Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przygasanie po wrzuceniu biegu (automat)
Autor Wiadomość
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 17-07-2008, 18:12   Przygasanie po wrzuceniu biegu (automat)

Witam!

Zauważyłem w swoim aucie coś co mi się nie podoba. Po odpaleniu zimnego silnika, a następnie wrzuceniu R lub D obroty auta opadają i po chwili wracają do normalnej wartości (przy zimnym silniku i załączonej skrzyni jest to zazwyczaj około 900-1000rpm). Wydaje mi się, że wcześniej tego nie było tylko obroty od razu ustalały się na docelowej wartości. To niby nie jest nic takiego poważnego, ale 2 razy zdarzyło mi się (dziś i parę tygodni wcześniej), że samochód po wrzuceniu biegu prawie zgasł - zapaliły się lampki kontroli ciśnienia oleju i akumulatora na ułamek sekundy po czym komputer podbił obroty do żądanej wartości. Dzieje się to tylko na zupełnie zimnym silniku - po nocy lub paru godzinach stania. Na choćby trochę rozgrzanym silniku tego zjawiska nie ma. Co może być przyczyną? Check engine się nie pali. Czy może być to kwestia przepustnicy? Wiem, że ona nie jest idealna bo była wymieniona na używkę i czasem ma swoje odchyłki. Czy to raczej coś innego?

Dzięki z góry i pozdrawiam,
Moomin
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 18-07-2008, 17:29   

Mnie rano też trochę spadają obroty po zapięciu R lub D jednak po chwili ECU je podbija. Problemem może być u ciebie zasyfiona przepustnica a pewnie masz gaz z silniczkiem krokowym a nie z linką więc może się zacinać itp. i od tego bym najpierw zaczął by wyczyścić solidnie przepustnicę.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 18-07-2008, 18:49   

Dzwoniłem już do ASO Grafix z tym pytaniem i ich diagnoza jest taka jak Twoja. Trzeba będzie w takim razie zabrać się za tą przepustnicę.
Dzięki.
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 19-07-2008, 08:08   

Moomin napisał/a:
Dzwoniłem już do ASO Grafix z tym pytaniem i ich diagnoza jest taka jak Twoja.


Sprawdzasz mnie? :wink: :wink: :mrgreen: :biggrin: :badgrin: :finga:
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 19-07-2008, 09:41   

u mnie na zimnym silniku obroty około 1000-1200, po wrzuceniu na D (R) spadają do 600-700, na ciepłym tylko ta różnica, że spadają z 800 na 600-700, jednak nie nazwał bym tego przygasaniem, a po prostu reakcją silnika na obciążenie.
kiedyś zdarzyło się że faktycznie przygasał przy zmianie biegu i czyszczenie i regulacja przepustnicy pomogły.
kiedyś też gasł , ale to dlatego, że coś nie palił na jeden tłok (p?!@#$%% mechanik) i musiał wrócić do warsztatu na poprawkę
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 19-07-2008, 20:36   

saphire napisał/a:
Moomin napisał/a:
Dzwoniłem już do ASO Grafix z tym pytaniem i ich diagnoza jest taka jak Twoja.


Sprawdzasz mnie? :wink: :wink: :mrgreen: :biggrin: :badgrin: :finga:


Nie. :D Dzwoniłem zanim przeczytałem Twój post. :)

[ Dodano: 30-08-2008, 14:18 ]
Odgrzewam temat bo problem się zaostrzył. :( Przepustnica wyczyszczona w ASO, a ostatnio samochód mi 2 razy zgasł po wrzuceniu wstecznego. Dzieje się to tylko na zimnym silniku, po nocy lub b. długim postoju. Co to jeszcze może być? Gdzieś czytałem, że za problem braku podbicia obrotów odpowiada silniczek krokowy, a tak to właśnie wygląda - obroty spadają po wrzuceniu biegu i jeśli tego podbicia nie było auto gaśnie.
Czy to faktycznie silniczek krokowy?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.