Carisma - Techniczne - Problemy z uruchamianiem silnika DiD
slawek st - 30-07-2008, 10:19 Temat postu: Problemy z uruchamianiem silnika DiD Zauważyłem że przy wysokich temperaturach zewnętrznych mam drobny problem z uruchamianiem silnika polegajacy na tym że trzeba go dłużej kręcić rozrusznikiem. W zimie zapalał od dotkniecia zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec a teraz przykładowo rano jak jest zimny i na zewnatrz temp 20 stC też szybko . Jak temperatura ok. 28 i wiecej to trzeba go pokręcić i to bez względu czy silnik zimny czy ciepły, jak ciepły to chyba nawet więcej. Czy ktoś z kolegów miał podobny problem, jak go usunąć, jakie są tego przyczyny.
Zaznaczam że szukałem podobnego tematu i nic nie znalazłem. Może źle szukałem jeśli to było omawiane proszę o link. Pozdrawiam.
saphire - 30-07-2008, 10:52
Może trzeba by się zainteresować czujnikiem temperatury?
slawek st - 30-07-2008, 11:21
To jest jakaś wskazówka, gdzie go szukać, rozumiem że chodzi o czujnik temperatury powietrza ?. Jeśli ktoś pomoże go umiejscowić to będę wdzięczny.
Czy wyszukiwarka na naszym forum działa ?
loki7777 - 30-07-2008, 14:42
wyszukiwarka obecnie nie dziala i pewnie nie bedzie dzialala przez dluzszy czas
slawek st - 30-07-2008, 16:32
Odnośnie wyszykiwarki masz rację , co byś nie wpisał to i tak nie znajduje. Może ktoś podpowie gdzie jest ten czujnik temperatury.
saphire - 30-07-2008, 23:04
DID'a nie znam ale w downloadzie masz dokumentację do tych silników więc ściągnij i poszukaj na schemacie.
slawek st - 31-07-2008, 09:40
Dzięki, sadziłem ze jtoś juz się z takim problemem borykał i ma praktyczne uwagi.Może ktos wie gdzie w DiD są czujniki temperatury ( bo jest ich kilka). Może to coś z filtrem paliwa tak się zastanawiam? Pozdr.
jawlo - 31-07-2008, 10:18
Kolega JCH opracował dokumentacje wymiany termostatu .
Jest tam rysunek, na którym (poz.13) znajduje się czujnik temperatury silnika.
slawek st - 31-07-2008, 12:00
Dzięki kol. JCH ale obawiam się że to nie jest ten czujnik bo przypadłość uzależniona jest ( moim zdaniem) od temperatuty powietrza a nie silnika .
saphire - 31-07-2008, 14:06
Jeden czujnik to temperatura silnika a w przepływce pewnie masz ten od powietrza ale tak czy siak trzeba sprawdzić oba. Ewentualnie jeszcze grzanie świec.
slawek st - 31-07-2008, 17:16
Dzisiaj zaobserwowałem że nasila się ten problem jak jest gorący siulnik i wysoka temperatura na powiewtrzu. Co dziwne mimo goraca zimny silnik ( po pareu godzinach postoju zapala szybko). Goracy silnik wymaga solidnego kręcenia rozrusznikiem. W moim odcyuciu to cođ takiego jak brak dopzewu paliwa.Czy ktoś sie spotkał z tym problemem.
saphire - 31-07-2008, 19:15
To może masz problem z zaworkiem korekcji kąta wtrysku czy jak to tam się zwie w tych dizlach - niech się jakiś spec od nich wypowie...
slawek st - 01-08-2008, 09:14
Mam jeszcze kolejne pytanie .Czy pompka gumowa ( ta gruszka) powinna być cały czas twarda czy miękka?
[ Dodano: 16-08-2008, 10:11 ]
No już po problemie, auto pali od dotknięcia. Przyczyną była awaria( zużycie) 1 z wtryskiwaczy. Wtryskiwacz zregenerowany, wymieniony filtr paliwa, diagnostyka, demontaż razem ponad 800zł brutto.Sama regeneracja wtryskiwacza 480zł . Może się to komuś przyda przy takich objawach.Pozdr.
|
|
|