Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
4G63 + STAG300 jakie ustawienia ?
Autor Wiadomość
axg
[Usunięty]

Wysłany: 29-06-2008, 01:15   4G63 + STAG300 jakie ustawienia ?

witam

Czy ktos z posiadaczy Galanta z silnikiem 4G63 SOHC 16V ma zainstalowana instalacje STAG300 z wtryskami Valtek (zolte)? I mogly powiedziec jaka ma srednice dysz, cisnienie na reduktorze i jaki reduktor ? I przy tych ustawieniach jaki mnoznik ?

dzieki
 
 
minciu 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 05-01-2009, 01:32   

stare i nie aktualne ale powiem tak: Valteki czerwone w moim Hyundai'u Coupe mialy dysze 2.2, wymienilem je na MagicJet i tez rozwiercone sa do 2.2. Cisnienie to chyba 1.1 albo 1.2. Komputer to Stag 200.4. Reduktor to Scorpion Mini - trzyma bez spadkow cisnienia.. A co do mnoznika to nie pamietam:D
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 05-01-2009, 21:41   

Dlaczego wymieniałeś Valteki na ma MagicJety? cośz nimi nie tak?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 08-01-2009, 21:21   

Na forum www.ac.com.pl wszyscy narzekaja na Valteki ze padaja szybko i sa glosne. MagiJet podobo sa szybsze i mniej awaryjne.
 
 
pfx 
Forumowicz


Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 22 Cze 2008
Posty: 228
Skąd: Kraków/Podkarpacie
Wysłany: 13-01-2009, 09:45   

Valteki niestety są bardzo niestabilne i wydatek ich zmienia się w zależności od tempertaury a także ciśnienia gazu (nieliniowość wtryskiwacza). Co daje nierówne dawkowanie gazu na poszczególne cylindry.

[ Dodano: 13-01-2009, 09:46 ]
Mam złe doświadczenie z Valtekami.
_________________
...biała strona mocy....
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-01-2009, 11:39   

Moze i ja mam tego skutki ale nie odczuwam za bardzo. Jeden z nicj chyba włsnie jak sie zagrzeje to po 45kkm zaczyna mi lekko stukac. Mowią zeby sie nei przejmowac. Ale to co stukaja wtryskiwacze BOSHA.. to jest dopiero muzyka, jak cichy diesel. Miał kolega w carismie to spod maski było tak jak u mnie na odkrytym. Choc ja mam je schowane pod plastik wiec mi nie przeszkadza. Pratktycznie nie słyszalne sa.
Zastanawiam sie nad kupnem kabla do STAGA.. czy dam rade sam diagnozowac i ustawiac?
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
minciu 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 13-02-2009, 20:15   

Z Valtekami jest tak, ze moga 1 i 2 pracowac jak trzeba, 3 robic mieszanke bogata, a 4 moze tryskac ubogo i doprowadzic do powaznej awarii silnika... Ogolnie nieby dobrze, a koniec koncow wszytko moze pasc. Przy Stagu radze zwracac uwage jaki reduktor wsadzaja. Najczesciej jest to Alaska do auta max 90KM.. W moim przypadku auto na wyzszych obrotach jezdzilo by na ubogiej mieszance.. Czyli porazka:P
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 13-02-2009, 23:07   

MOj po miescie pali ostanio 12.7 LPG wiec chyba nie jest uboga mieszanka, go tego pewnie jeszcze z 1l PB.
WIdziałem zestawy naprawcze do valteka - 15zł szt.
CZy na programie diagnostycznym do Staga wyjdzie jak wtryskiwacze pracują?
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 15-02-2009, 01:20   

minciu, pfx, dobrze podpowiadają. Jedynym plusem waltreków jest tylko fakt że są ponoć, najbardziej odporne na polski gaz. Więc mają więcej wad niż zalet. Poza tym bardzo szybko potrafią się rozkalibrować. Co za tym idzie wymagają one częstszych kontroli. Można kalibrować je samemu lecz, wymaga to kilku wydatków, prostym sposobem jest, zakup kabelka i przyrządu do ustawiania listwy wtryskiwaczy. Lecz wiąże się to z kosztami, kabelek USB 100zł + przyrząd 180zł. A to już połowa ceny Magic Jetów. Które w porównaniu do Waltreków mają więcej zalet niż wad. Oczwiście można samemu zrobić kabelek i przyrząd do regulacji listwy, ale wymaga to pewnej wiedzy. :)
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
minciu 
Nowy Forumowicz

Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008
Posty: 9
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 11-03-2009, 23:30   

Marcino napisał/a:
MOj po miescie pali ostanio 12.7 LPG wiec chyba nie jest uboga mieszanka, go tego pewnie jeszcze z 1l PB.
...


Mi 2.0 pali średnio 10litrow. Powyżej 12litrow jeszcze nigdy nie odnotowałem. To, że pali Ci więcej niż mi wcale nie znaczy, że masz super fajną, bogatą mieszankę. Raczej jest wręcz przeciwnie, każdy valtek leje jak mu się podoba i stad zawyża sie spalanie, zmniejszają się osiągi i co najważniejsze może zacząć wypalać silniczek od środka!
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10657
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 12-03-2009, 21:14   

Powiem tak, duzo zalezy od jakości lpg, poprzednio jak zatankowałem na malej stacji spalał około 13.2 l, po tankowaniu na Shell ostanio spalił 11.2 litra. MNiej wiecej te same trasy, tylko po Tczewie. Różnica spora....:)
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
wojtas 
Mitsumaniak


Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy
Dołączył: 28 Lis 2008
Posty: 3547
Skąd: Gniezno
Wysłany: 12-03-2009, 23:36   

Jakość tankowanego gazu ma wpływ nie tylko na wzrost spalania, ale także na żywotność wtrysków gazu. :wink:
_________________
..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15']
 
 
 
axg
[Usunięty]

Wysłany: 26-03-2009, 19:32   

Ja u siebie po 12 tys musiałem zregenerowac dwa zolte wtryskiwacze Valtek'a. Zuzyte byly gumki i wtryskiwacze bardzo glosno chodzily i do tego auto na wolnych obrotach pracowalo bardzo nierówno .
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.