To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[97-04]Galant EAxA/W - [EA5x] klepiące zawory... czy aby na pewno ??

xor - 02-06-2008, 10:37
Temat postu: [EA5x] klepiące zawory... czy aby na pewno ??
Po ostatniej wymianie oleju na syntetyka 5w40 valvoline po jakimś czasie okropelnie zaczęły mi klepać zawory.
Przynajmniej tak mi się zdawało.
Wczoraj ciekawe zdarzenie miało miejsce.
Otwarłem sobie wszystkie szyby. Włączyłem silnik - traktor. Wsteczny, jadę... i po 1 metrze naglę cisza jak makiem zasiał !! Zwyczajnie 'pstryk' - i klepania brak.
Po chwili tylko jakieś takie dziwne, jednostajne buczenie się pojawiło.
Wyłączyłem silnik, po chwili włączyłem - cisza, i znów za chwilę buczenie się pojawiło.

Za jakiś czas, w czasie jazdy znów się powoli włączało klepanie zaworów.

Cóż to za dziwaczne objawy ? Zaworek przy pompie ?

brodzky - 02-06-2008, 20:17

Bo jak cofales podniosles obroty i podnioslo sie cisnienie - regulatory zaczely kasowac luz. Odpaliles od nowa, wolne obroty i zas klepie. Wcisnij delikatnie gaz na postoju i powyzej 2500 robi sie cisza a na wolnych klepie.

Ps. widze, ze z Bielska jestes aja teraz tez stad. Jesli masz kombiaka to mze moglbym pomierzyc Twoj baganik? :) Mam podejrzenie ze moj jest niewymarowy :)

xor - 02-06-2008, 21:22

To nie to - cofałem bez gazu, na półsprzęgle i obrotach jałowych (na zimnym, więc wtedy koło 1500).

Nie, mam sedana. O ile mi wiadomo w BB nie ma ea5w.
Mógłbyś pogłębić myśl 'niewymiarowy' ?? :) w jakim kontekście ?

Anonymous - 02-06-2008, 23:43

Cytat:
Mógłbyś pogłębić myśl 'niewymiarowy' ?? :) w jakim kontekście ?

wyslalem rolete od kombi i jest za mala, wlasnie czy spotkal sie ktos z za mala roleta lub inaczej z roznymi jej rozmiarami w EAxW? moje wszystkie sa takie same bez wzgledu na rocznik :?: wiem ze offtopic ale prosil bym Was z kombikami i roletami jesli macie czas na pomiar dlugosci rolety (szerokosci biorac za punkt odniesienia auto) w punkcie mocowania jej obudowy i w punkcie zaczepienia uchwytow podtrzymujacych po rozsunieciu. ile tam jest luzu na tych dlugosciach tez bym poprosil.
ontopic:
apropos klepania w zaworach to jesli klepanie ustaje przy zmianie obciazenia/obrotow i po czasie zawory sa OK i nie trzeba wymieniac. odpowietrzyc definitywnie, nie lac za duzo oleju bo wal korbowy potrafi go ze tak powiem "zapowietrzac".

brodzky - 24-08-2008, 14:01

xor napisał/a:

Nie, mam sedana. O ile mi wiadomo w BB nie ma ea5w.


Od kwietnia jest :D

EDIT: cos nie halo napisalem. Jest funkcja usun? :/

czekoladka_1981 - 24-08-2008, 14:13

PLPynton napisał/a:
wyslalem rolete od kombi i jest za mala, wlasnie czy spotkal sie ktos z za mala roleta lub inaczej z roznymi jej rozmiarami w EAxW?

Tak
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=25075

brodzky - 24-08-2008, 14:54

No wlasnie nie :) Jak bylem zrobic klimke to mechaniki mialy kombi i pomierzylem wszystko i wyszlo mi ze mam cos nie tak z tym plasikiem po lewej stronie w baganiku. Szyby sa w takiej samej odleglosci wiec cos zle pomierzylismy :)

A ta roleta moja to jest wlascnie od PLPyntona

junior81 - 06-01-2009, 22:05

Z doświadczenia wiem ze klepanie samo regulujących zaworów wynika ze zbyt niskiego poziomu oleju. Miałem tak tydzień temu sprawdziłem olej był na minimum. Po dolaniu oleju wszystko wróciło do normy.
Marcino - 06-01-2009, 23:09

Ja bym rozebrał, wyczyscił kanaliki i popychacze, sprawedził, porzadnie odpowietrzył i cieszył sie bezstukowa praca V6. ja tak zrobiłem wymieniłem jeden który stukał od czasu do czasu ale cisnienie trzymał. Generalnie stuki nasilały sie po przejechaniu ponad 10kkm, wiec wymieniałem olej i dalej.
Od czasu zabiegu nawet przy -16 stC jest cisza jak makiem zasiał - przejechane około 2500km. Olej mam Mobil 5w50 z Allegro. Dodatkowo wymieniłem uszczeleczki pod klawiatura bo koszt niewielki i mam suchutko.
Pozdrawiam

Marti - 07-01-2009, 17:37

Marcino napisał/a:
a bym rozebrał, wyczyscił kanaliki i popychacze


Zabrudzone kanaliki - to jest powód klepania, zostało to już ustalone na forum wieloma głosami użytkowników. Marcino ma rację....

Anonymous - 07-01-2009, 17:39

Marti, a da sie ten brud zwyklym plukaniem silnika usunac ? tzn z plynem specvjalnym
Marti - 07-01-2009, 17:53

Z tego co wiem to niebardzo zdaje to egzamin, lepsze jest rozebranie pewnej części silnika. Kilka osób próbowało płukać to czystym olejem (bardzo częstaw wymiana) ale daje to słaby wynik bo to są osady.... O dokładne czynności popytaj Marcino on to robił ja tylko znam to ze słyszenia bo u mnie efekt raczej nie występuje.
Anonymous - 07-01-2009, 18:20

@Marti no czystym olejem nie :P bo juz 3 razy wymienialem co jakies 3k mil i szczerze mowiac po ostatniej wymianie jest tak ze klepie caly czas czy zimny czy cieply czy zimno czy cieplo :) jedynie danie obrotow powyzej 3k pomaga ale tylko na cieplym :)
Marti - 07-01-2009, 18:44

Jak zwiększasz obroty to zwiększasz też ciśnenie oleju co powoduje napełnienie samoregulatorów i ich poprawną pracę. Jeżeli kanały są fest oblepione to faktycznie czysty olej nic nie zmieni bo ten czysty olej przy normalnym cisnieniu nie dochodzi tam gdzie powinien.
Anonymous - 07-01-2009, 23:58

@Marti wiem xD czytalem 7846812364982157 postow na ten temat tu i na forum mazdaspeed.pl gdyz w mojej bylej mazdzie 323f zaczynalo klepac :) w koncu sie wqrzylem i znalazlem galanta za 450 euro w gazecie :D sprzedalem mazde i oto jestem


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group