[92-96]Galant E5xA - obrotomierz
piotrek7 - 27-10-2008, 14:02 Temat postu: obrotomierz witam mam pytanie skąd obrotomierz bierze impulsy do wskazywania obrotów silnika ?i czy w deiesle jest dawka rozruchowa bo mój gal ciezko pali jak jest zimno pomocy
Owczar - 27-10-2008, 17:26
Podejrzewam, że tak jak w EA, czyli z czujnika położenia wału. A na czym polega problem? Nie działa obrotomierz? A świeci się kontrolka ECU?
Co do odpalania zimnego silnika. Jeśli komputer nie zgłasza żadnych błędów, tzn wszystkie czujniki są ok, to problem może tkwić w świecach żarowych. Niestety jestem początkujący w dieslach i nie wiem jak się je sprawdza Po jakim czasie gaśnie Ci kontorlka świec żarowych po włączeniu zapłonu? Spróbuj włączyć zapłon, odczekać aż zgaśnie, wyłączyć go, potem powtórzyć czynność 2 razy i wtedy spróbować rozruch, jeśli pomoże to szukaj przyczyny w świecach.
Krzyzak - 27-10-2008, 20:48
z pompy wtryskowej
ja zle pali, to sprawdz czy swiece grzeja albo wymien wszystkie na nowe
Owczar - 27-10-2008, 20:52
Krzyzak napisał/a: | z pompy wtryskowej |
To nie jest tak samo jak w EA? Dobrze napisałem, że podejrzewam Pewności nie miałem.
brzoza73 - 27-10-2008, 23:30
W galu E57A jest czujnik termiczny przy pompie wtryskowej odpowiadający za tak zwane ssanie. Świece żarowe kilkakrotnie załączają się i wyłączają.Do uzyskania danej temperatury. Mój Galeon pali od cyka. Tak jak pisze Krzyzak sprawdż świece żarowe.
piotrek7 - 28-10-2008, 14:31
swiece zarowe mam nowe i grzeje je kilka razy zanim odpale ale to nie pomaga nawet dymka nie pusci aten czujnik termiczny jest w pompie czy w bloku silnikowym? obrtomierz nic nie pokazuje żadnych obrotów silnika mimo ze silnik pracuje a gdzie znajduje sie czujnik odpowiedzialny za wskazywanie tych obrotów?
Owczar - 28-10-2008, 14:38