To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Problemy z uruchamianiem silnika DiD

slawek st - 30-07-2008, 10:19
Temat postu: Problemy z uruchamianiem silnika DiD
Zauważyłem że przy wysokich temperaturach zewnętrznych mam drobny problem z uruchamianiem silnika polegajacy na tym że trzeba go dłużej kręcić rozrusznikiem. W zimie zapalał od dotkniecia zaraz po zgaśnięciu kontrolki świec a teraz przykładowo rano jak jest zimny i na zewnatrz temp 20 stC też szybko . Jak temperatura ok. 28 i wiecej to trzeba go pokręcić i to bez względu czy silnik zimny czy ciepły, jak ciepły to chyba nawet więcej. Czy ktoś z kolegów miał podobny problem, jak go usunąć, jakie są tego przyczyny. :(
Zaznaczam że szukałem podobnego tematu i nic nie znalazłem. Może źle szukałem jeśli to było omawiane proszę o link. Pozdrawiam.

saphire - 30-07-2008, 10:52

Może trzeba by się zainteresować czujnikiem temperatury?
slawek st - 30-07-2008, 11:21

To jest jakaś wskazówka, gdzie go szukać, rozumiem że chodzi o czujnik temperatury powietrza ?. Jeśli ktoś pomoże go umiejscowić to będę wdzięczny. :o
Czy wyszukiwarka na naszym forum działa ?

loki7777 - 30-07-2008, 14:42

wyszukiwarka obecnie nie dziala i pewnie nie bedzie dzialala przez dluzszy czas
slawek st - 30-07-2008, 16:32

Odnośnie wyszykiwarki masz rację , co byś nie wpisał to i tak nie znajduje. Może ktoś podpowie gdzie jest ten czujnik temperatury.
saphire - 30-07-2008, 23:04

DID'a nie znam ale w downloadzie masz dokumentację do tych silników więc ściągnij i poszukaj na schemacie.
slawek st - 31-07-2008, 09:40

Dzięki, sadziłem ze jtoś juz się z takim problemem borykał i ma praktyczne uwagi.Może ktos wie gdzie w DiD są czujniki temperatury ( bo jest ich kilka). Może to coś z filtrem paliwa tak się zastanawiam? :( Pozdr.
jawlo - 31-07-2008, 10:18

Kolega JCH opracował dokumentacje wymiany termostatu .
Jest tam rysunek, na którym (poz.13) znajduje się czujnik temperatury silnika.

slawek st - 31-07-2008, 12:00

Dzięki kol. JCH ale obawiam się że to nie jest ten czujnik bo przypadłość uzależniona jest ( moim zdaniem) od temperatuty powietrza a nie silnika . :(
saphire - 31-07-2008, 14:06

Jeden czujnik to temperatura silnika a w przepływce pewnie masz ten od powietrza ale tak czy siak trzeba sprawdzić oba. Ewentualnie jeszcze grzanie świec.
slawek st - 31-07-2008, 17:16

Dzisiaj zaobserwowałem że nasila się ten problem jak jest gorący siulnik i wysoka temperatura na powiewtrzu. Co dziwne mimo goraca zimny silnik ( po pareu godzinach postoju zapala szybko). Goracy silnik wymaga solidnego kręcenia rozrusznikiem. W moim odcyuciu to cođ takiego jak brak dopzewu paliwa.Czy ktoś sie spotkał z tym problemem.
saphire - 31-07-2008, 19:15

To może masz problem z zaworkiem korekcji kąta wtrysku czy jak to tam się zwie w tych dizlach :P - niech się jakiś spec od nich wypowie...
slawek st - 01-08-2008, 09:14

Mam jeszcze kolejne pytanie .Czy pompka gumowa ( ta gruszka) powinna być cały czas twarda czy miękka? :o

[ Dodano: 16-08-2008, 10:11 ]
No już po problemie, auto pali od dotknięcia. Przyczyną była awaria( zużycie) 1 z wtryskiwaczy. Wtryskiwacz zregenerowany, wymieniony filtr paliwa, diagnostyka, demontaż razem ponad 800zł brutto.Sama regeneracja wtryskiwacza 480zł . Może się to komuś przyda przy takich objawach.Pozdr.



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group