o niego w 2000 roku (potem kupilem uzywany za 40 zl); natomiast 30 zl to cena sprzed pol roku - kupowalem go od Marka Malika (pseudo Japaneze)
 
 
mbmaster
[Usunięty]

Wysłany: 21-05-2008, 00:16   

Witam Ponownie. Za czujnik zapłacilem 120zł w ASO bo jednak pasowal tylko i wylacznie dziwaczny od modelu z USA.

Gotujace sie auto bylo spowodowane tym ze zataralo sie lozysko witaraka. Wiatrak stanal a wrz z nim spalil sie bezpiecznik glowny. Łozysko wymienilem jak i bezpiecznik (koszt 15zl)

Wycie przedniego koła było spowodowane wcale nie kolem. Wyje uszczelka przedniej szyby ktora wpada w rezonans od duzego podmuchu wiatru. Ufff :biggrin:

Co do skrzyni biegow to czekam na wyplate i zmieniam ten olej ale mam dylemat czy nie oddac tego komus obytemu w temacie poniewaz czasem 2 potrafi szarpnac przy schodzieniu z obrotow z 2 na 1 bieg.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.