[92-96]Galant E5xA - klima a spadek mocy
Anonymous - 10-07-2008, 09:28 Temat postu: klima a spadek mocy Czy jest mozliwy widoczny spadek mocy przy włączonej klimie?
Galant 1,8 z 95 roku.
Czy to normalne czy jakies sprzezenie?
viader - 10-07-2008, 09:37
Pewnie, że jest widoczny. Najbardziej odczuwa się to przy ruszaniu, wrażenie jakby kotwice zarzucić, w trasie jest to mniej odczuwalne.
Anonymous - 10-07-2008, 11:34
No wlasnie. start to dramat. Jak mam wlaczona klime i ruszam i sobie wylaczylem zeby sprawdzic no to kurna jakby dostal turbo hehe.
No nic, jakos to trzeba przezyc
viader - 10-07-2008, 12:11
Gdzieś czytałem, że klima potrafi zabrać ze 20KM.
Anonymous - 10-07-2008, 12:44
"bardzo dawno temu mierzylismy w megance 1.6 16V, ze zdjetym paskiem, z normalnym i wylanczona klima i z zalanczona klima..."
"zalozony pasek i wylaczona klima to -3KM, wlaczona klima -7KM "
viader - 10-07-2008, 15:29
Ale jak hamujesz autko to wkręcasz je na maksa, na rozpędzonym silniku już nie czuć spadków tak bardzo, natomiast klima zabiera bardzo dużo w niższym przedziale obrotów. Przy ruszaniu bardzo to czuć. Trzeba by mieć wykresy z hamowni i zobaczyć przy jakich obrotach ile traci ale wydaje mi się, że do 3 tyś obrotów spadek jest dużo większy niż 7KM. A tak właściwie to nie wiem czy bardziej się nie traci momentu obrotowego niż mocy.
Anonymous - 10-07-2008, 16:08
skoro auto ma mniej momentu przy niskich obrotach to i stosunkowo klima wiecej zabiera co nie znaczy ze bierze wiecej niz przy wysokich obrotach
Anonymous - 11-07-2008, 12:03
fakt.. moj misiek po 2,5 tys łapie kopa. Z klimatronikiem start troche meczy ale potem idzie ladnie.
Za to bez klimy to demon:)
czekoladka_1981 - 12-07-2008, 19:13
viader napisał/a: | Gdzieś czytałem, że klima potrafi zabrać ze 20KM. |
Nie!!! No coś przesadiłeś 5% od mocy silnika.
JaGrab3 - 13-07-2008, 02:40
Włączona klima hamuje pasek, czyli zabiera część momentu obrotowego, mniej więcej tyle samo dla każdego przedziału obrotów. Tak jak mugen, pisał, na niższych obrotach momentu mamy mniej wiec bardziej odczuwamy spadek momentu. (moc jest pochodną momentu więc częśćiej sie mowi o spadku mocy)
I teraz z racjii takiej, że turbo dizle mają wiecej momentu i niżej, to włączenie klimy tam nie jest tak odczuwalne...niektórzy nawet twierdzą że wogóle nie czują różnicy .
Plusem jest fakt taki, że pamiętajcie że klime montowali i do matiza....
|
|
|