Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
16-09-2007, 13:48
[C58A 1.8] 80% mocy powyżej 4500rpm
Autor Wiadomość
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
  Wysłany: 08-05-2006, 07:00   [C58A 1.8] 80% mocy powyżej 4500rpm

No to teraz coś z mojego podwórka :wink:

COLT 1,8 GTI 91` 4G67

Mój problem polega na:...

Ciepły silnik -np. stoje na swiatłach - ruszam (dość ostro) - misiek rwie do przodu jak powalony - ale powyzej 4500rpm spadek mocy przynajmniej o 20-30% przyspiesza ale bardzo słabo... Taki sam efekt zdarza sie równiez przy normalnej jeździe - np gdy jadę za kimś i chcę wyprzedzić - włączam 3 bieg przyspieszam i powyżej 4500rpm LIPA :!: włączam następny bieg i juz jest OK....
Takie cosik zdarza sie niekiedy (nie cały czas) przyjmijmy, że raz na 10 ostrych przyspieszeń...

Co zostało juz zrobione/sprawdzone...

- o pierwszym przeglądzie nie pisze... wiadomo - filtry, płyny, oleje
- przewody WN NGK
- świece NGK
- podciśnienia sprawdzone
- EGR zaślepiony
- dopalanie opar paliwa ze zbiornika wyeliminowane
- sonda lambda sprawdzona OK
- TPS - sprawdzony - ustawienie ideał
- kędziory w ECU wymienione
- kostki kosteczki - sprawdzone (czystośc ideał)
- KONTROLKA CHECKENGINE - nie świeci - żadnych błędów
- odpowietrzenie zbirnika OK
- zawór regulacji ciśnienia paliwa w listwie - OK - na odłączonym - czyli max ciśnienie cały czas robi sie to samo.....

Jak dla mnie na tą chwilę nie mam pomysłu co moze byc przyczyną - jestem teraz w fazie ciężkich przemyśleń :?

Będę wdzięczny za jakieś podpowiedzi....

Pozdrawiam
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
Ostatnio zmieniony przez Hubeeert 16-09-2007, 13:49, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 08-05-2006, 07:50   

Ja podłączyłbym laptopa i się przejechał, może któryś wykres coś podpowie.
Jedyne co mi przychodzi do głowy to TPS - może być gdzieś wytarty i daje błędne odczyty, wtedy pomogłoby odjęcie gazu i jeszcze raz rura :wink:
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-05-2006, 10:00   

Romku - mam dla Ciebie ten kabel (nawet teraz, przy sobie) - napisz mi na priv adres, to wyślę. Będziesz mógł sobie sam do laptopa autko podłączyć i zdiagnozujesz, co jest nie halo.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-05-2006, 14:06   

Ale sie tu normalnie wszyscy rozgadali że szok.....

Może ktos coś wymyśli... moze jakaś mała BURZA MÓZGÓW... jedna z lepszych metod rozwiązywania problemów...


Pozdrówka
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 10-05-2006, 14:16   

hmmm...moze ktorys wtryskiwacz sie zawiesza... ale wtedy chyba by bardziej mulił...
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-05-2006, 14:26   

A widzisz...

I w tryski polecą - praktycznie juz lecą - do czyszczenia ultradźwiękowego... a wcześniej o tym nie pomyślałem...

Pozdr
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-05-2006, 15:26   

Przecież Ci pisałem, żeby wtryski podmienić...
Kabel powinien dziś być u Ciebie - wczoraj wysłałem.
Teraz tylko PC-ta do garażu i działaj.
 
 
brodzky 
Mitsumaniak


Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 12 Lis 2005
Posty: 667
Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
Wysłany: 10-05-2006, 15:43   

ROMEL napisał/a:
I w tryski polecą - praktycznie juz lecą - do czyszczenia ultradźwiękowego... a wcześniej o tym nie pomyślałem...

