Galant/Legnum VR4 EC5A/W 97-02 - legnum-galant vr4 twin turbo spalanie przekładka kierownicy
eremita - 07-09-2008, 12:20 Temat postu: legnum-galant vr4 twin turbo spalanie przekładka kierownicy witam.
na zlocie jak zobaczyłem legnumy - galanty vr4 twin turbo to oszalałem i sie teraz zastanawiam by sobie takiego sprawic
tylko interesuje mnie jakie one maja spalanie??? czy naped na 4 kola jest stały?
i moze kosztowac przekladka kierownicy na odpowiednia styrone???
KamilR10 - 07-09-2008, 12:42
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=19944
tutaj masz wszytko na temat vr4. Wystarczy trochę poszukać. Pzdr
Anonymous - 07-09-2008, 15:27
Jeśli pierwsze Twoje pytanie dotyczy spalania to nie jesteś przygotowany na uzytkowanie takiego auta
To jest Tturbo ile mu wciśniesz tyle spali
eremita - 07-09-2008, 18:27
no raczej jestem ale dobrze wiedziec mniej wiecej ile?
Anonymous - 07-09-2008, 19:41
Auta z turbiną palą tyle ile się im wleje...myślę,że 25 litrów nie będzie problemem
seir - 07-09-2008, 20:23
25 l/100km to już max jest. kochajj, albo roch_27 mógłby się wypowiedzieć
Anonymous - 07-09-2008, 20:30
Ale umówmy się...takiego auta nie kupuje się po to aby mało paliło...
eremita - 07-09-2008, 21:53
kazde auto spali tyle ile sie mu wleje juz doczytałem ze jak sie jedzie powoli tak by sie nezałąnczały turbiny to pali jak zwykły 2,5 V6 ale jak sie mu daje to wir w baku i na trasie 15 moze łyknąć
londolut - 08-09-2008, 10:43
eremita napisał/a: | jak sie jedzie powoli tak by sie nezałąnczały turbiny to pali jak zwykły 2,5 V6 | Buehehhe to będziesz jeździł do 2k rpm? 50km pokonasz w czasie 30 lat. Jeśli jesteś nastawiony na kupno VR-4 gdzie jest 2,5 V6 TwinTurbo to pytaniem o paliwożerność się tylko ośmieszyłeś.
Czerwien napisał/a: | takiego auta nie kupuje się po to aby mało paliło... | Dokładnie. Taki samochód kupuje się po to, żeby sprawiał frajdę z jazdy, wciskał w fotel i pokazywał kierowcom innych kombi jak wygląda dym z wydechu
mitsu_pl - 08-09-2008, 10:52
W zwykłym silniku 2,5 6G73 18L/100km w trasie nie stonowi problemu więc dla tego silnika w trasie maxa bym określił na 20L/100. W VR4 układ napędowy jest bardzo podobny do tego z LAncerów EVO, więc jest stały na obie osie. A co do przekładki kierownicy to musisz się chyba sam zorientować...
londolut - 08-09-2008, 11:04
mitsu_pl napisał/a: | co do przekładki kierownicy to musisz się chyba sam zorientować | Zapytaj usera autoR, on ma już za sobą parę przekładek RHD -> LHD.
swinks_UK - 08-09-2008, 12:05
Jak widzę póki co otrzymałeś odpowiedzi od samych fachowców...
1. Przekładka - pytaj użytkowników kochajj, Roch_27 i AutoR. Moim zdaniem musisz być prawdziwym szaleńcem, desperatem, i fanatykiem (jak oni) by bawić się w przekładkę, wymaga masy nakładów finansowych i cierpliwści, poza tym jest niezwykle trudna.
Myślę, że jak nie potrzebujesz duuużej fury to takie Evo VI sprawiło by ci nawet więcej radości, bo koszty byłyby te same.
2. Spalanie - dokładnie zależy od stylu jazdy. U nas w UK wśród użytkowników przyjmuje się średnią 22mpg, jednak indywidualne wyniki mieszczą się w przedziale 20 do 29mpg. Dla przykładu w luźnej autostradowej trasie wynik może sięgnąć nawet 8.6l/100 km, a na torze w Castle Combe (okrążenie 5.4km) za 15 minutową sesję masz pusty bak (55l).
No i prawdziwe koszty - części zamienne. Tutaj VR4 ma tylko budę wspólną z Galantem. Części będziesz musiał sprowadzać albo z UK, albo z Japonii, czasem w NZ lub Australii coś się trafi. Nie jest tanio. Tutaj nie ma co liczyć na Japaneze
Poza tym serwis - co 5000 mil lub rok wymiany płynów, czyli olej (Amsoil STO koszt 55 GBP), płyny w dyfrze i transfer boxie (koszt jakieś 25 GBP) - to własnym nakładem, wymiana płynu w AYC (tylko serwis, bo trzeba odpowietrzać i to koszt 50 GBP). Wymiana płynu w A/T - Amsoil to jakieś 120 GBP raz na 5 lat lub co 50k mil. Do tego filtry. Klocki i tarcze. Itp, itd.
A jak trafisz na auto - ruinę to na wejściu dodatkowo:
1. popychacze
2. świece
3. paski
4. pompka ayc
5. wydech (tłumiki elastyczne lecą, prują się szybko)
6. któraś z turbinek może cieknąć
7. cieknąca chłodnica intercoolera
8. przepływka
(to na podstawie postów nowych użytkowników z Club VR4)
roch_27 - 08-09-2008, 12:10
mitsu_pl napisał/a: | dla tego silnika w trasie maxa bym określił na 20L/100 | trochę przesadziłeś
Według tego co przeliczył Tomek (kochajj) jego Legnum na trasie spalił coś powyżej 10 L I nie była to jazda emeryta
Poza tym takie spalanie podają użytkownicy vr4 z Australii www.OZVR4.com
Co innego spalanie na torze tu trzeba liczyć ~ 40 L
pozdo
Ursus - 08-09-2008, 17:02
londolut napisał/a: | Jeśli jesteś nastawiony na kupno VR-4 gdzie jest 2,5 V6 TwinTurbo to pytaniem o paliwożerność się tylko ośmieszyłeś. |
Prześmieszny stereotyp, kiedyś z czystej ciekawości chciałem się dowiedzieć ile takie auto pożera i usłyszałem coś równie śmieszno-głupiego zamiast konkretnej odpowiedzi.
Kupić auto to często nie jest problem, natomiast utrzymać to już druga sprawa. Dlatego takie informację są istotne, a takie zdanie to można rzucić komuś, kto kupuje furę za pół miliona i martwi się spalaniem. VR4 to nie samochód dla bogaczy, oni nie kupują czegoś takiego, to samochód przede wszystkim dla miłośników i fanatyków, a ci z kolei dla spełnienia marzeń czasem potrafią odstawić chleb od gęby...
Anonymous - 08-09-2008, 18:14
paliwozernosc to temat rzeka nawet Uno 1.0 jak bedziesz gazowac na postoju moze wziac ponad 100 na setke
|
|
|