[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] Niepokojonce zgrzytanie skrzyni biegów
tucci - 23-08-2008, 19:02 Temat postu: [EAxx] Niepokojonce zgrzytanie skrzyni biegów Przy wcisnietym sprzegle-nie
W momencie wycisniecia sprzegla i dalej w normalnym trubie pracy silnika(jazda)-mechaniczne zgrzytanie jest dosc slyszalne.
Jaka diagnoza, ktos tak mial wczesniej
Dodam,ze sprzeglo bylo wymienione 12m-cy temu
Auto EA5W Wagon
Krzyzak - 23-08-2008, 19:13
lozysko na walku sprzeglowym w skrzyni - niestety zdarza sie w tej skrzynce
tucci - 24-08-2008, 10:03
pomogl juz poszedl, ale jeszcze jedno pytanko, jak to lozysko wymienic, tzn. czy musze wyciagac cala skrzynke czy lozysko jest tak umieszczone, ze wyciagniecie calej skrzyni nie bedzie konieczne
josie - 24-08-2008, 11:25
Skrzynię trzeba wyciągnąć a potem jeszcze ją rozkręcić.
Także trochę roboty jest
KarolS - 24-08-2008, 19:44
Niestety skrzynka do rozbiórki.
Przerabiałem dokładnie to samo w swoim Miśku jakieś 2 tygodnie temu. Przy okazji wymieniłem sprzęgiełko i teraz jest cisza jak się patrzy.
Nie polecam lekceważyć tego chrobotania, gdyż remont skrzyni może się później okazać mocno nieopłacalny.
tucci - 24-08-2008, 23:46
KarolS napisał/a: | Przerabiałem dokładnie to samo w swoim Miśku |
I powiedz mi prosze jakie koszta i co najwazniejsze ile czasu zajelo to mechanikowi
Ps. Jutro juz lozysko bedzie
KarolS - 25-08-2008, 09:44
Koszt łożyska jakieś 150-200zł z tego co pamiętam. Robocizna 700zł, z tym że ja wymieniałem również sprzęgło. Auto wstawiłem rano jednego dnia, odebrałem po południu dnia następnego.
Jego - 08-09-2008, 22:48
kurde mam podony problem, i mam nadzieje ze to jednak nic powaznego, otoz dzieje sie tak ze tez na wcisnietym sprzegle cisza a przy wycisnietym jakies lekkie popiskiwanie, bylo to na zimnym silniku ale nie wiem czy to ma cos do rzeczy:/, no i zauwazylem jeszcze ze ten lekki pisk ustaje chwile po wycisnieciu sprzegla ale nie wiem czy jest sie jednak z czego cieszyc
Michal4133 - 08-09-2008, 23:12
Witam, mam rowniez problem z lozyskiem, jak wciskam sprzeglo to zgrzytanie ustaje, z tego co wyczytalem z postow to do wymiany (lozysko kulkowe) powiedzcie mi dokladnie prosze ktore dokladnie to lozysko, najlepiej tak jakby wskazac palcem i podac numer pliiiiss podaje link do zdjec
http://www.fotosik.pl/pok...757dcd97fd.html
na drugim zdjeci ponizej, bede mial juz lozysko jutro, chyba sie zwie oporowe ( clutch release bearing) numer: 20430 wiem ze to tez musze wymienic bo przy wciskaniu i popuszczaniu czuje tak jakby "nierownosci" pod stopa
http://www.fotosik.pl/pok...a5c9c4fe0c.html
serdeczne dzieki za wszystkie rady
Marcino - 08-09-2008, 23:29
Michal4133 napisał/a: | Witam, mam rowniez problem z lozyskiem, jak wciskam sprzeglo to zgrzytanie ustaje, z tego co wyczytalem z postow to do wymiany (lozysko kulkowe) powiedzcie mi dokladnie prosze ktore dokladnie to lozysko, najlepiej tak jakby wskazac palcem i podac numer pliiiiss podaje link do zdjec
http://www.fotosik.pl/pok...757dcd97fd.html |
Michał,
Łożysko wałka napędowego to 22008, z drugiej strony wałka napędowego masz 22008W, moze warto przy okazji je też wymienić. Zreszta jak juz jest rozebrana skrezynka to warto oględziny całej zrobić.
Teraz pytanie do tych co juz przerabiali temat własnoręcznie czy idzie po wyjęciu zabezpieczenia zdjąc samo łozysko wałka naędowego i go wymienić czy trzeba rozbierać skrzynkę na kawłaki...?
Pozdrawiam
Jego - 09-09-2008, 07:19
jego napisał/a: | kurde mam podony problem, i mam nadzieje ze to jednak nic powaznego, otoz dzieje sie tak ze tez na wcisnietym sprzegle cisza a przy wycisnietym jakies lekkie popiskiwanie, bylo to na zimnym silniku ale nie wiem czy to ma cos do rzeczy:/, no i zauwazylem jeszcze ze ten lekki pisk ustaje chwile po wycisnieciu sprzegla ale nie wiem czy jest sie jednak z czego cieszyc |
spotkal sie ktos z czyms takim???:)
Michal4133 - 09-09-2008, 07:19
no ja mam nadzieje ze az tak nie trzeba sie bedzie mordowac, bo jesli to to lozysko to w sumie jest tak jakby na wierzchu no ale jak ktos to robil to prosze o jakas pomoc, dziekuje
[ Dodano: 12-09-2008, 23:48 ]
mechanik w salonie mitubishi powiedzial mi zebym zaczal tylko od lozyska oporowego (clutch release bearing) poniewaz na 99% to bedzie problem mojego chrobotania przy NIE wcisnietym sprzegle, lozysko wymienione 2dni temu, chrobotania NIE MA! dodam od razu ze odradzal mi najpierw zeby wymieniac i lozyko kulkowe poniewaz zeby sie jednak do niego dostac to trzeba te wszystkie waleczki, trybiki posciagac najpierw, (zdjecie jest w poscie wyzej) niby wyglada ze jest latwy dostep do niego, niby jako ze ma pierwsze schodzic, ale jednak nie, i tu jest kupa jutro chyba mnie czeka jeszcze tylko wymiana tego zbiorniczka, pompki od sprzegla (clutch master cylinder) poniewaz sprzeglo nawet po odpowietrzeniu nie odbija tak jak powinno. jesli sie myle co do wymiany (master clutch cylinder) to prosze o poprawe mnie, dziekuje
[ Dodano: 13-09-2008, 20:02 ]
dodaje info:
master clutch cylinder wymieniony dzisiaj, (troche bylo machania pedalem poniewaz byl strasznie zapowietrzony) ogolnie to pasuje z gala 2.0 16V 2000r do 2,5 V6 24V 2002r, sprzegielko jak narazie PERFEKTO
prisoner - 08-10-2008, 02:56
Mam pytanko.
U mnie objawy są następujące. Na wyciśniętym sprzęgle słychać to nieszczęsne chrobotanie. A na wciśniętym jakby to powiedzieć "wyje" lub "syczy". Ogólnie to się boję.
Juiceman - 08-10-2008, 06:45
łożysko w skrzyni?
marcinzam - 09-11-2010, 14:22
u mnie jak wciskam sprzęgło to słychać szum nie wiem jak to nazwać a później cisza, podczas jazdy też szumi , czy to może być łożysko na wałku ?
|
|
|