| Jak mocno naciągać pasek klinowy? | 
    
   
      | Autor | Wiadomość | 
            
      | Gugi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-05-2006, 22:13   Jak mocno naciągać pasek klinowy? |   
 |  
               | 
 |  
               | Wymieniłem pasek klinowy i napinacz paska. Nie bardzo wiem jak mocno napinać pasek. Napiąć na maksa, a resztą zajmie się napinacz?
 Proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | adams12 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 06:35 |   
 |  
               | 
 |  
               | masz na mysli pasek rozrzadu? bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza...
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 08:14 |   
 |  
               | 
 |  
               | No więc tak: - klinowy zazwyczaj jest od wspomagania kierownicy
 - alternator, klimę napędza zazwyczaj pasek wielorowkowy
 - rozrząd to paski zębate
 
 (chociaż ostatnio robią klinowe zębate - lepiej się zginają)
 to o jaki chodzi?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gugi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 08:36 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | adams12 napisał/a: |  	  | masz na mysli pasek rozrzadu? bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza...
 | 
 
 Chodzi mi o pasek wielorowkowy, który napędza alternator, pompę klimy, wspomagania i nie wiem co jeszcze
  Do napinania jest zamontowany napinacz sprężynowy z regulacją. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Krzyzak   moderator mitsumaniak
 uczestnik I Zlotu MM
 
  
 Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2, UU
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 652 razy
 Dołączył: 28 Kwi 2005
 Posty: 24477
 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 08:45 |   
 |  
               | 
 |  
               | Z reguły ten pasek napina się tak, żeby w najdłuższym miejscu (między kołem alternatora a pompy wody) pod naciskiem ok. 10 kg ugiął się na 7-10 mm. Albo można użyć miernika naprężeń, ale wątpię, byś miał takie cudo
  . |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gugi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 08:48 |   
 |  
               | 
 |  
               | Niestety nie mam miernika   A co się może stać gdy będzie za mocno naciągnięty?
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Student   Mitsumaniak
 
 Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 44 razy
 Dołączył: 24 Cze 2005
 Posty: 2986
 Skąd: Marki
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 09:16 |   
 |  
               | 
 |  
               | Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski: 1.Rozrządu czyli zębaty
 2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
 3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
 Czyli razem 3 szt.
 A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
 a to kosztuje
 Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)
 |  
				| _________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 09:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Student napisał/a: |  	  | Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno) | 
 Dokładnie - jak zacznie piszczeć zawsze go możesz podciągnąć (naprężyć). Dobrze palcem przycisnąć i patrzeć czy się ok. centymetra ugnie .
 |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gugi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 18-05-2006, 09:28 |   
 |  
               | 
 |  
               | Jest to ten dłuższy pasek z klimą. Dzięki, lecę sprawdzić strzałkę ugięcia
   |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Alek [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2006, 15:44 |   
 |  
               | 
 |  
               | Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz. Tak żem sobie pomyślał.
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gugi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2006, 16:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | Byłem w warsztacie i oczywiście za mocno był napięty. Mechanik potwierdził, że od za bardzo napiętego będą psuć się łożyska. |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | luk_szc   Mitsumaniak
 mitsumaniak
 
  
 Auto: Carisma GDI  '99 EXE
 Pomógł: 4 razy
 Dołączył: 16 Maj 2005
 Posty: 1056
 Skąd: się biorą dzieci ???
 
 | 
            
               |  Wysłany: 19-05-2006, 19:20 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Alek napisał/a: |  	  | Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz. Tak żem sobie pomyślał.
 | 
 No to i tak ma się ok. centymetra ugiąć pod naciskiem "ok. 10 kg" a napinacz ma tylko kompensować dalsze (w czasie) rozciągnięcie paska .
 |  
				| _________________ Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE
 
 Mitsumaniaki  QR-Code:
 
 
  
  |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | jacekr2 [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2006, 14:24 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | Student napisał/a: |  	  | Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski: 1.Rozrządu czyli zębaty
 2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
 3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
 Czyli razem 3 szt.
 A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
 a to kosztuje
 Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)
 | 
 
 witam nie zgadzam sie z tym całkowicie, bo moja Cari ma tylko 2 paski do rorządu i drugi do klimy, alterantora, wspomagania, czy może tylko u mnie tak jest??
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Matejko   Mitsumaniak
 Macho Paczo
 
  
 Auto: IS220D
 Kraj/Country: Australia
 Pomógł: 146 razy
 Dołączył: 04 Kwi 2005
 Posty: 7054
 Skąd: Calish4nia
 
 | 
            
               |  Wysłany: 30-05-2006, 15:23 |   
 |  
               | 
 |  
               | bo masz diesla a mowa o benzynie |  
				| _________________ Mateusz <Matejko>
 Nissan Juke
 Mazda 2
 Lexus IS220D
 Calish4nia
 
   dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      | Gugi [Usunięty]
 
 
 | 
            
               |  Wysłany: 07-06-2006, 18:27 |   
 |  
               | 
 |  
               | HA!!! Ale numer   Byłem u mechanika, który pracuje w serwisie MITSU... i powiedział mi, że pasek (wielorowkowy do klimy, alternatora i całej reszty) napina się na maxa, a resztą zajmuje się sprężyna w napinaczu
   Powiedział, że ta krzywka w napinaczu przy sprężynie, dzięki której można "regulować" naciąg paska, jest tylko po to żeby można było łatwiej pasek wymienić
   No i kto ma rację w tym sporze???
 |  | 
	
		|   |  | 
	  
      
		|  | 
   
         
      |  |