A co to takiego to czyszczenie ultradźwiękowe?
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2006, 15:45   

Myjka ultradźwiekowa jest w stanie odczyścić z czyszczonej powierzchni każdy rodzaj zabrudzenia bez uzywania detergentów, rozpuszczalników itd. Wsadzasz czyszczony element do wody (o ile dobrze pamietam) właczasz i wyciągasz czyste :D
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
ROMEL 
Mitsumaniak
wariat...misiowy


Auto: C53A, C58A, CJ0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 32 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 904
Skąd: Strzelin
Wysłany: 10-05-2006, 16:21   

TAK - TAK - skazał biedniak :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Super sprawa taka myjeczka...

Mam nadzieje że tylko za mocno sie nie wyczyszczą... przy tym przebiegu nie powinno mieć to wpływu na dalsze egzystowanie wtryskiwaczy....

Hubcio - a może lepiej na początek jakiegos badziewia do paliwa nalac co by poczyściło... czy zostac przy pierwszym planie????

Pozdro
_________________
COLT 1,8 16V GTI 91` C58
COLT 1,6 16V GTIS 91` C53
COLT 1,3 12V 96` CJ0

CHCIEĆ TO MÓC... MÓC TO CHCIEĆ...
 
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-05-2006, 16:32   

Ja bym do paliwa nalał jakiegoś dobrego siuwaksa ale jak dla mnie Twoje objawy wskazują na następujące możliwości:
1. Paliwo - brakuje mu paliwa (ciśnienie na listwie) czyli może być zasyfiony zaworek który się czasem nie domyka i to obniża cisnienie na listwie
2. Paliwo - pompa paliwa w Miśkach seryjnie jest zasilana na dość ciulowych kablach i jedną z podstawowych modyfikacji jest poprowadzenie grubszych w miejsce seryjnych bo pompa sama w sobie jest dobra i wydajna.
3. Paliwo - a właściwie coś związanego z paliwem - czyli słynny knock sensor. Który jak wiesz wykrywając spalanie stukowe zmniejsza kąt wyprzedzenia zapłonu. Z tego co pamiętam miałeś juz przeboje kiedyś z tym akurat urządzeniem.
4. Cholera wie - to najbardziej prawdopodobne wytłumaczenie :lol:

Zagadaj do mnie wieczorkiem - poszukam w Service manualu może jeszcze cos mi do głowy przyjdzie. I cóś mało prawdopodobnego na koniec - czy masz jakieś zdjęcie kolektora dolotowego z góry? Jak tak to please zamieść na forum - chcę coś sprawdzić.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 10-05-2006, 20:27   

Hubeeert napisał/a:
Myjka ultradźwiekowa jest w stanie odczyścić z czyszczonej powierzchni każdy rodzaj zabrudzenia bez uzywania detergentów, rozpuszczalników itd. Wsadzasz czyszczony element do wody (o ile dobrze pamietam) właczasz i wyciągasz czyste :D


mój kolega tak czyści zapieczone głowice do drukarek, jak na razie działa..., ciekawe czy pozwoliłby wyczyścic wtryski :)
dobre tez do rozpuszczania różnych rzeczy, w laboratorium, bez wkładania mieszaadła mechanicznego.
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2006, 21:47   

Nie wiem Romel jaka masz turbosprężarkę, ale jeśli z zaworem obejściowym to może szwankuje (tzn. nie otwiera się) i turbina dławi silnik?

A propos, co do mycia ultradźwiękowego to polega ono na kawitacji wymuszonej falami dżwiękowymi (w miescu zapadających się bąbelków pary powstaje b. wysokie ciśnienie i temoperatura, na szczęscię lokalnie i nie w tym samym momencie. Żeby nie doszlo do rezonansu i pękania przedmiotów stosuje sie podwójną modulację częstotliwości, chyba że jakaś lipna myjka, to nie będzie tego miała).
 
 
kochajj 
Mitsumaniak


Auto: NISSAN
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 20 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 2024
Skąd: z daleka
Wysłany: 10-05-2006, 22:47   

jaka turbina???? :lol: :wink:
 
 
zulu
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2006, 22:52   

oops, a jakoś mi się Romel z Evo skojarzył :wink:
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.