To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[XX-92]Colt C50 i starsze - [C58A 1.8] 80% mocy powyżej 4500rpm

ROMEL - 08-05-2006, 07:00
Temat postu: [C58A 1.8] 80% mocy powyżej 4500rpm
No to teraz coś z mojego podwórka :wink:

COLT 1,8 GTI 91` 4G67

Mój problem polega na:...

Ciepły silnik -np. stoje na swiatłach - ruszam (dość ostro) - misiek rwie do przodu jak powalony - ale powyzej 4500rpm spadek mocy przynajmniej o 20-30% przyspiesza ale bardzo słabo... Taki sam efekt zdarza sie równiez przy normalnej jeździe - np gdy jadę za kimś i chcę wyprzedzić - włączam 3 bieg przyspieszam i powyżej 4500rpm LIPA :!: włączam następny bieg i juz jest OK....
Takie cosik zdarza sie niekiedy (nie cały czas) przyjmijmy, że raz na 10 ostrych przyspieszeń...

Co zostało juz zrobione/sprawdzone...

- o pierwszym przeglądzie nie pisze... wiadomo - filtry, płyny, oleje
- przewody WN NGK
- świece NGK
- podciśnienia sprawdzone
- EGR zaślepiony
- dopalanie opar paliwa ze zbiornika wyeliminowane
- sonda lambda sprawdzona OK
- TPS - sprawdzony - ustawienie ideał
- kędziory w ECU wymienione
- kostki kosteczki - sprawdzone (czystośc ideał)
- KONTROLKA CHECKENGINE - nie świeci - żadnych błędów
- odpowietrzenie zbirnika OK
- zawór regulacji ciśnienia paliwa w listwie - OK - na odłączonym - czyli max ciśnienie cały czas robi sie to samo.....

Jak dla mnie na tą chwilę nie mam pomysłu co moze byc przyczyną - jestem teraz w fazie ciężkich przemyśleń :?

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi....

Pozdrawiam

josie - 08-05-2006, 07:50

Ja podłączyłbym laptopa i się przejechał, może któryś wykres coś podpowie.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to TPS - może być gdzieś wytarty i daje błędne odczyty, wtedy pomogłoby odjęcie gazu i jeszcze raz rura :wink:

Krzyzak - 08-05-2006, 10:00

Romku - mam dla Ciebie ten kabel (nawet teraz, przy sobie) - napisz mi na priv adres, to wyślę. Będziesz mógł sobie sam do laptopa autko podłączyć i zdiagnozujesz, co jest nie halo.
ROMEL - 10-05-2006, 14:06

Ale sie tu normalnie wszyscy rozgadali że szok.....

Może ktos coś wymyśli... moze jakaś mała BURZA MÓZGÓW... jedna z lepszych metod rozwiązywania problemów...


Pozdrówka

kochajj - 10-05-2006, 14:16

hmmm...moze ktorys wtryskiwacz sie zawiesza... ale wtedy chyba by bardziej mulił...
ROMEL - 10-05-2006, 14:26

A widzisz...

I w tryski polecą - praktycznie juz lecą - do czyszczenia ultradźwiękowego... a wcześniej o tym nie pomyślałem...

Pozdr

Krzyzak - 10-05-2006, 15:26

Przecież Ci pisałem, żeby wtryski podmienić...
Kabel powinien dziś być u Ciebie - wczoraj wysłałem.
Teraz tylko PC-ta do garażu i działaj.

brodzky - 10-05-2006, 15:43

ROMEL napisał/a:
I w tryski polecą - praktycznie juz lecą - do czyszczenia ultradźwiękowego... a wcześniej o tym nie pomyślałem...

A co to takiego to czyszczenie ultradźwiękowe?

Hubeeert - 10-05-2006, 15:45

Myjka ultradźwiekowa jest w stanie odczyścić z czyszczonej powierzchni każdy rodzaj zabrudzenia bez uzywania detergentów, rozpuszczalników itd. Wsadzasz czyszczony element do wody (o ile dobrze pamietam) właczasz i wyciągasz czyste :D
ROMEL - 10-05-2006, 16:21

TAK - TAK - skazał biedniak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Super sprawa taka myjeczka...

Mam nadzieje że tylko za mocno sie nie wyczyszczą... przy tym przebiegu nie powinno mieć to wpływu na dalsze egzystowanie wtryskiwaczy....

Hubcio - a może lepiej na początek jakiegos badziewia do paliwa nalac co by poczyściło... czy zostac przy pierwszym planie????

Pozdro

Hubeeert - 10-05-2006, 16:32

Ja bym do paliwa nalał jakiegoś dobrego siuwaksa ale jak dla mnie Twoje objawy wskazują na następujące możliwości:
1. Paliwo - brakuje mu paliwa (ciśnienie na listwie) czyli może być zasyfiony zaworek który się czasem nie domyka i to obniża cisnienie na listwie
2. Paliwo - pompa paliwa w Miśkach seryjnie jest zasilana na dość ciulowych kablach i jedną z podstawowych modyfikacji jest poprowadzenie grubszych w miejsce seryjnych bo pompa sama w sobie jest dobra i wydajna.
3. Paliwo - a właściwie coś związanego z paliwem - czyli słynny knock sensor. Który jak wiesz wykrywając spalanie stukowe zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam miałeś juz przeboje kiedyś z tym akurat urządzeniem.
4. Cholera wie - to najbardziej prawdopodobne wytłumaczenie :lol:

Zagadaj do mnie wieczorkiem - poszukam w Service manualu może jeszcze cos mi do głowy przyjdzie. I cóś mało prawdopodobnego na koniec - czy masz jakieś zdjęcie kolektora dolotowego z góry? Jak tak to please zamieść na forum - chcę coś sprawdzić.

tomusn - 10-05-2006, 20:27

Hubeeert napisał/a:
Myjka ultradźwiekowa jest w stanie odczyścić z czyszczonej powierzchni każdy rodzaj zabrudzenia bez uzywania detergentów, rozpuszczalników itd. Wsadzasz czyszczony element do wody (o ile dobrze pamietam) właczasz i wyciągasz czyste :D


mój kolega tak czyści zapieczone głowice do drukarek, jak na razie działa..., ciekawe czy pozwoliłby wyczyścic wtryski :)
dobre tez do rozpuszczania różnych rzeczy, w laboratorium, bez wkładania mieszaadła mechanicznego.

Anonymous - 10-05-2006, 21:47

Nie wiem Romel jaka masz turbosprężarkę, ale jeśli z zaworem obejściowym to może szwankuje (tzn. nie otwiera się) i turbina dławi silnik?

A propos, co do mycia ultradźwiękowego to polega ono na kawitacji wymuszonej falami dżwiękowymi (w miescu zapadających się bąbelków pary powstaje b. wysokie ciśnienie i temoperatura, na szczęscię lokalnie i nie w tym samym momencie. Żeby nie doszlo do rezonansu i pękania przedmiotów stosuje sie podwójną modulację częstotliwości, chyba że jakaś lipna myjka, to nie będzie tego miała).

kochajj - 10-05-2006, 22:47

jaka turbina???? :lol: :wink:
Anonymous - 10-05-2006, 22:52

oops, a jakoś mi się Romel z Evo skojarzył :wink:


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group