[CA1A 1.3] Cisnienie na cylindrach |
Autor |
Wiadomość |
vippo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 16:50 [CA1A 1.3] Cisnienie na cylindrach
|
|
|
Witam,dzis bylem u mechanika w celu sprawdzenia kompresji. Po zbadaniu wyszlo 13 , 16, 16i 15,5. Czy to jest ok??mechanik twierdzi ze tak |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 28-05-2008, 01:09, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21948 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 27-05-2008, 20:17
|
|
|
Silnik spala olej? |
|
|
|
 |
vippo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:13
|
|
|
nie bierze ani grama oleju |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-05-2008, 21:16
|
|
|
Jesli nie bierze oleju tzn, że wszystko dobrze...
Ciśnienie ogólnie ok. Można by było się przyczepić do tych 13 bo w porównaniu do innych to trochę duża różnica.
Może to kwestia regulacji zaworów... |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
vippo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 22:30
|
|
|
co niektórzy mowia ze cisnienie powinno byc w granicach 12. Ze niby u mnie za duze |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 27-05-2008, 23:21
|
|
|
Powiedz mechanikowi, że albo nie potrafi mierzyć, albo ma uszkodzony (źle skalibrowany) przyrząd do pomiaru ciśnienia. W 4G13 z rozrządem z lewej strony 12,26 bar-9,79 bar, różnica pomiędzy cylindrami maks 1 bar przy obrotach 250-400/minutę, więc twoje wyniki są absurdalne. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
vippo [Usunięty]
|
Wysłany: 27-05-2008, 23:56
|
|
|
no niewiem czemu takie wyniki mu pokazalo..a przy próbie olejowej wyszlo cos ok 17 |
|
|
|
 |
ufi [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 00:09
|
|
|
Może miał próbnik od benzyny a włożył karteczkę od diesla? Nauka radziecka zna różne przypadki |
|
|
|
 |
adamovicius [Usunięty]
|
Wysłany: 28-05-2008, 16:55
|
|
|
Czy moze ktos podac konkretny przedzial cisnienia jaki ma byc w silniku 4G13 12V?
Bo jakos niebardzo rozumiem te 12,26-9,79.Czyli cisnienie ma kształtowac sie w przedziale 9,79 do 12,26 bara?Chce to wiedziec bo jutro jade na wymiane uszczelniaczy,ale napewno beda chcieli najpierw sprawdzic kompresje. |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 28-05-2008, 17:59
|
|
|
Już wszystko ok Winne wszystkim niepokojącym objawom były niewyregulowane zaworki Teraz już wszystko ok Jak Artur wpadnie na forum to dopowie resztę |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 28-05-2008, 22:54
|
|
|
adamovicius napisał/a: | Czy moze ktos podac konkretny przedzial cisnienia jaki ma byc w silniku 4G13 12V?
Bo jakos niebardzo rozumiem te 12,26-9,79.Czyli cisnienie ma kształtowac sie w przedziale 9,79 do 12,26 bara?Chce to wiedziec bo jutro jade na wymiane uszczelniaczy,ale napewno beda chcieli najpierw sprawdzic kompresje. |
Sorry podane ciśnienia 12,26-9,79 są dla 4G13 z rozrządem z prawej strony (CK0/CJ0). Dla 4G13 z rozrządem z lewej strony (CB0/CA0) producent podaje ciśnienia 14bar-10bar maksymalna różnica między cylindrami 1bar. Znajdziesz to w service manualu, rozdział: "Engine", podrozdział: "Engine- specyfications" strony 11-3 i 11-4.
edit: jeżeli ciśnienie mieści się w zakresie max-min (14bar-10bar) a różnica pomiędzy cylindrami jest nie większa niż 1bar to jest OK. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
vippo [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2008, 09:46
|
|
|
Tak Tomek uprzedziles mnie .Wiec juz wyjasniam co bylo przyczyna wszystkich moich problemów tzn.dymienia z wydechu,nierównej pracy silnika i szarpania przy ruszaniu.Wiele osób tu na forum-w tym głownie Tomek(Londolut)ps.dzieki Wam wielkie udzielal bardzo trafnych wskazowek co moze byc nie tak.Zrobilem tak jak mowiliscie-najpierw sprawdzilem cisnienie na cylindrach,co prawda jak widzicie wyniki dziwne ale jest ok .Wina za wszystkie ,,usterki" byl jak to okreslil mechanik,,podwieszony"zawór-na szczescie .Z tego tez powodu elektroda swiecy na jednym cylindrze byla czarna.Teraz autko smiga naprawde suuuper,silniczek pracuje cichutko,az milo jezdzic .Teraz nawet ciezko dymka z wydechu uswiadczyc .Cala naprawa wyniosla mnie 80 PLN,tak wiec gdyby ktos chcial dobrego i podkreslam rzetelnego mechanika (takiego który nie patrzy jak wydrzec kase)z terenu rzeszowa to piszcie do mnie a dam namiar .Jeszcze raz dzieki wszystkim którzy tak aktywnie brali udzial w zakladanych przeze mnie tamatach,moze ja kiedys tez pomoge Londolut dzieki za wspieranie takze poza forum!!! |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 31-05-2008, 21:46
|
|
|
vippo napisał/a: | Tomek uprzedziles mnie | Nie wytrzymałem
vippo napisał/a: | udzielal bardzo trafnych wskazowek co moze byc nie tak | Nie ukrywam, że bardzo opornie brnęliśmy przez to bagieno, hehe
vippo napisał/a: | Londolut dzieki za wspieranie takze poza forum!!! | Niema problemu, polecam się na przyszłość |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
|