Przesunięty przez: Hubeeert 16-09-2007, 13:48 |
[C58A 1.8] 80% mocy powyżej 4500rpm |
Autor |
Wiadomość |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 08-05-2006, 07:00 [C58A 1.8] 80% mocy powyżej 4500rpm
|
|
|
No to teraz coś z mojego podwórka
COLT 1,8 GTI 91` 4G67
Mój problem polega na:...
Ciepły silnik -np. stoje na swiatłach - ruszam (dość ostro) - misiek rwie do przodu jak powalony - ale powyzej 4500rpm spadek mocy przynajmniej o 20-30% przyspiesza ale bardzo słabo... Taki sam efekt zdarza sie równiez przy normalnej jeździe - np gdy jadę za kimś i chcę wyprzedzić - włączam 3 bieg przyspieszam i powyżej 4500rpm LIPA włączam następny bieg i juz jest OK....
Takie cosik zdarza sie niekiedy (nie cały czas) przyjmijmy, że raz na 10 ostrych przyspieszeń...
Co zostało juz zrobione/sprawdzone...
- o pierwszym przeglądzie nie pisze... wiadomo - filtry, płyny, oleje
- przewody WN NGK
- świece NGK
- podciśnienia sprawdzone
- EGR zaślepiony
- dopalanie opar paliwa ze zbiornika wyeliminowane
- sonda lambda sprawdzona OK
- TPS - sprawdzony - ustawienie ideał
- kędziory w ECU wymienione
- kostki kosteczki - sprawdzone (czystośc ideał)
- KONTROLKA CHECKENGINE - nie świeci - żadnych błędów
- odpowietrzenie zbirnika OK
- zawór regulacji ciśnienia paliwa w listwie - OK - na odłączonym - czyli max ciśnienie cały czas robi sie to samo.....
Jak dla mnie na tą chwilę nie mam pomysłu co moze byc przyczyną - jestem teraz w fazie ciężkich przemyśleń
Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi....
Pozdrawiam |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 08-05-2006, 07:50
|
|
|
Ja podłączyłbym laptopa i się przejechał, może któryś wykres coś podpowie.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to TPS - może być gdzieś wytarty i daje błędne odczyty, wtedy pomogłoby odjęcie gazu i jeszcze raz rura |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2006, 10:00
|
|
|
Romku - mam dla Ciebie ten kabel (nawet teraz, przy sobie) - napisz mi na priv adres, to wyślę. Będziesz mógł sobie sam do laptopa autko podłączyć i zdiagnozujesz, co jest nie halo. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 10-05-2006, 14:06
|
|
|
Ale sie tu normalnie wszyscy rozgadali że szok.....
Może ktos coś wymyśli... moze jakaś mała BURZA MÓZGÓW... jedna z lepszych metod rozwiązywania problemów...
Pozdrówka |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 10-05-2006, 14:16
|
|
|
hmmm...moze ktorys wtryskiwacz sie zawiesza... ale wtedy chyba by bardziej mulił... |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 10-05-2006, 14:26
|
|
|
A widzisz...
I w tryski polecą - praktycznie juz lecą - do czyszczenia ultradźwiękowego... a wcześniej o tym nie pomyślałem...
Pozdr |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24313 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 10-05-2006, 15:26
|
|
|
Przecież Ci pisałem, żeby wtryski podmienić...
Kabel powinien dziś być u Ciebie - wczoraj wysłałem.
Teraz tylko PC-ta do garażu i działaj. |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 10-05-2006, 15:43
|
|
|
ROMEL napisał/a: | I w tryski polecą - praktycznie juz lecą - do czyszczenia ultradźwiękowego... a wcześniej o tym nie pomyślałem... |
A co to takiego to czyszczenie ultradźwiękowe? |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2006, 15:45
|
|
|
Myjka ultradźwiekowa jest w stanie odczyścić z czyszczonej powierzchni każdy rodzaj zabrudzenia bez uzywania detergentów, rozpuszczalników itd. Wsadzasz czyszczony element do wody (o ile dobrze pamietam) właczasz i wyciągasz czyste |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
ROMEL
Mitsumaniak wariat...misiowy

Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 904 Skąd: Strzelin
|
Wysłany: 10-05-2006, 16:21
|
|
|
TAK - TAK - skazał biedniak
Super sprawa taka myjeczka...
Mam nadzieje że tylko za mocno sie nie wyczyszczą... przy tym przebiegu nie powinno mieć to wpływu na dalsze egzystowanie wtryskiwaczy....
Hubcio - a może lepiej na początek jakiegos badziewia do paliwa nalac co by poczyściło... czy zostac przy pierwszym planie????
Pozdro |
_________________ COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0
CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ... |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-05-2006, 16:32
|
|
|
Ja bym do paliwa nalał jakiegoś dobrego siuwaksa ale jak dla mnie Twoje objawy wskazują na następujące możliwości:
1. Paliwo - brakuje mu paliwa (ciśnienie na listwie) czyli może być zasyfiony zaworek który się czasem nie domyka i to obniża cisnienie na listwie
2. Paliwo - pompa paliwa w Miśkach seryjnie jest zasilana na dość ciulowych kablach i jedną z podstawowych modyfikacji jest poprowadzenie grubszych w miejsce seryjnych bo pompa sama w sobie jest dobra i wydajna.
3. Paliwo - a właściwie coś związanego z paliwem - czyli słynny knock sensor. Który jak wiesz wykrywając spalanie stukowe zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam miałeś juz przeboje kiedyś z tym akurat urządzeniem.
4. Cholera wie - to najbardziej prawdopodobne wytłumaczenie
Zagadaj do mnie wieczorkiem - poszukam w Service manualu może jeszcze cos mi do głowy przyjdzie. I cóś mało prawdopodobnego na koniec - czy masz jakieś zdjęcie kolektora dolotowego z góry? Jak tak to please zamieść na forum - chcę coś sprawdzić. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 10-05-2006, 20:27
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Myjka ultradźwiekowa jest w stanie odczyścić z czyszczonej powierzchni każdy rodzaj zabrudzenia bez uzywania detergentów, rozpuszczalników itd. Wsadzasz czyszczony element do wody (o ile dobrze pamietam) właczasz i wyciągasz czyste |
mój kolega tak czyści zapieczone głowice do drukarek, jak na razie działa..., ciekawe czy pozwoliłby wyczyścic wtryski
dobre tez do rozpuszczania różnych rzeczy, w laboratorium, bez wkładania mieszaadła mechanicznego. |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2006, 21:47
|
|
|
Nie wiem Romel jaka masz turbosprężarkę, ale jeśli z zaworem obejściowym to może szwankuje (tzn. nie otwiera się) i turbina dławi silnik?
A propos, co do mycia ultradźwiękowego to polega ono na kawitacji wymuszonej falami dżwiękowymi (w miescu zapadających się bąbelków pary powstaje b. wysokie ciśnienie i temoperatura, na szczęscię lokalnie i nie w tym samym momencie. Żeby nie doszlo do rezonansu i pękania przedmiotów stosuje sie podwójną modulację częstotliwości, chyba że jakaś lipna myjka, to nie będzie tego miała). |
|
|
|
 |
kochajj
Mitsumaniak

Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 2024 Skąd: z daleka
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:47
|
|
|
jaka turbina???? |
|
|
|
 |
zulu [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2006, 22:52
|
|
|
oops, a jakoś mi się Romel z Evo skojarzył |
|
|
|
 |
|