Jak mocno naciągać pasek klinowy? |
Autor |
Wiadomość |
Gugi [Usunięty]
|
Wysłany: 17-05-2006, 23:13 Jak mocno naciągać pasek klinowy?
|
|
|
Wymieniłem pasek klinowy i napinacz paska. Nie bardzo wiem jak mocno napinać pasek.
Napiąć na maksa, a resztą zajmie się napinacz?
Proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2006, 07:35
|
|
|
masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza... |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2006, 09:14
|
|
|
No więc tak:
- klinowy zazwyczaj jest od wspomagania kierownicy
- alternator, klimę napędza zazwyczaj pasek wielorowkowy
- rozrząd to paski zębate
(chociaż ostatnio robią klinowe zębate - lepiej się zginają)
to o jaki chodzi? |
|
|
|
 |
Gugi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2006, 09:36
|
|
|
adams12 napisał/a: | masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza... |
Chodzi mi o pasek wielorowkowy, który napędza alternator, pompę klimy, wspomagania i nie wiem co jeszcze Do napinania jest zamontowany napinacz sprężynowy z regulacją. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24321 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 18-05-2006, 09:45
|
|
|
Z reguły ten pasek napina się tak, żeby w najdłuższym miejscu (między kołem alternatora a pompy wody) pod naciskiem ok. 10 kg ugiął się na 7-10 mm.
Albo można użyć miernika naprężeń, ale wątpię, byś miał takie cudo . |
|
|
|
 |
Gugi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2006, 09:48
|
|
|
Niestety nie mam miernika
A co się może stać gdy będzie za mocno naciągnięty? |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 18-05-2006, 10:16
|
|
|
Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno) |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 18-05-2006, 10:20
|
|
|
Student napisał/a: | Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno) |
Dokładnie - jak zacznie piszczeć zawsze go możesz podciągnąć (naprężyć). Dobrze palcem przycisnąć i patrzeć czy się ok. centymetra ugnie . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
Gugi [Usunięty]
|
Wysłany: 18-05-2006, 10:28
|
|
|
Jest to ten dłuższy pasek z klimą.
Dzięki, lecę sprawdzić strzałkę ugięcia |
|
|
|
 |
Alek [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2006, 16:44
|
|
|
Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał. |
|
|
|
 |
Gugi [Usunięty]
|
Wysłany: 19-05-2006, 17:30
|
|
|
Byłem w warsztacie i oczywiście za mocno był napięty. Mechanik potwierdził, że od za bardzo napiętego będą psuć się łożyska. |
|
|
|
 |
luk_szc
Mitsumaniak mitsumaniak

Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 1056 Skąd: się biorą dzieci ???
|
Wysłany: 19-05-2006, 20:20
|
|
|
Alek napisał/a: | Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał. |
No to i tak ma się ok. centymetra ugiąć pod naciskiem "ok. 10 kg" a napinacz ma tylko kompensować dalsze (w czasie) rozciągnięcie paska . |
_________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
Mitsumaniaki QR-Code:

 |
|
|
|
 |
jacekr2 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-05-2006, 15:24
|
|
|
Student napisał/a: | Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno) |
witam nie zgadzam sie z tym całkowicie, bo moja Cari ma tylko 2 paski do rorządu i drugi do klimy, alterantora, wspomagania, czy może tylko u mnie tak jest?? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 30-05-2006, 16:23
|
|
|
bo masz diesla a mowa o benzynie |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
Gugi [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2006, 19:27
|
|
|
HA!!! Ale numer
Byłem u mechanika, który pracuje w serwisie MITSU... i powiedział mi, że pasek (wielorowkowy do klimy, alternatora i całej reszty) napina się na maxa, a resztą zajmuje się sprężyna w napinaczu
Powiedział, że ta krzywka w napinaczu przy sprężynie, dzięki której można "regulować" naciąg paska, jest tylko po to żeby można było łatwiej pasek wymienić
No i kto ma rację w tym sporze??? |
|
|
|
 |
|