[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] Cisnienie na cylindrach
Anonymous - 27-05-2008, 16:50 Temat postu: [CA1A 1.3] Cisnienie na cylindrach Witam,dzis bylem u mechanika w celu sprawdzenia kompresji. Po zbadaniu wyszlo 13 , 16, 16i 15,5. Czy to jest ok??mechanik twierdzi ze tak
Hugo - 27-05-2008, 20:17
Silnik spala olej?
Anonymous - 27-05-2008, 21:13
nie bierze ani grama oleju
docencik87 - 27-05-2008, 21:16
Jesli nie bierze oleju tzn, że wszystko dobrze...
Ciśnienie ogólnie ok. Można by było się przyczepić do tych 13 bo w porównaniu do innych to trochę duża różnica.
Może to kwestia regulacji zaworów...
Anonymous - 27-05-2008, 22:30
co niektórzy mowia ze cisnienie powinno byc w granicach 12. Ze niby u mnie za duze
wichura1 - 27-05-2008, 23:21
Powiedz mechanikowi, że albo nie potrafi mierzyć, albo ma uszkodzony (źle skalibrowany) przyrząd do pomiaru ciśnienia. W 4G13 z rozrządem z lewej strony 12,26 bar-9,79 bar, różnica pomiędzy cylindrami maks 1 bar przy obrotach 250-400/minutę, więc twoje wyniki są absurdalne.
Anonymous - 27-05-2008, 23:56
no niewiem czemu takie wyniki mu pokazalo..a przy próbie olejowej wyszlo cos ok 17
Anonymous - 28-05-2008, 00:09
Może miał próbnik od benzyny a włożył karteczkę od diesla? Nauka radziecka zna różne przypadki
Anonymous - 28-05-2008, 16:55
Czy moze ktos podac konkretny przedzial cisnienia jaki ma byc w silniku 4G13 12V?
Bo jakos niebardzo rozumiem te 12,26-9,79.Czyli cisnienie ma kształtowac sie w przedziale 9,79 do 12,26 bara?Chce to wiedziec bo jutro jade na wymiane uszczelniaczy,ale napewno beda chcieli najpierw sprawdzic kompresje.
londolut - 28-05-2008, 17:59
Już wszystko ok Winne wszystkim niepokojącym objawom były niewyregulowane zaworki Teraz już wszystko ok Jak Artur wpadnie na forum to dopowie resztę
wichura1 - 28-05-2008, 22:54
adamovicius napisał/a: | Czy moze ktos podac konkretny przedzial cisnienia jaki ma byc w silniku 4G13 12V?
Bo jakos niebardzo rozumiem te 12,26-9,79.Czyli cisnienie ma kształtowac sie w przedziale 9,79 do 12,26 bara?Chce to wiedziec bo jutro jade na wymiane uszczelniaczy,ale napewno beda chcieli najpierw sprawdzic kompresje. |
Sorry podane ciśnienia 12,26-9,79 są dla 4G13 z rozrządem z prawej strony (CK0/CJ0). Dla 4G13 z rozrządem z lewej strony (CB0/CA0) producent podaje ciśnienia 14bar-10bar maksymalna różnica między cylindrami 1bar. Znajdziesz to w service manualu, rozdział: "Engine", podrozdział: "Engine- specyfications" strony 11-3 i 11-4.
edit: jeżeli ciśnienie mieści się w zakresie max-min (14bar-10bar) a różnica pomiędzy cylindrami jest nie większa niż 1bar to jest OK.
Anonymous - 30-05-2008, 09:46
Tak Tomek uprzedziles mnie .Wiec juz wyjasniam co bylo przyczyna wszystkich moich problemów tzn.dymienia z wydechu,nierównej pracy silnika i szarpania przy ruszaniu.Wiele osób tu na forum-w tym głownie Tomek(Londolut)ps.dzieki Wam wielkie udzielal bardzo trafnych wskazowek co moze byc nie tak.Zrobilem tak jak mowiliscie-najpierw sprawdzilem cisnienie na cylindrach,co prawda jak widzicie wyniki dziwne ale jest ok .Wina za wszystkie ,,usterki" byl jak to okreslil mechanik,,podwieszony"zawór-na szczescie .Z tego tez powodu elektroda swiecy na jednym cylindrze byla czarna.Teraz autko smiga naprawde suuuper,silniczek pracuje cichutko,az milo jezdzic .Teraz nawet ciezko dymka z wydechu uswiadczyc .Cala naprawa wyniosla mnie 80 PLN,tak wiec gdyby ktos chcial dobrego i podkreslam rzetelnego mechanika (takiego który nie patrzy jak wydrzec kase)z terenu rzeszowa to piszcie do mnie a dam namiar .Jeszcze raz dzieki wszystkim którzy tak aktywnie brali udzial w zakladanych przeze mnie tamatach,moze ja kiedys tez pomoge Londolut dzieki za wspieranie takze poza forum!!!
londolut - 31-05-2008, 21:46
vippo napisał/a: | Tomek uprzedziles mnie | Nie wytrzymałem
vippo napisał/a: | udzielal bardzo trafnych wskazowek co moze byc nie tak | Nie ukrywam, że bardzo opornie brnęliśmy przez to bagieno, hehe
vippo napisał/a: | Londolut dzieki za wspieranie takze poza forum!!! | Niema problemu, polecam się na przyszłość
|
|
|