To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Eclipse - Techniczne - [1G 90-94] wymiana amortyzatorów

Anonymous - 27-07-2008, 10:51
Temat postu: [1G 90-94] wymiana amortyzatorów
Witajcie.
Zabieram się do wymiany amortyzatorów z tyłu, i zauważyłem że do kielichów starych amortyzatorów dospawane były kawałki blach które zapobiegają poruszaniu się sprężyn na boki (ściślej mówiąc - zapewniają one współosiowość sprężyny i amortyzatora). Blachy te zostały dospawane jeszcze przed sprowadzeniem auta do Polski. W związku z tym mam pytanie: czy zdarzały się przypadki, że sprężyny zsuwały się z kielichów?
W poniedziałek z samego rana muszę wymienić to ustrojstwo, i nie wiem czy bawić się w wycinanie i wspawanie dodatkowych blaszek.

Pozdrawiam.

Anonymous - 27-07-2008, 11:16

Pierwszy raz slysze zeby byly klopoty... chyba ze ktos uzyl sprezyny z czegos innego lub jakiejs kiepskiej jakosci.
Anonymous - 29-07-2008, 07:57

Hmm.. Sprężyny faktycznie są jakieś dziwne. Wyglądają na skracane. Czy ktoś wie może, jaka powinna być długość fabrycznej sprężyny na tył do GS-a?
Anonymous - 29-07-2008, 21:24

Lothar napisał/a:
Wyglądają na skracane
Masz gwintowane? :shock: To by tlumaczylo dlaczego wygladaja inaczej....
Anonymous - 29-07-2008, 23:18

Gwintowane sprężyny? Ciekawostka...
Wyglądają na skracane bo z obu stron mają różne zakończenia. Z jednej strony jest dodatkowy "płaski" zwój a z drugiej wygląda jak ucięte. Nie widziałem innych sprężyn do eclipsa, więc nie wiem czy tak ma być, czy nie. Jeśli są oberżnięte, to chciałbym wiedzieć o ile, stąd pytanie o długość.

Anonymous - 30-07-2008, 23:26

Mozesz zrobic zdjecie?
Anonymous - 31-07-2008, 22:15

Zrobię jak znów rozkręcę auto. Na razie nie mam warunków bo zgonili mnie z hali w pksie. Udało mi się zdobyć tanio 2 sprężyny na tył i okazało się, że moje faktycznie są cięte. Są ~50mm krótsze (w stanie swobodnym) od nowych i mają inne zakończenia.
Anonymous - 31-07-2008, 22:39

Nic dziwnego ze ktos dodal jakies dziwne oslony skoro sa ciente i nie sa do tego przystosowane i ktos to zrobil zeby sie nie rozlecialy... :P

Zdecydowanie "naprawa" ci sie przyda... :>

Anonymous - 07-08-2008, 05:49

No tak, sprężyny trzeba wymienić, tyle że oryginały kosztują po 700zł/szt (na tył, na przód nawet boję się pytać). Czy ktoś orientuje się, kto produkuje zamienniki? W katalogach kilena/koni etc. jest po prostu pustka. Jedyne co można znaleźć to obniżane, a mi zależy na serii.
Anonymous - 07-08-2008, 19:24

odezwij sie do kiepucziego zalatwi Ci taniej... co do obnizajacych nie sa takie zle :> zajebiaszczy kolecik H&R lub Eibach prokit to juz klasa :> koszt kolo 1000-1200
Anonymous - 08-08-2008, 05:35

GOLDI napisał/a:
co do obnizajacych nie sa takie zle

Ale krawężniki i strome podjazdy są złe! :D
Dzięki za radę, niezwłocznie uderzę do Kiepucziego.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group