Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Jak mocno naciągać pasek klinowy?
Autor Wiadomość
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 17-05-2006, 23:13   Jak mocno naciągać pasek klinowy?

Wymieniłem pasek klinowy i napinacz paska. Nie bardzo wiem jak mocno napinać pasek.
Napiąć na maksa, a resztą zajmie się napinacz?
Proszę doświadczonych forumowiczów o pomoc :?:
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2006, 07:35   

masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza...
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2006, 09:14   

No więc tak:
- klinowy zazwyczaj jest od wspomagania kierownicy
- alternator, klimę napędza zazwyczaj pasek wielorowkowy
- rozrząd to paski zębate

(chociaż ostatnio robią klinowe zębate - lepiej się zginają)
to o jaki chodzi?
 
 
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2006, 09:36   

adams12 napisał/a:
masz na mysli pasek rozrzadu?
bo klinowy to alternator napedza i tam nie ma napinacza...


Chodzi mi o pasek wielorowkowy, który napędza alternator, pompę klimy, wspomagania i nie wiem co jeszcze :oops: Do napinania jest zamontowany napinacz sprężynowy z regulacją.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24323
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 18-05-2006, 09:45   

Z reguły ten pasek napina się tak, żeby w najdłuższym miejscu (między kołem alternatora a pompy wody) pod naciskiem ok. 10 kg ugiął się na 7-10 mm.
Albo można użyć miernika naprężeń, ale wątpię, byś miał takie cudo :) .
 
 
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2006, 09:48   

Niestety nie mam miernika :(
A co się może stać gdy będzie za mocno naciągnięty?
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 18-05-2006, 10:16   

Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 18-05-2006, 10:20   

Student napisał/a:
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)

Dokładnie - jak zacznie piszczeć zawsze go możesz podciągnąć (naprężyć). Dobrze palcem przycisnąć i patrzeć czy się ok. centymetra ugnie .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 18-05-2006, 10:28   

Jest to ten dłuższy pasek z klimą.
Dzięki, lecę sprawdzić strzałkę ugięcia :)
 
 
Alek
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2006, 16:44   

Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał.
 
 
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 19-05-2006, 17:30   

Byłem w warsztacie i oczywiście za mocno był napięty. Mechanik potwierdził, że od za bardzo napiętego będą psuć się łożyska.
 
 
luk_szc 
Mitsumaniak
mitsumaniak


Auto: Carisma GDI '99 EXE
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 16 Maj 2005
Posty: 1056
Skąd: się biorą dzieci ???
Wysłany: 19-05-2006, 20:20   

Alek napisał/a:
Ale mam lamerskie pytanie: jeśli jest napinacz paska, to czy takie sprawdzanie ugięcia palcem ma sens? Przecież przy takiej próbie ugina się nie (tylko) pasek, ale i napinacz.
Tak żem sobie pomyślał.

No to i tak ma się ok. centymetra ugiąć pod naciskiem "ok. 10 kg" a napinacz ma tylko kompensować dalsze (w czasie) rozciągnięcie paska .
_________________
Luk Carisma Automat 1,8 GDI EXE

Mitsumaniaki QR-Code:


 
 
jacekr2
[Usunięty]

Wysłany: 30-05-2006, 15:24   

Student napisał/a:
Trzeba to sprecyzować, Carisma ma trzy paski:
1.Rozrządu czyli zębaty
2.Wielorowkowy do alternatora i tylko alternatora
3.Wielorowkowy do wspomagania (wersja z klimatyzacją ma dłuższy pasek do wspomagania i klimatyzacji)
Czyli razem 3 szt.
A co się stanie jak za mocno naciągniesz: po jakimś czasie poleci pasek, i wszelkiego rodzaju łożyska (czytaj pompa wody, klima, alternator i jeszcze pewnie coś minąłem)
a to kosztuje
Najprostsza metoda to ugięcie palcem w najdłuzszym miejscu (wymiar ugięcia masz w poście wyżej a siłę na zdrowy rozsądek lepiej lżej niż za mocno)


witam nie zgadzam sie z tym całkowicie, bo moja Cari ma tylko 2 paski do rorządu i drugi do klimy, alterantora, wspomagania, czy może tylko u mnie tak jest??
 
 
Matejko 
Mitsumaniak
Macho Paczo


Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy
Dołączył: 04 Kwi 2005
Posty: 7054
Skąd: Calish4nia
Wysłany: 30-05-2006, 16:23   

bo masz diesla a mowa o benzynie
_________________
Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia

dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam
 
 
 
Gugi
[Usunięty]

Wysłany: 07-06-2006, 19:27   

HA!!! Ale numer :D
Byłem u mechanika, który pracuje w serwisie MITSU... i powiedział mi, że pasek (wielorowkowy do klimy, alternatora i całej reszty) napina się na maxa, a resztą zajmuje się sprężyna w napinaczu :shock:
Powiedział, że ta krzywka w napinaczu przy sprężynie, dzięki której można "regulować" naciąg paska, jest tylko po to żeby można było łatwiej pasek wymienić :twisted:
No i kto ma rację w tym sporze???
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.