Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Caisma GDI - SILNIK NIE PALI ; skad wziac kody usterek?
Autor Wiadomość
kpopis1
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2006, 16:19   Caisma GDI - SILNIK NIE PALI ; skad wziac kody usterek?

Zakupilem tydzien temu Carisme z silnikiem 1.8 GDI w automacie z 99 roku i dosc szybko pojawil sie pierwszy problem - cieply silnik nie chcial palic. Mielo kilka dni i zimny silnik odpalal tylko przy wcisnieciu do polowy pedalu gazu. Po odpaleniu przez jakies 5 sekund trzeba bylo przytrzymac noge na pedale zeby obroty nie spadly ponizej 1000rpm i potem juz bylo wszystko normalnie. Niestety dzis nawet zimny silnik nie chce palic. Co moze byc tego przyczyną, mial ktos podobny problem w GDI?

Mam jescze pytanie odnoscie diagnostyki. Nie moge znalezc nigdzie w necie kodow usterek do tego silnika ani instrukcji w ktorej powiedzianeby bylo gdzie znajduje sie zlacze.
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-05-2006, 16:41   

klik Nawet Ci sie poszukać nie chciało, przeczytaj przedostatnie zdanie normalną czcionką
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
kpopis1
[Usunięty]

Wysłany: 08-05-2006, 20:33   

Czytalem to wczesniej. Czy to oznacza ze w GDI nie mozna zrobic samodiagnostyki?Nie ma zlacza?
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-05-2006, 21:00   

złacze jest, ale ECU podaje inne sygnały i sam już tego nie zinterpretujesz, bo ECU jest na tyle dokładny, że dokładnie wskazuje bolączkę...ori soft potrafi z niego odczytać bagatela 1000 kodów usterek..nie widze mozliwości zrobić tego samego diodą czy kontrolką CE.

co do wtyku to jest tam, gdzie w każdej Cari.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 08-05-2006, 21:15   

A świeci się kontrolka silnika? - jak nie, to diagnoza kompem nic nie wykaże.
Albo masz brudną przepustnicę, albo wtryskiwacze leją - stąd problemy po odpaleniu.
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 08-05-2006, 21:48   

Toć testowanie MUT grosze kosztuje godzina coś około 70 zeta a cały test trwa bez regulacji z 10 minut .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 08-05-2006, 22:05   

Złącze znajduje się w tym miejscu, w którym nakazuje to prawo - pod kierownicą w odległości nie wiekszej niż 25 cm od osi pojazdu. Dokładniej jak kończy się plastik pod kierownikiem, tuż przy tunelu. Na Cari powinien zadziałać patent z Gala - mostek między 1-4 złącza i po włączniu zapłonu kontorlka silnika miga błędami silnika.
Złączka jest od dołu, podłączana pionowo w górę: jak spoglądasz od dołu piny numerujesz:

8 7 6 5 4 3 2 1
9 10 11 12 13 14 15 16
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
Ostatnio zmieniony przez Bartek 08-05-2006, 22:31, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 08-05-2006, 22:16   

Bartek napisał/a:
Złącze znajduje się w tym miejscu, w którym nakazuje to prawo - pod kierownicą w odległości nie wiekszej niż 25 cm od osi pojazdu. Dokładniej jak kończy się plastik pod kierownikiem, tuż przy tunelu. Na Cari powinien zadziałać patent z Gala - mostek między 1-4 złącza i po włączniu zapłonu kontorlka silnika miga błędami silnika.
Złączka jest od dołu, podłączana pionowo w górę: jak spoglądasz od dołu piny numerujesz:

i opisane jest to w linku nr.1
a patent z pinami tutaj
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10722
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 09-05-2006, 22:56   

U mnie nic sie nie działo złegto z samochodem ( orócz obrotów), a jak połaczyłem pin 1 z masa to pokzaywało głupoty. BO po włączeniu zapłonu mrugały CHKEngine i ABS na zmiane. PO ponownym załaczeniu stacyjki juz tylko CHKEng mrugał ale z zadnaą częstoliwością. Jest ciezko odczytać, moze faktycznie trzeba do serwisu. Ale wczesniej sprawdziłbym przepustnice, świece itp.
Załąnczam zdjęcia silnika moze je moderatorzy gdzieś wrzucą i sie fotki beda nadawać w celu identyfikacji częci slinka GDI.
Tu jest przepustnica a pod nią chyba "słynny krokowiec"

Inne widoki na silnik.., może ktoś sie pokusi i prawidłowo oznaczy co jest co.



_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 10-05-2006, 03:54   

Marcino napisał/a:
CHKEngine i ABS na zmiane.


To nie głupoty, tylko tak ma być.... CE pokazuje stan pamięci zdarzeń silnika, ABS - analogicznie odnośnie sterownika ABSu
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
kpopis1
[Usunięty]

Wysłany: 10-05-2006, 09:44   

Okayalo sie ze to lejace wtryski. Mialem druga listwe wtryzskiwaczy i na tej drugiej to samo wiec to nie usykodyone wtryskiwacze. Co innego moze sie dziac?
 
 
delux
[Usunięty]

Wysłany: 22-07-2006, 09:13   

Czy ktoś może napisać jaki typ komunikacji jest używany w cari?
Czy elm323 poradzi sobie z jej rozkodowaniem?
Może ktoś wie jaka amatorska przejściówka do kompa pozwoli odczytać kody?

trafiłem na to:
http://www.scantool.net/schematics.html lecz nie mam pewności, że obsłuży carisię

mam od 2ch dni check engine i żadnych innych widocznych problemów wolałbym być w stanie samemu odczytać te kody żeby nie biegać do serwisu za każdym razem.

(...)
check engine sama zgasła jak jejździłem od serwisu do serwisu :cry:
powyższe pytania aktualne....
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.