To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [ALL] Komplet do SWAPa 1.3 -> 1.6

londolut - 26-07-2008, 12:26
Temat postu: [ALL] Komplet do SWAPa 1.3 -> 1.6
Wiem, że tematów o swapie jest parę ale nigdzie nie znalazłem konkretnych odpowiedzi.

Co potrzebuję do swapowania silnika z 1,3 na 1,6 oprócz samego silnika i wiązki z ECU?
Czy podejdzie skrzynia z 1,3 z półosiami i przegubami?
Czy trzeba zmieniać coś w zawiasie i hamulcach?
Jakich czujników oprócz przepływomierza jeszcze potrzeba?

I na koniec warunek - muszę się zmieścić w 1200zł ze wszystkim. Przekładkę będę robił samemu więc koszty roboty odpadają. Jeśli cena za to wszystko przekroczy tą kwotę wyremontuję obecny silnik lub kupuję 1,3.

Prosił bym o konkretne odpowiedzi a nie owijanie w bawełnę typu "może podejdzie" lub "chyba pasuje".

czarnuch23 - 26-07-2008, 13:16

zawias jest praktycznie ten sam roznice moga byc w amorkach i sprezynach ale od biedy moze zostac. Hamulce niestety musisz zmienic z przodu na wentylowane tarcze od 1.6 wraz z zaciskami jako ze oryginalne tarcze 1.3 nie wystarcza. Silnik podejdzie bez klopotu wydech masz tez prawie identyczny (roznica jest w kolektorze wydechowym ktory pewnie dostaniesz z silnikiem) co do skrzyni ni e mam przy sobie rozpiski w colcie 1.6 i 1.8 jest bodajze FM22 a w 1.3 chyba inna nie wiem czy roznia sie mocowania skrzyni bo same przelozenie z tego co pamietam sa bardzo podobne (glowne przelozenie 1.3 ma takie jak 1.8 i inna jedynke a reszta z tego co pamietam jest jak w reszcie)
Koszt silnika i osprzetu raczej przekroczy 1200 same hamulce musisz liczyc okolo 400 zlotych z tarczami chyba ze masz juz nagrany silnik z wiazka i ecu za niewielkie pieniadze. \Ale pamietakj ze przy swapie dochodzi ci pareset zlotych na plyny: olej plyn do chlodnicy plyn hamulcowy wspomagania... niby nic a jednak sie zbiera...
Powodzenia ze swapem:)

polls - 27-07-2008, 13:03

Dokładnie jest tak jak pisze przedmówca

Jeśli chodzi o skrzynie to w 1.3 montowano skrzynie F5M21 z manuala wynika że jest to bliźniacza skrzynia do F5M22 różnica w osadzeniu wałaka pośredniego (inne łożyska) w środku skrzyni.
Kosz najprawdopodobniej jest taki sam.Z manuala wynika że tak, swoją drogą w 94r monyowali F5M21 przy silnikach 4G92 >ważna informacja w oznaczeniu skrzyni jest po F5M21-XXXX .

Jeśli ktoś zainteresowany służe manualem skrzyń F5M -21,22,31,33


londolut - 27-07-2008, 13:23

Czyli z tego co piszesz polls, to skrzynia z 1.3 pasuje do 4G92 i nie będzie stanowiła przeszkody do przeszczepu i nie trzeba mieć innej skrzyni :?: :roll:
A co z półosiami i przegubami?

polls - 27-07-2008, 19:32

Na 100% ci nie powiem tak wynika z dokumentacji technicznej. Z doświadczenia tego nie wiem trzeba bedzie porównać mocowania i frez na wałku sprzęgła. Wiem że sprzęgło w 1,6 jest większe więc tu nasuwa się pytanie czy tylko sprzęgło czy też cały kosz skrzyni takich informacji w Pdf nie ma.
wichura1 - 27-07-2008, 22:48

W 1.3 jest sprzęgło na lince, w 1.6 hydrauliczne, wiąże się to z inną obudową skrzyni. Co do wałka sprzęgłowego, sprzęgła, docisku sprzęgła, koła zamachowego, nie porównywałem.

Polls jakbyś dobrze obejrzał Forum znalazłbyś dział download, tam są manuale do skrzyń.

londolut - 27-07-2008, 23:17

wichura1 napisał/a:
1.3 jest sprzęgło na lince, w 1.6 hydrauliczne
To nie stanowi chyba problemu? Skoro skrzynia z 1,6 pasuje do 1,8 to chyba z 1,3 do 1,6 też podejdzie.
wichura1 - 28-07-2008, 08:57

A kto ci powiedział, że pasuje na 100%? 1.8 (4G93) i 1.6 (4G92) mają wspólną skrzynię F5M22 różnią je tylko przełożenia ostatniego biegu. Do 1.3 (4G13) może pasować skrzynia od 1.5 (4G15) bo one mają skrzynię F5M21.
Bartek - 28-07-2008, 09:28

Skrzynie mają inny kołnierz...... 3 z 5 śrub pasują....

Jak swap to kompletny ze skrzynią, sterowaniem sprzęgła, hamulcami, ECU, wiązką...... dawca za 1200 zł IMHO Mission Impossible......

[ Dodano: 28-07-2008, 09:30 ]
PS. Blok 4g15 ma takie same otwory jak 4g6x, natomiast 4g9x różni się od pozostałych rozstawem górnych śrub + ma dodatkową w połowie drogi...... i co ciekawe ma taki sam rozklad śrub jak...... 6a1x :)

pawela - 28-07-2008, 11:03

Bartek napisał/a:
Skrzynie mają inny kołnierz...... 3 z 5 śrub pasują....

Jak swap to kompletny ze skrzynią, sterowaniem sprzęgła, hamulcami, ECU, wiązką...... dawca za 1200 zł IMHO Mission Impossible......


Possible, possible ;) Tylko czasu brak na wymianę. Na mobile.de zdarzają się CA4A po 250-350 ojro. W tej chwili mam tanio GTi do kupienia, ale trup straszny. Spala mnóstwo oleju, buda pęka na ścianie grodziowej, szpachla pęka na niemal każdym elemencie, gwałtownie zmienia kierunek przy dodawaniu/ujmowaniu gazu, wnętrze takie sobie... Jak nie spuści do zadowalającej mnie ceny to niech sobie złomuje.

polls - 28-07-2008, 21:18

wichura1 napisał/a:
W 1.3 jest sprzęgło na lince, w 1.6 hydrauliczne, wiąże się to z inną obudową skrzyni. Co do wałka sprzęgłowego, sprzęgła, docisku sprzęgła, koła zamachowego, nie porównywałem.

Polls jakbyś dobrze obejrzał Forum znalazłbyś dział download, tam są manuale do skrzyń.


A po co mi ten manual skoro go juz ma od dawna ,Ja po prostu oferowałem go innym

Pozdro



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group