Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
obrotomierz
Autor Wiadomość
piotrek7 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 TDI 1994
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 23
Skąd: wrocław
Wysłany: 27-10-2008, 14:02   obrotomierz

witam mam pytanie skąd obrotomierz bierze impulsy do wskazywania obrotów silnika ?i czy w deiesle jest dawka rozruchowa bo mój gal ciezko pali jak jest zimno :( pomocy
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-10-2008, 17:26   

Podejrzewam, że tak jak w EA, czyli z czujnika położenia wału. A na czym polega problem? Nie działa obrotomierz? A świeci się kontrolka ECU?

Co do odpalania zimnego silnika. Jeśli komputer nie zgłasza żadnych błędów, tzn wszystkie czujniki są ok, to problem może tkwić w świecach żarowych. Niestety jestem początkujący w dieslach i nie wiem jak się je sprawdza ;) Po jakim czasie gaśnie Ci kontorlka świec żarowych po włączeniu zapłonu? Spróbuj włączyć zapłon, odczekać aż zgaśnie, wyłączyć go, potem powtórzyć czynność 2 razy i wtedy spróbować rozruch, jeśli pomoże to szukaj przyczyny w świecach.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24319
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 27-10-2008, 20:48   

z pompy wtryskowej
ja zle pali, to sprawdz czy swiece grzeja albo wymien wszystkie na nowe
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 27-10-2008, 20:52   

Krzyzak napisał/a:
z pompy wtryskowej


To nie jest tak samo jak w EA? Dobrze napisałem, że podejrzewam ;) Pewności nie miałem.
 
 
brzoza73 
Mitsumaniak


Auto: E57A 2.0 TD '94 GALANT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-10-2008, 23:30   

W galu E57A jest czujnik termiczny przy pompie wtryskowej odpowiadający za tak zwane ssanie. Świece żarowe kilkakrotnie załączają się i wyłączają.Do uzyskania danej temperatury. Mój Galeon pali od cyka. Tak jak pisze Krzyzak sprawdż świece żarowe.
 
 
 
piotrek7 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 TDI 1994
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 23
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-10-2008, 14:31   

swiece zarowe mam nowe i grzeje je kilka razy zanim odpale ale to nie pomaga nawet dymka nie pusci :( aten czujnik termiczny jest w pompie czy w bloku silnikowym? obrtomierz nic nie pokazuje żadnych obrotów silnika mimo ze silnik pracuje a gdzie znajduje sie czujnik odpowiedzialny za wskazywanie tych obrotów?
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-10-2008, 14:38   

Gdyby był walnięty jakiś czujnik to najprawdopodoniej ECU wskazywałoby jakieś błędy. A sprawdź czy na te świece podawany jest w ogóle prąd. Może jest problem z przekaźnikiem. Co do obrotomierza i czujników więcej nie pomogę, ponieważ nie posiadam service manuala do tego modelu.
 
 
piotrek7 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 TDI 1994
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 23
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-10-2008, 15:54   

sprawdzałem jest prąd na listwie ze świecmi moze kolega brzoza 73 wyjasni mi gdzie znajduje sie ten czujnik
 
 
brzoza73 
Mitsumaniak


Auto: E57A 2.0 TD '94 GALANT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 15 Lip 2008
Posty: 86
Skąd: Łódź
Wysłany: 28-10-2008, 17:26   

czujnik termiczny jest przy pompie wtryskowej dochodzą do niego cienkie przewody wodne od bloku silnika.Jak staniesz na wprost pompy z lewej strony komory silnika to te przewody masz po prawej ręce
 
 
 
piotrek7 
Nowy Forumowicz

Auto: galant 2.0 TDI 1994
Dołączył: 31 Sie 2008
Posty: 23
Skąd: wrocław
Wysłany: 28-10-2008, 18:26   

dzienkuje za wyjsnienie i jest takie cos koło pompy i z tego urzadzenia wchodz dzwignia do pompy i ta dzwidznia sie rusza . czy to zimna woda powoduje załaczenie tego i podanie dawki rozruchowej?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.