Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EAxx] Niepokojonce zgrzytanie skrzyni biegów
Autor Wiadomość
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 23-08-2008, 19:02   [EAxx] Niepokojonce zgrzytanie skrzyni biegów

Przy wcisnietym sprzegle-nie
W momencie wycisniecia sprzegla i dalej w normalnym trubie pracy silnika(jazda)-mechaniczne zgrzytanie jest dosc slyszalne.
Jaka diagnoza, ktos tak mial wczesniej :?:
Dodam,ze sprzeglo bylo wymienione 12m-cy temu
Auto EA5W Wagon
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
Ostatnio zmieniony przez Owczar 09-11-2010, 15:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24295
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 23-08-2008, 19:13   

lozysko na walku sprzeglowym w skrzyni - niestety zdarza sie w tej skrzynce
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 24-08-2008, 10:03   

pomogl juz poszedl, ale jeszcze jedno pytanko, jak to lozysko wymienic, tzn. czy musze wyciagac cala skrzynke czy lozysko jest tak umieszczone, ze wyciagniecie calej skrzyni nie bedzie konieczne
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 24-08-2008, 11:25   

Skrzynię trzeba wyciągnąć a potem jeszcze ją rozkręcić. :wink:
Także trochę roboty jest
 
 
KarolS 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 GDI
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 24-08-2008, 19:44   

Niestety skrzynka do rozbiórki.

Przerabiałem dokładnie to samo w swoim Miśku jakieś 2 tygodnie temu. Przy okazji wymieniłem sprzęgiełko i teraz jest cisza jak się patrzy. :biggrin:

Nie polecam lekceważyć tego chrobotania, gdyż remont skrzyni może się później okazać mocno nieopłacalny. :doubt:
_________________

 
 
 
tucci 
Mitsumaniak
TWIERDZA WROCLAW


Auto: EA5A '01
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 05 Sie 2007
Posty: 883
Skąd: DW
Wysłany: 24-08-2008, 23:46   

KarolS napisał/a:
Przerabiałem dokładnie to samo w swoim Miśku

I powiedz mi prosze jakie koszta i co najwazniejsze ile czasu zajelo to mechanikowi
Ps. Jutro juz lozysko bedzie
_________________
alteri vivas oportet, si vis tibi vivere
HISTORIA GALICJUSZA
OfLS-DonKnutrix
 
 
KarolS 
Mitsumaniak


Auto: EA3W '99 GDI
Dołączył: 07 Sie 2006
Posty: 126
Skąd: Warszawa
Wysłany: 25-08-2008, 09:44   

Koszt łożyska jakieś 150-200zł z tego co pamiętam. Robocizna 700zł, z tym że ja wymieniałem również sprzęgło. Auto wstawiłem rano jednego dnia, odebrałem po południu dnia następnego. :biggrin:
_________________

 
 
 
Jego 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2,5 v6
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3
Skąd: bokiny
Wysłany: 08-09-2008, 22:48   

kurde mam podony problem, i mam nadzieje ze to jednak nic powaznego, otoz dzieje sie tak ze tez na wcisnietym sprzegle cisza a przy wycisnietym jakies lekkie popiskiwanie, bylo to na zimnym silniku ale nie wiem czy to ma cos do rzeczy:/, no i zauwazylem jeszcze ze ten lekki pisk ustaje chwile po wycisnieciu sprzegla ale nie wiem czy jest sie jednak z czego cieszyc ;)
Ostatnio zmieniony przez Jego 09-09-2008, 07:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Michal4133 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: UK
Wysłany: 08-09-2008, 23:12   

Witam, mam rowniez problem z lozyskiem, jak wciskam sprzeglo to zgrzytanie ustaje, z tego co wyczytalem z postow to do wymiany (lozysko kulkowe) powiedzcie mi dokladnie prosze ktore dokladnie to lozysko, najlepiej tak jakby wskazac palcem i podac numer pliiiiss :) podaje link do zdjec

http://www.fotosik.pl/pok...757dcd97fd.html

na drugim zdjeci ponizej, bede mial juz lozysko jutro, chyba sie zwie oporowe ( clutch release bearing) numer: 20430 wiem ze to tez musze wymienic bo przy wciskaniu i popuszczaniu czuje tak jakby "nierownosci" pod stopa

http://www.fotosik.pl/pok...a5c9c4fe0c.html

serdeczne dzieki za wszystkie rady
 
 
 
Marcino 
Mitsumaniak
Góral niskopienny


Auto: Galant 2.5 V6 97r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 68 razy
Dołączył: 02 Cze 2005
Posty: 10682
Skąd: okolice Tczewa
Wysłany: 08-09-2008, 23:29   

