To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - Jak mocno naciągać pasek klinowy?

Anonymous - 17-05-2006, 23:13
Temat postu: Jak mocno naciągać pasek klinowy?
Wymieniłem pasek klinowy i napinacz paska. Nie bardzo wiem jak mocno napinać pasek.
Napiąć na maksa, a resztą zajmie się napinacz?
Proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc :?:

Anonymous - 18-05-2006, 07:35

masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza...

Krzyzak - 18-05-2006, 09:14

No więc tak:
- klinowy zazwyczaj jest od wspomagania kierownicy
- alternator, klimę napędza zazwyczaj pasek wielorowkowy
- rozrząd to paski zębate

(chociaż ostatnio robią klinowe zębate - lepiej się zginają)
to o jaki chodzi?

Anonymous - 18-05-2006, 09:36

adams12 napisał/a:
masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza...


Chodzi mi o pasek wielorowkowy, który napędza alternator, pompę klimy, wspomagania i nie wiem co jeszcze :oops: Do napinania jest zamontowany napinacz sprężynowy z regulacją.

Krzyzak - 18-05-2006, 09:45

Z reguły ten pasek napina się tak, żeby w najdłuższym miejscu (między kołem alternatora a pompy wody) pod naciskiem ok. 10 kg ugiął się na 7-10 mm.
Albo można użyć miernika naprężeń, ale wątpię, byś miał takie cudo :) .

Anonymous - 18-05-2006, 09:48

Niestety nie mam miernika :(
A co się może stać gdy będzie za mocno naciągnięty?

Student - 18-05-2006, 10:16

Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)

luk_szc - 18-05-2006, 10:20

Student napisał/a:
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)

Dokładnie - jak zacznie piszczeć zawsze go możesz podciągnąć (naprężyć). Dobrze palcem przycisnąć i patrzeć czy się ok. centymetra ugnie .

Anonymous - 18-05-2006, 10:28

Jest to ten dłuższy pasek z klimą.
Dzięki, lecę sprawdzić strzałkę ugięcia :)

Anonymous - 19-05-2006, 16:44

Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał.

Anonymous - 19-05-2006, 17:30

Byłem w warsztacie i oczywiście za mocno był napięty. Mechanik potwierdził, że od za bardzo napiętego będą psuć się łożyska.
luk_szc - 19-05-2006, 20:20

Alek napisał/a:
Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał.

No to i tak ma się ok. centymetra ugiąć pod naciskiem "ok. 10 kg" a napinacz ma tylko kompensować dalsze (w czasie) rozciągnięcie paska .

Anonymous - 30-05-2006, 15:24

Student napisał/a:
Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)


witam nie zgadzam sie z tym całkowicie, bo moja Cari ma tylko 2 paski do rorządu i drugi do klimy, alterantora, wspomagania, czy może tylko u mnie tak jest??

Matejko - 30-05-2006, 16:23

bo masz diesla a mowa o benzynie
Anonymous - 07-06-2006, 19:27

HA!!! Ale numer :D
Byłem u mechanika, który pracuje w serwisie MITSU... i powiedział mi, że pasek (wielorowkowy do klimy, alternatora i całej reszty) napina się na maxa, a resztą zajmuje się sprężyna w napinaczu :shock:
Powiedział, że ta krzywka w napinaczu przy sprężynie, dzięki której można "regulować" naciąg paska, jest tylko po to żeby można było łatwiej pasek wymienić :twisted:
No i kto ma rację w tym sporze???



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group