[92-96]Colt CA0 - [CA1A 1.3] jak zdjąć sprężyny zaworów.
kocur - 08-08-2008, 09:01 Temat postu: [CA1A 1.3] jak zdjąć sprężyny zaworów. chciałem zapytać czy ktoś ma jakiś konkretny patent na zdjęcie sprężyn zaworów nie posiadając żadnego "special tool", chodzi mi o to, że znajdują się dość głęboko, poniżej poziomu górnej linii głowicy i ciężko je czymkolwiek wcisnąć, żeby wyjąć kliny. jakieś rady?
Anonymous - 08-08-2008, 10:31
Całe życie robiłem to kluczem nasadowym a w innych przypadkach dobrze wytoczoną lub podtoczoną rurką. Uderzasz młotem w rurę i pół pierścienie same wyskakują z kanalików.Skok sprężyny jest krótki ale mocny jednak zębów niw wybija. Powodzenia.
kocur - 09-08-2008, 08:18
tak jak mówisz robiłem w oplach, ale tu sprężyny naprawdę mocne i głębokie, jak mi się nie uda właśnie wyspawaną dźwignią to tak będę próbował. Najgorsze, że jak je zdejmę to później trzeba też założyć Dzięki za poradę.
Krzyzak - 09-08-2008, 09:53
jednak polecam special toola od Bartka - przedwczoraj rozpinalem sprezyny i rewelacyjnie sie to robi
bez walenia mlotkiem (bo i tak kiedys robilem) - bo w to moze dac efekt w postaci kilku godzin szukania zagubionego zamka do sprezyny, ktory wystrzeli w blizej nieznanym kierunku
no i podparcie zaworow cisnieniem ze sprezarki przez gniazdo swiecy...
wkrotce bede robil manual na strone z wymiany uszczelniaczy zaworowych
kocur - 09-08-2008, 11:28
powiedzmy, że udało się przy pomocy wyspawanego special toola i to całkiem nieźle. mam tylko jedna watpliwość. kiedy wepchnę moje zawory głębiej i próbuję je obrócić wszystko jest ok, w końcu prowadnice są okrągłe, ale każda próba podciągnięcia zaworu do gniazda wygląda tak, że nie da się go do końca wyciągnąć, tylko w jednym położeniu na 360stopni obrotu zawór przylega wydając charakterystyczny dźwięk przypasowania do gniazda. to tak ma być, czy za chwile mam ściagać głowicę?
|
|
|