Michal4133 napisał/a:
Witam, mam rowniez problem z lozyskiem, jak wciskam sprzeglo to zgrzytanie ustaje, z tego co wyczytalem z postow to do wymiany (lozysko kulkowe) powiedzcie mi dokladnie prosze ktore dokladnie to lozysko, najlepiej tak jakby wskazac palcem i podac numer pliiiiss :) podaje link do zdjec

http://www.fotosik.pl/pok...757dcd97fd.html


Michał,
Łożysko wałka napędowego to 22008, z drugiej strony wałka napędowego masz 22008W, moze warto przy okazji je też wymienić. Zreszta jak juz jest rozebrana skrezynka to warto oględziny całej zrobić.
Teraz pytanie do tych co juz przerabiali temat własnoręcznie czy idzie po wyjęciu zabezpieczenia zdjąc samo łozysko wałka naędowego i go wymienić czy trzeba rozbierać skrzynkę na kawłaki...?
Pozdrawiam
_________________
2019 - ... - VW Tiguan II 18r 2.0 TDI 110kw
2006- .... - Galant 2.5 V6 97r + LPG Stag
był - 2011 - 2019 - Pug 307sw
była -2004-2006 - Carisma 1.8 GDI 98r
był -1997-2005 - Fiat 126p 1978r :)

"A omijając to całe rozmyślanie, to prawda jest taka że do codziennego auta najlepszy jest silnik z jak największym momentem dostępnym z niskich obrotów :)
Czyli w tym przypadku 6a13 8) " by tomchuck
 
 
 
Jego 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2,5 v6
Dołączył: 08 Wrz 2008
Posty: 3
Skąd: bokiny
Wysłany: 09-09-2008, 07:19   

jego napisał/a:
kurde mam podony problem, i mam nadzieje ze to jednak nic powaznego, otoz dzieje sie tak ze tez na wcisnietym sprzegle cisza a przy wycisnietym jakies lekkie popiskiwanie, bylo to na zimnym silniku ale nie wiem czy to ma cos do rzeczy:/, no i zauwazylem jeszcze ze ten lekki pisk ustaje chwile po wycisnieciu sprzegla ale nie wiem czy jest sie jednak z czego cieszyc ;)


spotkal sie ktos z czyms takim???:)
 
 
Michal4133 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Galant 2.5 V6 24V
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 03 Lut 2008
Posty: 75
Skąd: UK
Wysłany: 09-09-2008, 07:19   

no ja mam nadzieje ze az tak nie trzeba sie bedzie mordowac, bo jesli to to lozysko to w sumie jest tak jakby na wierzchu :) no ale jak ktos to robil to prosze o jakas pomoc, dziekuje

[ Dodano: 12-09-2008, 23:48 ]
mechanik w salonie mitubishi powiedzial mi zebym zaczal tylko od lozyska oporowego (clutch release bearing) poniewaz na 99% to bedzie problem mojego chrobotania przy NIE wcisnietym sprzegle, lozysko wymienione 2dni temu, chrobotania NIE MA! :) dodam od razu ze odradzal mi najpierw zeby wymieniac i lozyko kulkowe poniewaz zeby sie jednak do niego dostac to trzeba te wszystkie waleczki, trybiki posciagac najpierw, (zdjecie jest w poscie wyzej) niby wyglada ze jest latwy dostep do niego, niby jako ze ma pierwsze schodzic, ale jednak nie, i tu jest kupa :) jutro chyba mnie czeka jeszcze tylko wymiana tego zbiorniczka, pompki od sprzegla (clutch master cylinder) poniewaz sprzeglo nawet po odpowietrzeniu nie odbija tak jak powinno. jesli sie myle co do wymiany (master clutch cylinder) to prosze o poprawe mnie, dziekuje

[ Dodano: 13-09-2008, 20:02 ]
dodaje info:
master clutch cylinder wymieniony dzisiaj, (troche bylo machania pedalem poniewaz byl strasznie zapowietrzony) ogolnie to pasuje z gala 2.0 16V 2000r do 2,5 V6 24V 2002r, sprzegielko jak narazie PERFEKTO :)
 
 
 
prisoner 
Forumowicz


Auto: Galant 2.5 V6 SE 99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Mar 2008
Posty: 47
Skąd: Krasnystaw
  Wysłany: 08-10-2008, 02:56   

Mam pytanko.
U mnie objawy są następujące. Na wyciśniętym sprzęgle słychać to nieszczęsne chrobotanie. A na wciśniętym jakby to powiedzieć "wyje" lub "syczy". Ogólnie to się boję.
 
 
Juiceman 
Mitsumaniak
Murgrabia Juice


Auto: Galant Wagon 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 66 razy
Dołączył: 07 Maj 2006
Posty: 8676
Skąd: Wrocław/Ostrzeszów
Wysłany: 08-10-2008, 06:45   

łożysko w skrzyni?
_________________
Witaj Gość!!! Obejrzyj mojego Galanta Kombi 2.5 V6 - i Skomentuj =)

***********************************

Galant Kombi 2.5 V6
Carisma EXE 1.8 GDI
 
 
 
marcinzam 
Mitsumaniak

Auto: ASX 2016 1.6 did ClearTec
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 11 Paź 2009
Posty: 1192
Skąd: Dublin
Wysłany: 09-11-2010, 14:22   

u mnie jak wciskam sprzęgło to słychać szum nie wiem jak to nazwać a później cisza, podczas jazdy też szumi , czy to może być łożysko na wałku ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.