To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

LPG - 4G63 + STAG300 jakie ustawienia ?

Anonymous - 29-06-2008, 01:15
Temat postu: 4G63 + STAG300 jakie ustawienia ?
witam

Czy ktos z posiadaczy Galanta z silnikiem 4G63 SOHC 16V ma zainstalowana instalacje STAG300 z wtryskami Valtek (zolte)? I mogly powiedziec jaka ma srednice dysz, cisnienie na reduktorze i jaki reduktor ? I przy tych ustawieniach jaki mnoznik ?

dzieki

minciu - 05-01-2009, 01:32

stare i nie aktualne ale powiem tak: Valteki czerwone w moim Hyundai'u Coupe mialy dysze 2.2, wymienilem je na MagicJet i tez rozwiercone sa do 2.2. Cisnienie to chyba 1.1 albo 1.2. Komputer to Stag 200.4. Reduktor to Scorpion Mini - trzyma bez spadkow cisnienia.. A co do mnoznika to nie pamietam:D
Marcino - 05-01-2009, 21:41

Dlaczego wymieniałeś Valteki na ma MagicJety? cośz nimi nie tak?
Anonymous - 08-01-2009, 21:21

Na forum www.ac.com.pl wszyscy narzekaja na Valteki ze padaja szybko i sa glosne. MagiJet podobo sa szybsze i mniej awaryjne.
pfx - 13-01-2009, 09:45

Valteki niestety są bardzo niestabilne i wydatek ich zmienia się w zależności od tempertaury a także ciśnienia gazu (nieliniowość wtryskiwacza). Co daje nierówne dawkowanie gazu na poszczególne cylindry.

[ Dodano: 13-01-2009, 09:46 ]
Mam złe doświadczenie z Valtekami.

Marcino - 13-01-2009, 11:39

Moze i ja mam tego skutki ale nie odczuwam za bardzo. Jeden z nicj chyba włsnie jak sie zagrzeje to po 45kkm zaczyna mi lekko stukac. Mowią zeby sie nei przejmowac. Ale to co stukaja wtryskiwacze BOSHA.. to jest dopiero muzyka, jak cichy diesel. Miał kolega w carismie to spod maski było tak jak u mnie na odkrytym. Choc ja mam je schowane pod plastik wiec mi nie przeszkadza. Pratktycznie nie słyszalne sa.
Zastanawiam sie nad kupnem kabla do STAGA.. czy dam rade sam diagnozowac i ustawiac?
Pozdrawiam

minciu - 13-02-2009, 20:15

Z Valtekami jest tak, ze moga 1 i 2 pracowac jak trzeba, 3 robic mieszanke bogata, a 4 moze tryskac ubogo i doprowadzic do powaznej awarii silnika... Ogolnie nieby dobrze, a koniec koncow wszytko moze pasc. Przy Stagu radze zwracac uwage jaki reduktor wsadzaja. Najczesciej jest to Alaska do auta max 90KM.. W moim przypadku auto na wyzszych obrotach jezdzilo by na ubogiej mieszance.. Czyli porazka:P
Marcino - 13-02-2009, 23:07

MOj po miescie pali ostanio 12.7 LPG wiec chyba nie jest uboga mieszanka, go tego pewnie jeszcze z 1l PB.
WIdziałem zestawy naprawcze do valteka - 15zł szt.
CZy na programie diagnostycznym do Staga wyjdzie jak wtryskiwacze pracują?

wojtas - 15-02-2009, 01:20

minciu, pfx, dobrze podpowiadają. Jedynym plusem waltreków jest tylko fakt że są ponoć, najbardziej odporne na polski gaz. Więc mają więcej wad niż zalet. Poza tym bardzo szybko potrafią się rozkalibrować. Co za tym idzie wymagają one częstszych kontroli. Można kalibrować je samemu lecz, wymaga to kilku wydatków, prostym sposobem jest, zakup kabelka i przyrządu do ustawiania listwy wtryskiwaczy. Lecz wiąże się to z kosztami, kabelek USB 100zł + przyrząd 180zł. A to już połowa ceny Magic Jetów. Które w porównaniu do Waltreków mają więcej zalet niż wad. Oczwiście można samemu zrobić kabelek i przyrząd do regulacji listwy, ale wymaga to pewnej wiedzy. :)
minciu - 11-03-2009, 23:30

Marcino napisał/a:
MOj po miescie pali ostanio 12.7 LPG wiec chyba nie jest uboga mieszanka, go tego pewnie jeszcze z 1l PB.
...


Mi 2.0 pali średnio 10litrow. Powyżej 12litrow jeszcze nigdy nie odnotowałem. To, że pali Ci więcej niż mi wcale nie znaczy, że masz super fajną, bogatą mieszankę. Raczej jest wręcz przeciwnie, każdy valtek leje jak mu się podoba i stad zawyża sie spalanie, zmniejszają się osiągi i co najważniejsze może zacząć wypalać silniczek od środka!

Marcino - 12-03-2009, 21:14

Powiem tak, duzo zalezy od jakości lpg, poprzednio jak zatankowałem na malej stacji spalał około 13.2 l, po tankowaniu na Shell ostanio spalił 11.2 litra. MNiej wiecej te same trasy, tylko po Tczewie. Różnica spora....:)
wojtas - 12-03-2009, 23:36

Jakość tankowanego gazu ma wpływ nie tylko na wzrost spalania, ale także na żywotność wtrysków gazu. :wink:
Anonymous - 26-03-2009, 19:32

Ja u siebie po 12 tys musiałem zregenerowac dwa zolte wtryskiwacze Valtek'a. Zuzyte byly gumki i wtryskiwacze bardzo glosno chodzily i do tego auto na wolnych obrotach pracowalo bardzo nierówno .


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group