To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[96-02]Colt CJ0 - Dziwny problem z kontrolką ECU

Anonymous - 13-10-2008, 11:43
Temat postu: Dziwny problem z kontrolką ECU
Witam

Mam mały problem z coltem:
Wymieniłem "tylną" sondę lambda (NTK OZA532-A12 - uniwersalna 4 przewodowa). Kolory sie zgadzały więc z połączeniem nie było problemów. Przy okazji postanowiłem wyczyścić pezpustnicę, odkręciłem 4 śruby mocujące i bez odłączania czegokolwiek podczyściłem ją acetonem (na tyle na ile byłem w stanie pod maską)
Po uruchomieniu samochodu wszystko wyglądało OK. problem pojawił się przy pierwszej jeździe: podczas hamowania silnikiem czasem zapala się lampka ECU ale po dodaniu gazu zaraz gaśnie. Podobnie na wolnych obrotach.
Co może być nie tak, wydaje mi się że ma to związek z przepustnicą a nie z sondą, ale...
Wiem że można podjechać na komputer, ale to pewnie min 100zł w plecy a może warto wcześniej coś jeszcze sprawdzić.

Z góry dziękuje za porady
Łukasz

Krzyzak - 13-10-2008, 20:59

1 pin zlacza OBD zwarty do masy, potem zaplon na ON i kontrolka ECU wymruguje bledy
sprawdz tak i zobacz jakie bledy wskazuje ECU - od tego trzeba zaczac

Anonymous - 14-10-2008, 08:27

Witam

Da sie tak diagnozować błędy ECU w moim colcie (CJ0)? Myślałem że jest to możliwe tylko w starszych modelach.

Pozdrawiam

ziutek - 14-10-2008, 12:13

Prośba do Krzyzaka.

Mam pytanie i ogromną prośbę, w innym temacie pisałem ale nie dostałem odpowiedzi. Zdiagnozowałem komputer i wyskoczyły mi błędy 21 22 23 24 :( , migała mi dioda ABS a nie ECU, samochód normalnie pali i pracuje dobrze. Co mam teraz począć? Bo jeśli się okaże że są uszkodzone te części to koszt naprawy będzie duży?

Owczar - 14-10-2008, 12:26

Laki023 napisał/a:
Witam

Da sie tak diagnozować błędy ECU w moim colcie (CJ0)? Myślałem że jest to możliwe tylko w starszych modelach.

Pozdrawiam


Da się. Tutaj masz opis jak to wygląda w Galancie ze złączem obd2.

ziutek napisał/a:
Mam pytanie i ogromną prośbę, w innym temacie pisałem ale nie dostałem odpowiedzi. Zdiagnozowałem komputer i wyskoczyły mi błędy 21 22 23 24 , migała mi dioda ABS a nie ECU, samochód normalnie pali i pracuje dobrze. Co mam teraz począć? Bo jeśli się okaże że są uszkodzone te części to koszt naprawy będzie duży?


Ziutek wydaje mi się, że to mało prawdopodobne żeby padły Ci wszystkie 4 czujniki ABS. Te błędy oznaczają zwarcie. Posprawdzaj przewody. Nie wiem za bardzo jak wygląda scheamt ABS, bo tego jeszcze nigdy nie naprawiałem ;) jeszcze ;P
Myślę, że Krzyzak coś więcej napisze na ten temat. Ale nie ma co panikować :)

[ Dodano: 14-10-2008, 14:16 ]
Ziutek może to Ci coś pomoże:

Będzie Ci tylko potrzebny jakiś multimetr i dobrać się do ECU od ABS-u.

Anonymous - 15-10-2008, 07:49

Problem rozwiązał sie sam (chyba?) Od wczoraj ani razu się nie zaświeciła. Choć problem zniknął to jeszcze bardziej mnie to nutuje

Pozdrawiam

ziutek - 16-10-2008, 08:55

Owczar czyli mam rozumieć że jeśli mi miga lampka od ABS a nie od ECU to błędy dotyczą tylko ABS bo troszkę się wystraszyłem myślałem że błędy dotyczą silnika a to już poważne wydatki wymienić te części.
Odnośnie tego schematu to co mam dokładnie zrobić pisząc multimetr chodziło ci o miernik uniwersalny, mam posprawdzać oporność? Gdzie znajduje się ECU od ABS i jak mniej więcej mam to zrobić ??

[ Dodano: 16-10-2008, 09:17 ]
Zapomniałem jeszcze dodać że ABS działa poprawnie a podczas jazdy nie świeci mi się kontrolka od ABS tylko ECU.

Owczar - 16-10-2008, 09:38

Kurcze to dziwne te objawy... Pali się kontrolka od ECU a błędy wymruguje ABS (nie wiem czy tak powinno być).
Musisz dopytać jeszcze Krzyzaka, bo nie wiem czy jest sens szukac ECU od ABS. Nie wiem gdzie jest w Colcie. W galancie mam w konsoli srodkowej, w lancerze przy prawym słupku. A próbowałeś kasować te błędy? Skoro ABS działa dobrze. Być może te błędy to tylko pozostałości w pamięci po jakiejś usterce. Myślę, że nie masz powodów do zmartwień ;) Może zapytaj Krzyzaka na PW. Nie chcę Cię wprowadzić w błąd, bo stawiam pierwsze kroki w tego typu awariach. ABSu jeszcze u siebie nie przerabiałem. :D Ja szukam ECU do Galanta Diesla... a znaleźć go to jak igłę w stogu siana, to jest dopiero problem :?

[ Dodano: 16-10-2008, 09:41 ]
Aha, dodam jeszcze, że kontrolka ECU powinna mimo braku błędów zapętlać 9. Mam rozumieć, że u Ciebie tak jest?

ziutek - 16-10-2008, 18:53

kontrolko ECU wogóle niemryga, resetowałem ECU ale nie przyniosło efektu kontrolka zapaliła sie po przejechaniu 40 km. Spytam sie krzyzaka może on coś poradzi.
Owczar - 17-10-2008, 09:27

Kontrolka zapaliła się w jakiś szczególnych okolicznościach? Np. po gwałtownym hamowaniu?
ziutek - 17-10-2008, 11:24

Jechałem normalnie w trasie i nagle się zapaliła, najpierw jak go odebrałem jechałem z pracy w trasie, po zresetowaniu błędów i przejechaniu 40 km jak wracałem z pracy w tasie również się zapaliła.
Owczar - 17-10-2008, 12:40

Ten problem może nie być stały tylko pojawiać się. Ale komputer zapamiętuje ten błąd. Np wystąpi zwarcie czujnika, chwilowe, ale ECU będzie się już świeciło.
ziutek - 17-10-2008, 12:49

Jest jeszcze taka sprawa, auto przyjechało z Niemiec i jest delikatnie uszkodzone tzn tylne prawe koło jest wgięte do środka "dół", czyżby to miało wpływ? Jak jest jeden czujnik walnięty to wyskakuje błąd jednego np 21 czy wyskakuje że wszystkie 4? Napisałem do Krzyżaka i czekam na odp
Owczar - 17-10-2008, 14:44

Możliwe, ze to jest przyczyną. Nie wiem czy te błędy występują razem, czy każdy oddzielnie.


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group