[XX-92]Galant E3xA i starsze - temt wysoka a powietrze zimne
waldi-1 - 27-09-2008, 16:27 Temat postu: temt wysoka a powietrze zimne mam malutki problem i mnie to zastanawia, ostatnio zaóważyłem dziwny objaw temp płynu chłodzącego dziwnie mi podnosi sie jak jade wolniej, a do srodka przez nagrzewnice wchodzi zimne powietrze przy czym samoczynnie przełancza sie mi z gazu na pb,co to moze byc za przyczyna ?? instalacja gazowa jest sekwencyjna, moze sie nieprzełancza bo jak dodaje gazu to mi szarpie tak jakby niepodawało gazu ,ale musze ręcznie wyłączyc układ gazowy i przełączyc na benzyne, gdy po jakims czasie ta temp spadnie znów moge przełączyc na gaz i jechac
docencik87 - 27-09-2008, 20:26
Może po prostu termostat do wymiany?? Zaczął bym od tego.
jacek11 - 28-09-2008, 21:01
Na początek sprawdż poziom płynu chłodniczego.
Jeżeli będzie za mały,reduktor gazu zamarznie,i gaz przestanie iść.
Możliwe że jest zapowietrzony.
Gazownicy wpinają podgrzewanie reduktora w układ nagrzewania kabiny,
więc dlatego leci zimne powietrze.
Pozdrawiam
akbi - 29-09-2008, 10:33
jacek11 napisał/a: | Na początek sprawdż poziom płynu chłodniczego. |
również proponuję od tego zacząć
waldi-1 - 29-09-2008, 15:24
płynu jest ok, moze to i termostat bo przecież było dobrze ale od jakiegos czasu nagle sie to stało, takze układ niemoze byc zapowietrzony
jacek11 - 29-09-2008, 17:28
Sprawdż czy przewody łączące chłodnice z silnikiem są twarde podczas pracy.
Sinik musi być rozgrzany.
Termostat możesz sprawdzić sam w ten sposób:
Odpal zimny silnik,i kontroluj nagrzewanie się przewodów dochodzących
do chłodnicy.
Przez pierwsze kilka minut powinny być zimne.
Dopiero po otwarciu termostatu powinny się nagrzać.
waldi-1 - 29-09-2008, 17:32
ale wszystko jest ok,przewody ciepłe, nawet jak wolno jade to temp mi skacze a jak przekroczy swoja skale czyli wskaznik na desce jest pionowo to wtedy leci do środka zimne powietrze i gaz odłancza, a w korku toi juz całkiem jest kaplica
jacek11 - 29-09-2008, 17:37
Może korek chłodnicy nie pracuje,i silnik nie dobiera sobie płynu
To są typowe objawy braku płynu,lub uszkodzonej uszczelki pod głowicą
waldi-1 - 29-09-2008, 17:41
a jak to sprawdzić , płynu nieubywa
jacek11 - 29-09-2008, 17:52
Jednym z efektów wywalonej uszczeli jest brak ogrzewania.
Ciśnienie przedostaje się do układu chłodzenia,płyn wywala do zbiorniczka wyrównawczego,
Przewody sztywnieją,temperatura skacze.
Czasami na korku od wlewu oleju osadza się szara maż.
To tak po krótce
waldi-1 - 29-09-2008, 18:35
jacek11 napisał/a: | Jednym z efektów wywalonej uszczeli jest brak ogrzewania.
Ciśnienie przedostaje się do układu chłodzenia,płyn wywala do zbiorniczka wyrównawczego,
Przewody sztywnieją,temperatura skacze.
Czasami na korku od wlewu oleju osadza się szara maż.
To tak po krótce |
ogrzewanie jest do czasu aż temp skoczy, płynu niewywala, przewody normalne, na korku niema śladów mazi
brzoza73 - 29-09-2008, 19:06
a pompa wody jest kolego sprawna?? według mnie pompa nie daje ciśnienia i obieg płynu jest za słaby żeby poszło na nagrzewnice i parownik.
waldi-1 - 29-09-2008, 19:11
własnie niewiem czy sprawna ,niemam pojęcia jak to sprawdzic, było dobrze az do 4 dni temu
|
|
|