Carisma - Techniczne - Jak mocno naciągać pasek klinowy?
Anonymous - 17-05-2006, 23:13 Temat postu: Jak mocno naciągać pasek klinowy? Wymieniłem pasek klinowy i napinacz paska. Nie bardzo wiem jak mocno napinać pasek.
Napiąć na maksa, a resztą zajmie się napinacz?
Proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc
Anonymous - 18-05-2006, 07:35
masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza...
Krzyzak - 18-05-2006, 09:14
No więc tak:
- klinowy zazwyczaj jest od wspomagania kierownicy
- alternator, klimę napędza zazwyczaj pasek wielorowkowy
- rozrząd to paski zębate
(chociaż ostatnio robią klinowe zębate - lepiej się zginają)
to o jaki chodzi?
Anonymous - 18-05-2006, 09:36
adams12 napisał/a: | masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza... |
Chodzi mi o pasek wielorowkowy, który napędza alternator, pompę klimy, wspomagania i nie wiem co jeszcze Do napinania jest zamontowany napinacz sprężynowy z regulacją.
Krzyzak - 18-05-2006, 09:45
Z reguły ten pasek napina się tak, żeby w najdłuższym miejscu (między kołem alternatora a pompy wody) pod naciskiem ok. 10 kg ugiął się na 7-10 mm.
Albo można użyć miernika naprężeń, ale wątpię, byś miał takie cudo .
Anonymous - 18-05-2006, 09:48
Niestety nie mam miernika
A co się może stać gdy będzie za mocno naciągnięty?
Student - 18-05-2006, 10:16
Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)
luk_szc - 18-05-2006, 10:20
Student napisał/a: | Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno) |
Dokładnie - jak zacznie piszczeć zawsze go możesz podciągnąć (naprężyć). Dobrze palcem przycisnąć i patrzeć czy się ok. centymetra ugnie .
Anonymous - 18-05-2006, 10:28
Jest to ten dłuższy pasek z klimą.
Dzięki, lecę sprawdzić strzałkę ugięcia
Anonymous - 19-05-2006, 16:44
Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał.
Anonymous - 19-05-2006, 17:30
Byłem w warsztacie i oczywiście za mocno był napięty. Mechanik potwierdził, że od za bardzo napiętego będą psuć się łożyska.
luk_szc - 19-05-2006, 20:20
Alek napisał/a: | Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał. |
No to i tak ma się ok. centymetra ugiąć pod naciskiem "ok. 10 kg" a napinacz ma tylko kompensować dalsze (w czasie) rozciągnięcie paska .
Anonymous - 30-05-2006, 15:24
Student napisał/a: | Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno) |
witam nie zgadzam sie z tym całkowicie, bo moja Cari ma tylko 2 paski do rorządu i drugi do klimy, alterantora, wspomagania, czy może tylko u mnie tak jest??
Matejko - 30-05-2006, 16:23
bo masz diesla a mowa o benzynie
Anonymous - 07-06-2006, 19:27
HA!!! Ale numer
Byłem u mechanika, który pracuje w serwisie MITSU... i powiedział mi, że pasek (wielorowkowy do klimy, alternatora i całej reszty) napina się na maxa, a resztą zajmuje się sprężyna w napinaczu
Powiedział, że ta krzywka w napinaczu przy sprężynie, dzięki której można "regulować" naciąg paska, jest tylko po to żeby można było łatwiej pasek wymienić
No i kto ma rację w tym sporze???
|
|
|