To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Galant E3xA i starsze - [E39A 4WD 2.0T] gdzie podpiac domykanie szyb - sterowanie ma

Anonymous - 15-06-2008, 15:12
Temat postu: [E39A 4WD 2.0T] gdzie podpiac domykanie szyb - sterowanie ma
witam moze wie kltos gdzie podpiac przewod od sterownika zeby domykalo szyby po zamkniecie centralnego, jest 35s. impuls masy na domykanie tylko niewiem gdzie sie podpiac a niemam az tyle czasu zeby sie z tym bawic moze ktos podlaczal, no i szyber dach tez przydalby sie

jeszcze centralny zamek tylnej klapy pisalem na forum czy jest fabryczny dostalem odpowiedz ze nie, ale widzialem przewod od zamka tego w klapie, idzie z fabryczna wiazka przewodow na 100% sterowany plusem chcialbym wiedziec gdzie ten prxzewod idzie pod bezpiecznik jakis ? czy inne polaczenie??

..licze na pomoc

Serek - 15-06-2008, 23:06

Hmm, jeżeli chodzi o tylną klapę to faktycznie tam nie ma i nie było centralnego. Są tam przewody od świateł, kabel masy ale brak jakiegokolwiek siłownika od centralnego. Tak więc jeżeli sam nie wstawisz ( bardzo łatwo to zrobić, niczego nie trzeba wiercić, pasuje jak ulał uniwersalny siłownik we wnęce za zamkiem) to nie będzie tam nic.
Sprawa domykania wygląda następująco.
Sterownik (centralka zewnętrzna) musi zostać podpięta na przewodach przy silnikach szyb (są tam dwa przewody przy każdym z silników). Tu problem długości przewodów od jednego motoru do drugiego i do centralki.
Szyberdach z kolei posiada motor nad Twoją głową (pod podsufitką) gdzie także są 2 przewody. Tak więc sprawa prosta, należy wcześniej przejrzeć manuala z sekcji elektrycznej i już wiesz jakie przewody. Niestety rocznikowo montowali różne kolory :cry:

Anonymous - 05-07-2008, 12:56

.... a co musze odkrecic zeby dostac sie do silnika szyberdachu??
podsofitke wyciagnac??
i niema innej mozliwosci podpiecia sie tylko bezposrednio przy samych silnikach??

Serek - 05-07-2008, 19:13

Jak inaczej impuls z centralki bezpośrednio poruszy szybami lub szyberdachem? Do sterowania szybami oraz szyberdachem idą przewody doprowadzające napięcie. Dopiero od sterownika przewodami podawane jest napięcie na silniki. I tutaj można ingerować z centralą zewnętrzną.
Aby niczego nie uszkodzić obejrzyj manuala. Ja nigdy nie ściągałem podsufitki, a zatem nie pomogę.

waldi-1 - 05-07-2008, 19:45

mysle zeby wpiąc sie w silniczek szyberdachu nietrzeba sciągac podsufitki, wustarczy tylko zczaić które kable sa od szyberdachu a schodzą one napewno po lewym słupku w dół

[ Dodano: 05-07-2008, 19:46 ]
mysle zeby wpiąc sie w silniczek szyberdachu nietrzeba sciągac podsufitki, wustarczy tylko zczaić które kable sa od szyberdachu a schodzą one napewno po lewym słupku w dół ewentualnie wyjaśc przysiski od szyberdachu i zobaczyc jakie sa kolory kabli

Serek - 05-07-2008, 20:57

Błąd. Napisałem właśnie o tym. W wiązce są wyłącznie przewody zasilające, brak jest przewodów sterujących.
waldi-1 - 05-07-2008, 21:02

ale przewody sterujące podłączone sa chyba do przycisków ?

[ Dodano: 05-07-2008, 21:05 ]
Serek, a tak poza tematem bardzo ci współczuje z utraty najbliższej osoby tez wiem cos o tym[*]

Serek - 05-07-2008, 23:15

Tak, do przycisków. A gdzie są przyciski?

Cytat:
Serek, a tak poza tematem bardzo ci współczuje z utraty najbliższej osoby tez wiem cos o tym[*]

Dziękuję. Nie wiem co napisać. Wybacz.

siudii - 06-07-2008, 00:17

Ja mam pytanie o szyberdach. Kiedy zamykam dach odsunięty całkowicie (nie uchylony) po wciśnięciu przycisku zamyka się do połowy i staje, wtedy muszę nacisnąć jeszcze raz i zamyka się do końca. Czy to jest prawidłowe zachowanie, czy u mnie jest coś skopane? Oczywiście interesuje mnie głównie kwestia automatycznego domykania go, chociaż przy ręcznej obsłudze jest to trochę denerwujące i chętnie bym to przerobił (naprawił?).
Anonymous - 06-07-2008, 00:56

Cytat:
Ja mam pytanie o szyberdach. Kiedy zamykam dach odsunięty całkowicie (nie uchylony) po wciśnięciu przycisku zamyka się do połowy i staje, wtedy muszę nacisnąć jeszcze raz i zamyka się do końca. Czy to jest prawidłowe zachowanie, czy u mnie jest coś skopane? Oczywiście interesuje mnie głównie kwestia automatycznego domykania go, chociaż przy ręcznej obsłudze jest to trochę denerwujące i chętnie bym to przerobił (naprawił?).


jest to w pełni właściwe zachowanie.

przewody od sterowania znajdują się tak jak pisał waldi przy przyciskach, które należy zdemontować razem z oświetleniem i z tego co pamiętam widać wtedy nawet sam silnik.

waldi-1 - 06-07-2008, 09:05

właśnie też tak mam z szyberdachem i niewiem jaki japońce mieli w tym cel, zeby tylko niebyło tak jak podepnie sie automatyczne domykanie szyb ze domknie sie do połowy tylko
siudii - 06-07-2008, 16:41

waldi-1 napisał/a:
zeby tylko niebyło tak jak podepnie sie automatyczne domykanie szyb ze domknie sie do połowy tylko

Właśnie tego się boje. To, że trzeba drugi raz przycisk wcisnąć można przecierpieć, ale przy domykaniu to trochę komplikuje sprawę.

waldi-1 - 06-07-2008, 16:44

zostaje tylko wyszukac co jest przyczyna tego zatrzymywania sie szyberdachu i to pominąć
Krzyzak - 06-07-2008, 19:54

szyber sie tak zawsze zatrzymuje w polowie szerokosci - taki ma "program" dzialania
kazdy fabryczny z E3x tak ma

Serek - 07-07-2008, 12:33

A zatem pozostaje wyłapanie przewodów od silnika szyberdachu. Powinny to być przewody Zielony i Czerwony o przekroju 1.25mm (oprócz czarnego i niebieskiego z paskiem czarnym o podobnym przekroju)


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group