To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Przygasanie po wrzuceniu biegu (automat)

Moomin - 17-07-2008, 18:12
Temat postu: Przygasanie po wrzuceniu biegu (automat)
Witam!

Zauważyłem w swoim aucie coś co mi się nie podoba. Po odpaleniu zimnego silnika, a następnie wrzuceniu R lub D obroty auta opadają i po chwili wracają do normalnej wartości (przy zimnym silniku i załączonej skrzyni jest to zazwyczaj około 900-1000rpm). Wydaje mi się, że wcześniej tego nie było tylko obroty od razu ustalały się na docelowej wartości. To niby nie jest nic takiego poważnego, ale 2 razy zdarzyło mi się (dziś i parę tygodni wcześniej), że samochód po wrzuceniu biegu prawie zgasł - zapaliły się lampki kontroli ciśnienia oleju i akumulatora na ułamek sekundy po czym komputer podbił obroty do żądanej wartości. Dzieje się to tylko na zupełnie zimnym silniku - po nocy lub paru godzinach stania. Na choćby trochę rozgrzanym silniku tego zjawiska nie ma. Co może być przyczyną? Check engine się nie pali. Czy może być to kwestia przepustnicy? Wiem, że ona nie jest idealna bo była wymieniona na używkę i czasem ma swoje odchyłki. Czy to raczej coś innego?

Dzięki z góry i pozdrawiam,
Moomin

saphire - 18-07-2008, 17:29

Mnie rano też trochę spadają obroty po zapięciu R lub D jednak po chwili ECU je podbija. Problemem może być u ciebie zasyfiona przepustnica a pewnie masz gaz z silniczkiem krokowym a nie z linką więc może się zacinać itp. i od tego bym najpierw zaczął by wyczyścić solidnie przepustnicę.
Moomin - 18-07-2008, 18:49

Dzwoniłem już do ASO Grafix z tym pytaniem i ich diagnoza jest taka jak Twoja. Trzeba będzie w takim razie zabrać się za tą przepustnicę.
Dzięki.

saphire - 19-07-2008, 08:08

Moomin napisał/a:
Dzwoniłem już do ASO Grafix z tym pytaniem i ich diagnoza jest taka jak Twoja.


Sprawdzasz mnie? :wink: :wink: :mrgreen: :biggrin: :badgrin: :finga:

tomusn - 19-07-2008, 09:41

u mnie na zimnym silniku obroty około 1000-1200, po wrzuceniu na D (R) spadają do 600-700, na ciepłym tylko ta różnica, że spadają z 800 na 600-700, jednak nie nazwał bym tego przygasaniem, a po prostu reakcją silnika na obciążenie.
kiedyś zdarzyło się że faktycznie przygasał przy zmianie biegu i czyszczenie i regulacja przepustnicy pomogły.
kiedyś też gasł , ale to dlatego, że coś nie palił na jeden tłok (p?!@#$%% mechanik) i musiał wrócić do warsztatu na poprawkę

Moomin - 19-07-2008, 20:36

saphire napisał/a:
Moomin napisał/a:
Dzwoniłem już do ASO Grafix z tym pytaniem i ich diagnoza jest taka jak Twoja.


Sprawdzasz mnie? :wink: :wink: :mrgreen: :biggrin: :badgrin: :finga:


Nie. :D Dzwoniłem zanim przeczytałem Twój post. :)

[ Dodano: 30-08-2008, 14:18 ]
Odgrzewam temat bo problem się zaostrzył. :( Przepustnica wyczyszczona w ASO, a ostatnio samochód mi 2 razy zgasł po wrzuceniu wstecznego. Dzieje się to tylko na zimnym silniku, po nocy lub b. długim postoju. Co to jeszcze może być? Gdzieś czytałem, że za problem braku podbicia obrotów odpowiada silniczek krokowy, a tak to właśnie wygląda - obroty spadają po wrzuceniu biegu i jeśli tego podbicia nie było auto gaśnie.
Czy to faktycznie silniczek krokowy?



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group