Carisma - Techniczne - Caisma GDI - SILNIK NIE PALI ; skad wziac kody usterek?
Anonymous - 08-05-2006, 16:19 Temat postu: Caisma GDI - SILNIK NIE PALI ; skad wziac kody usterek? Zakupilem tydzien temu Carisme z silnikiem 1.8 GDI w automacie z 99 roku i dosc szybko pojawil sie pierwszy problem - cieply silnik nie chcial palic. Mielo kilka dni i zimny silnik odpalal tylko przy wcisnieciu do polowy pedalu gazu. Po odpaleniu przez jakies 5 sekund trzeba bylo przytrzymac noge na pedale zeby obroty nie spadly ponizej 1000rpm i potem juz bylo wszystko normalnie. Niestety dzis nawet zimny silnik nie chce palic. Co moze byc tego przyczyną, mial ktos podobny problem w GDI?
Mam jescze pytanie odnoscie diagnostyki. Nie moge znalezc nigdzie w necie kodow usterek do tego silnika ani instrukcji w ktorej powiedzianeby bylo gdzie znajduje sie zlacze.
Chooper - 08-05-2006, 16:41
klik Nawet Ci sie poszukać nie chciało, przeczytaj przedostatnie zdanie normalną czcionką
Anonymous - 08-05-2006, 20:33
Czytalem to wczesniej. Czy to oznacza ze w GDI nie mozna zrobic samodiagnostyki?Nie ma zlacza?
Chooper - 08-05-2006, 21:00
złacze jest, ale ECU podaje inne sygnały i sam już tego nie zinterpretujesz, bo ECU jest na tyle dokładny, że dokładnie wskazuje bolączkę...ori soft potrafi z niego odczytać bagatela 1000 kodów usterek..nie widze mozliwości zrobić tego samego diodą czy kontrolką CE.
co do wtyku to jest tam, gdzie w każdej Cari.
Krzyzak - 08-05-2006, 21:15
A świeci się kontrolka silnika? - jak nie, to diagnoza kompem nic nie wykaże.
Albo masz brudną przepustnicę, albo wtryskiwacze leją - stąd problemy po odpaleniu.
luk_szc - 08-05-2006, 21:48
Toć testowanie MUT grosze kosztuje godzina coś około 70 zeta a cały test trwa bez regulacji z 10 minut .
Bartek - 08-05-2006, 22:05
Złącze znajduje się w tym miejscu, w którym nakazuje to prawo - pod kierownicą w odległości nie wiekszej niż 25 cm od osi pojazdu. Dokładniej jak kończy się plastik pod kierownikiem, tuż przy tunelu. Na Cari powinien zadziałać patent z Gala - mostek między 1-4 złącza i po włączniu zapłonu kontorlka silnika miga błędami silnika.
Złączka jest od dołu, podłączana pionowo w górę: jak spoglądasz od dołu piny numerujesz:
8 7 6 5 4 3 2 1
9 10 11 12 13 14 15 16
Chooper - 08-05-2006, 22:16
Bartek napisał/a: | Złącze znajduje się w tym miejscu, w którym nakazuje to prawo - pod kierownicą w odległości nie wiekszej niż 25 cm od osi pojazdu. Dokładniej jak kończy się plastik pod kierownikiem, tuż przy tunelu. Na Cari powinien zadziałać patent z Gala - mostek między 1-4 złącza i po włączniu zapłonu kontorlka silnika miga błędami silnika.
Złączka jest od dołu, podłączana pionowo w górę: jak spoglądasz od dołu piny numerujesz: |
i opisane jest to w linku nr.1
a patent z pinami tutaj
Marcino - 09-05-2006, 22:56
U mnie nic sie nie działo złegto z samochodem ( orócz obrotów), a jak połaczyłem pin 1 z masa to pokzaywało głupoty. BO po włączeniu zapłonu mrugały CHKEngine i ABS na zmiane. PO ponownym załaczeniu stacyjki juz tylko CHKEng mrugał ale z zadnaą częstoliwością. Jest ciezko odczytać, moze faktycznie trzeba do serwisu. Ale wczesniej sprawdziłbym przepustnice, świece itp.
Załąnczam zdjęcia silnika moze je moderatorzy gdzieś wrzucą i sie fotki beda nadawać w celu identyfikacji częci slinka GDI.
Tu jest przepustnica a pod nią chyba "słynny krokowiec"
Inne widoki na silnik.., może ktoś sie pokusi i prawidłowo oznaczy co jest co.
Bartek - 10-05-2006, 03:54
Marcino napisał/a: | CHKEngine i ABS na zmiane. |
To nie głupoty, tylko tak ma być.... CE pokazuje stan pamięci zdarzeń silnika, ABS - analogicznie odnośnie sterownika ABSu
Anonymous - 10-05-2006, 09:44
Okayalo sie ze to lejace wtryski. Mialem druga listwe wtryzskiwaczy i na tej drugiej to samo wiec to nie usykodyone wtryskiwacze. Co innego moze sie dziac?
Anonymous - 22-07-2006, 09:13
Czy ktoś może napisać jaki typ komunikacji jest używany w cari?
Czy elm323 poradzi sobie z jej rozkodowaniem?
Może ktoś wie jaka amatorska przejściówka do kompa pozwoli odczytać kody?
trafiłem na to:
http://www.scantool.net/schematics.html lecz nie mam pewności, że obsłuży carisię
mam od 2ch dni check engine i żadnych innych widocznych problemów wolałbym być w stanie samemu odczytać te kody żeby nie biegać do serwisu za każdym razem.
(...)
check engine sama zgasła jak jejździłem od serwisu do serwisu
powyższe pytania aktualne....
|
|
|