[E39A 4WD 2.0T] gdzie podpiac domykanie szyb - sterowanie ma |
Autor |
Wiadomość |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 15-06-2008, 15:12 [E39A 4WD 2.0T] gdzie podpiac domykanie szyb - sterowanie ma
|
|
|
witam moze wie kltos gdzie podpiac przewod od sterownika zeby domykalo szyby po zamkniecie centralnego, jest 35s. impuls masy na domykanie tylko niewiem gdzie sie podpiac a niemam az tyle czasu zeby sie z tym bawic moze ktos podlaczal, no i szyber dach tez przydalby sie
jeszcze centralny zamek tylnej klapy pisalem na forum czy jest fabryczny dostalem odpowiedz ze nie, ale widzialem przewod od zamka tego w klapie, idzie z fabryczna wiazka przewodow na 100% sterowany plusem chcialbym wiedziec gdzie ten prxzewod idzie pod bezpiecznik jakis ? czy inne polaczenie??
..licze na pomoc |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-06-2008, 23:06
|
|
|
Hmm, jeżeli chodzi o tylną klapę to faktycznie tam nie ma i nie było centralnego. Są tam przewody od świateł, kabel masy ale brak jakiegokolwiek siłownika od centralnego. Tak więc jeżeli sam nie wstawisz ( bardzo łatwo to zrobić, niczego nie trzeba wiercić, pasuje jak ulał uniwersalny siłownik we wnęce za zamkiem) to nie będzie tam nic.
Sprawa domykania wygląda następująco.
Sterownik (centralka zewnętrzna) musi zostać podpięta na przewodach przy silnikach szyb (są tam dwa przewody przy każdym z silników). Tu problem długości przewodów od jednego motoru do drugiego i do centralki.
Szyberdach z kolei posiada motor nad Twoją głową (pod podsufitką) gdzie także są 2 przewody. Tak więc sprawa prosta, należy wcześniej przejrzeć manuala z sekcji elektrycznej i już wiesz jakie przewody. Niestety rocznikowo montowali różne kolory |
_________________
 |
|
|
|
 |
kamils [Usunięty]
|
Wysłany: 05-07-2008, 12:56
|
|
|
.... a co musze odkrecic zeby dostac sie do silnika szyberdachu??
podsofitke wyciagnac??
i niema innej mozliwosci podpiecia sie tylko bezposrednio przy samych silnikach?? |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-07-2008, 19:13
|
|
|
Jak inaczej impuls z centralki bezpośrednio poruszy szybami lub szyberdachem? Do sterowania szybami oraz szyberdachem idą przewody doprowadzające napięcie. Dopiero od sterownika przewodami podawane jest napięcie na silniki. I tutaj można ingerować z centralą zewnętrzną.
Aby niczego nie uszkodzić obejrzyj manuala. Ja nigdy nie ściągałem podsufitki, a zatem nie pomogę. |
_________________
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
Wysłany: 05-07-2008, 19:45
|
|
|
mysle zeby wpiąc sie w silniczek szyberdachu nietrzeba sciągac podsufitki, wustarczy tylko zczaić które kable sa od szyberdachu a schodzą one napewno po lewym słupku w dół
[ Dodano: 05-07-2008, 19:46 ]
mysle zeby wpiąc sie w silniczek szyberdachu nietrzeba sciągac podsufitki, wustarczy tylko zczaić które kable sa od szyberdachu a schodzą one napewno po lewym słupku w dół ewentualnie wyjaśc przysiski od szyberdachu i zobaczyc jakie sa kolory kabli |
_________________ MÓJ GALANt
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=48554
http://forum.mitsumaniaki...p=968287#968287
 |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-07-2008, 20:57
|
|
|
Błąd. Napisałem właśnie o tym. W wiązce są wyłącznie przewody zasilające, brak jest przewodów sterujących. |
_________________
 |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 05-07-2008, 23:15
|
|
|
Tak, do przycisków. A gdzie są przyciski?
Cytat: | Serek, a tak poza tematem bardzo ci współczuje z utraty najbliższej osoby tez wiem cos o tym[*] |
Dziękuję. Nie wiem co napisać. Wybacz. |
_________________
 |
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 06-07-2008, 00:17
|
|
|
Ja mam pytanie o szyberdach. Kiedy zamykam dach odsunięty całkowicie (nie uchylony) po wciśnięciu przycisku zamyka się do połowy i staje, wtedy muszę nacisnąć jeszcze raz i zamyka się do końca. Czy to jest prawidłowe zachowanie, czy u mnie jest coś skopane? Oczywiście interesuje mnie głównie kwestia automatycznego domykania go, chociaż przy ręcznej obsłudze jest to trochę denerwujące i chętnie bym to przerobił (naprawił?). |
|
|
|
 |
Derpin [Usunięty]
|
Wysłany: 06-07-2008, 00:56
|
|
|
Cytat: | Ja mam pytanie o szyberdach. Kiedy zamykam dach odsunięty całkowicie (nie uchylony) po wciśnięciu przycisku zamyka się do połowy i staje, wtedy muszę nacisnąć jeszcze raz i zamyka się do końca. Czy to jest prawidłowe zachowanie, czy u mnie jest coś skopane? Oczywiście interesuje mnie głównie kwestia automatycznego domykania go, chociaż przy ręcznej obsłudze jest to trochę denerwujące i chętnie bym to przerobił (naprawił?). |
jest to w pełni właściwe zachowanie.
przewody od sterowania znajdują się tak jak pisał waldi przy przyciskach, które należy zdemontować razem z oświetleniem i z tego co pamiętam widać wtedy nawet sam silnik. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
siudii
Mitsumaniak 01221/KMM

Auto: Galant 2.0 GLSi 92r. BLOS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 19 Mar 2008 Posty: 244 Skąd: RadoMM
|
Wysłany: 06-07-2008, 16:41
|
|
|
waldi-1 napisał/a: | zeby tylko niebyło tak jak podepnie sie automatyczne domykanie szyb ze domknie sie do połowy tylko |
Właśnie tego się boje. To, że trzeba drugi raz przycisk wcisnąć można przecierpieć, ale przy domykaniu to trochę komplikuje sprawę. |
|
|
|
 |
waldi-1
Mitsumaniak

Auto: galant 2,5v6 rok 98 pb/lpg
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 24 razy Dołączył: 25 Paź 2006 Posty: 1577 Skąd: Chechło City
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24280 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 06-07-2008, 19:54
|
|
|
szyber sie tak zawsze zatrzymuje w polowie szerokosci - taki ma "program" dzialania
kazdy fabryczny z E3x tak ma |
|
|
|
 |
Serek
Mitsumaniak

Auto: Grand Voyager Limited AWD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 36 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 1597 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 07-07-2008, 12:33
|
|
|
A zatem pozostaje wyłapanie przewodów od silnika szyberdachu. Powinny to być przewody Zielony i Czerwony o przekroju 1.25mm (oprócz czarnego i niebieskiego z paskiem czarnym o podobnym przekroju) |
_________________
 |
|
|
|
 |
|