Caisma GDI - SILNIK NIE PALI ; skad wziac kody usterek? |
Autor |
Wiadomość |
kpopis1 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2006, 16:19 Caisma GDI - SILNIK NIE PALI ; skad wziac kody usterek?
|
|
|
Zakupilem tydzien temu Carisme z silnikiem 1.8 GDI w automacie z 99 roku i dosc szybko pojawil sie pierwszy problem - cieply silnik nie chcial palic. Mielo kilka dni i zimny silnik odpalal tylko przy wcisnieciu do polowy pedalu gazu. Po odpaleniu przez jakies 5 sekund trzeba bylo przytrzymac noge na pedale zeby obroty nie spadly ponizej 1000rpm i potem juz bylo wszystko normalnie. Niestety dzis nawet zimny silnik nie chce palic. Co moze byc tego przyczyną, mial ktos podobny problem w GDI?
Mam jescze pytanie odnoscie diagnostyki. Nie moge znalezc nigdzie w necie kodow usterek do tego silnika ani instrukcji w ktorej powiedzianeby bylo gdzie znajduje sie zlacze. |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2006, 16:41
|
|
|
klik Nawet Ci sie poszukać nie chciało, przeczytaj przedostatnie zdanie normalną czcionką |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
kpopis1 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-05-2006, 20:33
|
|
|
Czytalem to wczesniej. Czy to oznacza ze w GDI nie mozna zrobic samodiagnostyki?Nie ma zlacza? |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2006, 21:00
|
|
|
złacze jest, ale ECU podaje inne sygnały i sam już tego nie zinterpretujesz, bo ECU jest na tyle dokładny, że dokładnie wskazuje bolączkę...ori soft potrafi z niego odczytać bagatela 1000 kodów usterek..nie widze mozliwości zrobić tego samego diodą czy kontrolką CE.
co do wtyku to jest tam, gdzie w każdej Cari. |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-05-2006, 21:15
|
|
|
A świeci się kontrolka silnika? - jak nie, to diagnoza kompem nic nie wykaże.
Albo masz brudną przepustnicę, albo wtryskiwacze leją - stąd problemy po odpaleniu. |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 08-05-2006, 21:48
|
|
|
Toć testowanie MUT grosze kosztuje godzina coś około 70 zeta a cały test trwa bez regulacji z 10 minut . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 08-05-2006, 22:05
|
|
|
Złącze znajduje się w tym miejscu, w którym nakazuje to prawo - pod kierownicą w odległości nie wiekszej niż 25 cm od osi pojazdu. Dokładniej jak kończy się plastik pod kierownikiem, tuż przy tunelu. Na Cari powinien zadziałać patent z Gala - mostek między 1-4 złącza i po włączniu zapłonu kontorlka silnika miga błędami silnika.
Złączka jest od dołu, podłączana pionowo w górę: jak spoglądasz od dołu piny numerujesz:
8 7 6 5 4 3 2 1
9 10 11 12 13 14 15 16 |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
Ostatnio zmieniony przez Bartek 08-05-2006, 22:31, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Chooper
Mitsumaniak

Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 4814 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 08-05-2006, 22:16
|
|
|
Bartek napisał/a: | Złącze znajduje się w tym miejscu, w którym nakazuje to prawo - pod kierownicą w odległości nie wiekszej niż 25 cm od osi pojazdu. Dokładniej jak kończy się plastik pod kierownikiem, tuż przy tunelu. Na Cari powinien zadziałać patent z Gala - mostek między 1-4 złącza i po włączniu zapłonu kontorlka silnika miga błędami silnika.
Złączka jest od dołu, podłączana pionowo w górę: jak spoglądasz od dołu piny numerujesz: |
i opisane jest to w linku nr.1
a patent z pinami tutaj |
_________________ MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW |
|
|
|
 |
Marcino
Mitsumaniak Góral niskopienny

Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy Dołączył: 02 Cze 2005 Posty: 10724 Skąd: okolice Tczewa
|
Wysłany: 09-05-2006, 22:56
|
|
|
U mnie nic sie nie działo złegto z samochodem ( orócz obrotów), a jak połaczyłem pin 1 z masa to pokzaywało głupoty. BO po włączeniu zapłonu mrugały CHKEngine i ABS na zmiane. PO ponownym załaczeniu stacyjki juz tylko CHKEng mrugał ale z zadnaą częstoliwością. Jest ciezko odczytać, moze faktycznie trzeba do serwisu. Ale wczesniej sprawdziłbym przepustnice, świece itp.
Załąnczam zdjęcia silnika moze je moderatorzy gdzieś wrzucą i sie fotki beda nadawać w celu identyfikacji częci slinka GDI.
Tu jest przepustnica a pod nią chyba "słynny krokowiec"
Inne widoki na silnik.., może ktoś sie pokusi i prawidłowo oznaczy co jest co.
 |
_________________ 2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r
"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów
Czyli w tym przypadku 6a13 " by tomchuck
 |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 10-05-2006, 03:54
|
|
|
Marcino napisał/a: | CHKEngine i ABS na zmiane. |
To nie głupoty, tylko tak ma być.... CE pokazuje stan pamięci zdarzeń silnika, ABS - analogicznie odnośnie sterownika ABSu |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
kpopis1 [Usunięty]
|
Wysłany: 10-05-2006, 09:44
|
|
|
Okayalo sie ze to lejace wtryski. Mialem druga listwe wtryzskiwaczy i na tej drugiej to samo wiec to nie usykodyone wtryskiwacze. Co innego moze sie dziac? |
|
|
|
 |
delux [Usunięty]
|
Wysłany: 22-07-2006, 09:13
|
|
|
Czy ktoś może napisać jaki typ komunikacji jest używany w cari?
Czy elm323 poradzi sobie z jej rozkodowaniem?
Może ktoś wie jaka amatorska przejściówka do kompa pozwoli odczytać kody?
trafiłem na to:
http://www.scantool.net/schematics.html lecz nie mam pewności, że obsłuży carisię
mam od 2ch dni check engine i żadnych innych widocznych problemów wolałbym być w stanie samemu odczytać te kody żeby nie biegać do serwisu za każdym razem.
(...)
check engine sama zgasła jak jejździłem od serwisu do serwisu
powyższe pytania aktualne.... |
|
|
|
 |
|