4G63 + STAG300 jakie ustawienia ? |
Autor |
Wiadomość |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 29-06-2008, 01:15 4G63 + STAG300 jakie ustawienia ?
|
|
|
witam
Czy ktos z posiadaczy Galanta z silnikiem 4G63 SOHC 16V ma zainstalowana instalacje STAG300 z wtryskami Valtek (zolte)? I mogly powiedziec jaka ma srednice dysz, cisnienie na reduktorze i jaki reduktor ? I przy tych ustawieniach jaki mnoznik ?
dzieki |
|
|
|
 |
minciu
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 05-01-2009, 01:32
|
|
|
stare i nie aktualne ale powiem tak: Valteki czerwone w moim Hyundai'u Coupe mialy dysze 2.2, wymienilem je na MagicJet i tez rozwiercone sa do 2.2. Cisnienie to chyba 1.1 albo 1.2. Komputer to Stag 200.4. Reduktor to Scorpion Mini - trzyma bez spadkow cisnienia.. A co do mnoznika to nie pamietam:D |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 05-01-2009, 21:41
|
|
|
Dlaczego wymieniałeś Valteki na ma MagicJety? cośz nimi nie tak? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 08-01-2009, 21:21
|
|
|
Na forum www.ac.com.pl wszyscy narzekaja na Valteki ze padaja szybko i sa glosne. MagiJet podobo sa szybsze i mniej awaryjne. |
|
|
|
 |
pfx
Forumowicz

Auto: Evo X GSR
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 22 Cze 2008 Posty: 228 Skąd: Kraków/Podkarpacie
|
Wysłany: 13-01-2009, 09:45
|
|
|
Valteki niestety są bardzo niestabilne i wydatek ich zmienia się w zależności od tempertaury a także ciśnienia gazu (nieliniowość wtryskiwacza). Co daje nierówne dawkowanie gazu na poszczególne cylindry.
[ Dodano: 13-01-2009, 09:46 ]
Mam złe doświadczenie z Valtekami. |
_________________ ...biała strona mocy....
 |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-01-2009, 11:39
|
|
|
Moze i ja mam tego skutki ale nie odczuwam za bardzo. Jeden z nicj chyba włsnie jak sie zagrzeje to po 45kkm zaczyna mi lekko stukac. Mowią zeby sie nei przejmowac. Ale to co stukaja wtryskiwacze BOSHA.. to jest dopiero muzyka, jak cichy diesel. Miał kolega w carismie to spod maski było tak jak u mnie na odkrytym. Choc ja mam je schowane pod plastik wiec mi nie przeszkadza. Pratktycznie nie słyszalne sa.
Zastanawiam sie nad kupnem kabla do STAGA.. czy dam rade sam diagnozowac i ustawiac?
Pozdrawiam |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
minciu
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 13-02-2009, 20:15
|
|
|
Z Valtekami jest tak, ze moga 1 i 2 pracowac jak trzeba, 3 robic mieszanke bogata, a 4 moze tryskac ubogo i doprowadzic do powaznej awarii silnika... Ogolnie nieby dobrze, a koniec koncow wszytko moze pasc. Przy Stagu radze zwracac uwage jaki reduktor wsadzaja. Najczesciej jest to Alaska do auta max 90KM.. W moim przypadku auto na wyzszych obrotach jezdzilo by na ubogiej mieszance.. Czyli porazka:P |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 13-02-2009, 23:07
|
|
|
MOj po miescie pali ostanio 12.7 LPG wiec chyba nie jest uboga mieszanka, go tego pewnie jeszcze z 1l PB.
WIdziałem zestawy naprawcze do valteka - 15zł szt.
CZy na programie diagnostycznym do Staga wyjdzie jak wtryskiwacze pracują? |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 15-02-2009, 01:20
|
|
|
minciu, pfx, dobrze podpowiadają. Jedynym plusem waltreków jest tylko fakt że są ponoć, najbardziej odporne na polski gaz. Więc mają więcej wad niż zalet. Poza tym bardzo szybko potrafią się rozkalibrować. Co za tym idzie wymagają one częstszych kontroli. Można kalibrować je samemu lecz, wymaga to kilku wydatków, prostym sposobem jest, zakup kabelka i przyrządu do ustawiania listwy wtryskiwaczy. Lecz wiąże się to z kosztami, kabelek USB 100zł + przyrząd 180zł. A to już połowa ceny Magic Jetów. Które w porównaniu do Waltreków mają więcej zalet niż wad. Oczwiście można samemu zrobić kabelek i przyrząd do regulacji listwy, ale wymaga to pewnej wiedzy. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
minciu
Nowy Forumowicz
Auto: Hyundai Coupe 2.0 FX (97')
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 31 Gru 2008 Posty: 9 Skąd: Jelenia Góra
|
Wysłany: 11-03-2009, 23:30
|
|
|
Marcino napisał/a: | MOj po miescie pali ostanio 12.7 LPG wiec chyba nie jest uboga mieszanka, go tego pewnie jeszcze z 1l PB.
... |
Mi 2.0 pali średnio 10litrow. Powyżej 12litrow jeszcze nigdy nie odnotowałem. To, że pali Ci więcej niż mi wcale nie znaczy, że masz super fajną, bogatą mieszankę. Raczej jest wręcz przeciwnie, każdy valtek leje jak mu się podoba i stad zawyża sie spalanie, zmniejszają się osiągi i co najważniejsze może zacząć wypalać silniczek od środka! |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10657 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 12-03-2009, 21:14
|
|
|
Powiem tak, duzo zalezy od jakości lpg, poprzednio jak zatankowałem na malej stacji spalał około 13.2 l, po tankowaniu na Shell ostanio spalił 11.2 litra. MNiej wiecej te same trasy, tylko po Tczewie. Różnica spora....:) |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
wojtas
Mitsumaniak

Auto: Sigmy, Zaćmienie i Kociak
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 33 razy Dołączył: 28 Lis 2008 Posty: 3547 Skąd: Gniezno
|
Wysłany: 12-03-2009, 23:36
|
|
|
Jakość tankowanego gazu ma wpływ nie tylko na wzrost spalania, ale także na żywotność wtrysków gazu. |
_________________ ..
Każdy ma prawo się mylić, i tylko ten co nic nie robi nie popełnia błędów.
[F16A 12V M/T 92'][F07W 24V A/T 93'][D53A 24V GTS M/T 03'][V97W 24V GLS A/T 15'] |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 26-03-2009, 19:32
|
|
|
Ja u siebie po 12 tys musiałem zregenerowac dwa zolte wtryskiwacze Valtek'a. Zuzyte byly gumki i wtryskiwacze bardzo glosno chodzily i do tego auto na wolnych obrotach pracowalo bardzo nierówno . |
|
|
|
 |
|