[97-04]Galant EAxA/W - [EAxx] ECU silnika - lokalizacja
Owczar - 09-10-2008, 14:23 Temat postu: [EAxx] ECU silnika - lokalizacja Jak w temacie, muszę szybko znaleźć ECU w moim misku bo jadę podłączyć inny żeby zweryfikować czy mój jest uszkodzony (poruszałem ten temat: pomoc w odczytaniu błędów w dziale warsztat).
Pokazuje błędy czujnika temperatury i położenia wału.. CZujnik temperatury jest ok, a na czujnik położeniam wału ECU podaje za duże napięcie, więc to chyba nie problem czujników. Ale wracając do tematu. W lancerze miałem przy prawym słupku, ale tutaj nie widzę. Niby w manulau było że koło ECU od SRS. Orientuje się ktoś czy dużo jest problemów żeby go wyjąć?
[ Dodano: 09-10-2008, 23:18 ]
Znalazłem już ECU. Jest w konsoli środkowej, a dostęp po odkręceniu bocznych osłon, ponieważ jest za nadmuchem na nogi..
Niestety po wyjęciu okazało się, że komputer na allegro jest inny, tj od starszego modelu. Sprzedawca wprowadził mnie w błąd, ale na szczęście w porę się zorientowałem. Ma masę części do TD, niby do Galanta VI, a tak naprawdę to poprzedni model.
W każdym razie problem pozostaje nierozwiązany Wszelka pomoc mile widziana
akbi - 10-10-2008, 09:29
Owczar napisał/a: | Ma masę części do TD, niby do Galanta VI, a tak naprawdę to poprzedni model. |
VI generacja to model E3x - tam nie było wersji TD
VII - E5x - tam było TD o pojemności 2,0
... a jeśli szukasz coś do swojego Gala /EAxx/ to jest to VIII generacja
sampler - 10-10-2008, 09:36
w E3x byl turbo diesel ale o pojemnosci 1.8 bez intercoolera
Owczar - 10-10-2008, 10:01
Dzięki za sprostowanie
Faktycznie, nawet na autocentrum jak czytałem opinie przed kupnem to była VIII generacja. Ale na allegro ten Galant funkcjonuje czasem jako VI.
Zresztą tak jak tutaj: Klik
Poza tym piszą np części do Galanta VI (1996-). Podobnie było na tej aukcji.
akbi - 10-10-2008, 10:40
Cytat: | w E3x byl turbo diesel ale o pojemnosci 1.8 bez intercoolera |
a nie był to tylko diesel??? bez turbo??
Owczar napisał/a: | Ale na allegro ten Galant funkcjonuje czasem jako VI |
no niestety ...mamy coraz więcej "sprzedawców" którzy nie wiedzą co sprzedają /dotyczy większości branż/
Owczar - 10-10-2008, 11:31
Wczoraj powiedziałem tamtemu sprzedawcy, że ma źle napisane, ale nic nie zmienił.
Pozostaje nam sprawdzać wszystko dokładnie
Ursus - 10-10-2008, 14:12
A próbowałeś w ogóle podłączyć Gala pod komputer i wykasować błędy??
Owczar - 10-10-2008, 14:26
Nie podłączałęm go. Błędy kasowałem przez odłączenie klemy. I faktycznie się kasowały, nie wyświetlała żadnych po resecie do czasu uruchomienia silnika. Zresztą po skasowaniu błędów napięcie na czujnik położenia wału było wciąż bez zmian, tj, za wysokie.
[ Dodano: 10-10-2008, 16:27 ]
Na elektrodzie prowadzę dyskusję w tym teamcie. Podobno mógł paść kondensator na środku płytki. Jakiś elektronik z Krakowa pisał, że miał do czynienia z 4 takimi, a objawy były różne.
Ursus - 10-10-2008, 21:19
Moja wiedza w tym temacie niestety jest mizerna. U mnie podobny problem dało się usunąć komputerem, a błąd czujnika temperatury musiałem usunąć sam, ale jak widać to nie ten sam problem...
Owczar - 10-10-2008, 21:23
A jaki miałeś podobny problem?
Krzyzak - 10-10-2008, 23:02
Owczar napisał/a: | Na elektrodzie prowadzę dyskusję w tym teamcie. Podobno mógł paść kondensator na środku płytki. Jakiś elektronik z Krakowa pisał, że miał do czynienia z 4 takimi, a objawy były różne. |
i na pewno jego dane dotycza silnika diesla? bo podejrzewam, ze pisze o benzyniakach
Owczar - 12-10-2008, 14:46
Tak jak pisałeś Krzyzak, chyba mial doczynienia z benzynami. Ogólnie płytka w moim ECU wygląda idealnie, kondensatory też...
Ursus - 13-10-2008, 08:42
A to chodzi Ci o błąd czujnika tem. wody czy paliwa?
Owczar - 13-10-2008, 09:24
O czujnik temperatury silnika.
Ursus - 13-10-2008, 14:08
no właśnie, bezsensownie założyłem, że to czujnik tem. paliwa na pompie, bo ja z nim właśnie miałem problem i nie pierwszy raz się spotykam z tym problemem...więc to nie podobna sprawa, zresztą opisywałem Ci to na PW...
|
|
|