[XX-92]Galant E3xA i starsze - Wszystko siada
Maciek - 23-05-2006, 22:44 Temat postu: Wszystko siada Sie znaczy tak: kiedy włączy sie wentylator chłodnicy to spadają obroty, przygasaja światła no niby ok ale te obroty to do 400 obr i aż sie całe auto trzęsie Jest to bardziej na LPG widoczne na benzynce jakoś mniej. Akumulator wymieniony 1,5 roku temu alternator po regeneracji ok rok temu. Może jakiegoś UPS'a wstawić?
josie - 23-05-2006, 23:57
Miernik uniwersalny z marketu (kilkanaście zł).
Przewody: czarny w com, czerwony w: mA, V, Ohm
Zakres: 20V DC
1) napięcie na akumutatorze (bolcach) bez stacyjki i wszelkich odbiorników (wszystko off)
2) napięcie na aku przy wolnych obrotach (około 1000rpm)
3) napięcie na klemach j.w.
Potem tym samym miernikiem regulacja wolnych obrotów w/g strony Krzyżaka.
Chooper - 23-05-2006, 23:58
regulator napięcia strzelam
Anonymous - 24-05-2006, 02:36
a nie moze to byc czasem silnik krokowy? nie podnosi obrotow podczas obciazenia silnika?
Krzyzak - 24-05-2006, 09:43
Ja bym sprawdził właśnie napięcie ładowania a potem rozmontował przekaźnik od wentylatora chłodnicy i przeczyścił styki.
Anonymous - 24-05-2006, 19:59
skoro silnik pod obciazeniem schodzi w okolice 400rpm to prad ladowania tak czy inaczej bedzie na tyle niski ze swiatla przygasna, nadal uwazam ze to cos z regulatorem wolnych obrotow, jescze do tego sam napisales ze na LPG, moze sterownik LPG za malo podciaga jałowe obroty?
Maciek - 24-05-2006, 20:56
No zabieram sie za to w sob po połedniu miernikiem posprawdzam wg wskazań. Po drodze do pracy jutro wdepne do znajomego od elektryki i porwe nu miernik
josie, sie znaczy czarny kabel do czego?
Jak sprawdzić regulator napięcia? który obstawia Chooper,
A ten przekaźnik od wentylatora chłodnicy to gdzie jest Krzyzak, 'u ?
No i sprawa którą zaproponował nippo, sterownik LPG za mało podciąga jałowe obroty ? Czy można coś przestroic czy nowy bo jeśli nowy to sporo kasiory sie mi wydaje. Pozdro i THX za podpowiedzi zobaczymy czy coś wywalcze/
Krzyzak - 24-05-2006, 21:10
Maciek napisał/a: | A ten przekaźnik od wentylatora chłodnicy to gdzie jest Krzyzak, 'u ? |
o ile pamietam, to w skrzyneczce bezpieczników pod maską
Maciek - 24-05-2006, 21:28
Oki doki poszperam i jak znajde to poczyszcze
josie - 24-05-2006, 22:55
Chodziło o to jak wpiąć kabelki w miernik bo jest kilka dziurek... Jak jest kumpel elektryk to Ci wepnie.
A tak poza tym to pisałem o pomiarze tych napięć z założeniem że masz obroty wyregulowane...
Jak nie masz to do roboty - wydrukować stronę Krzyżaka i kręcić. Jak nie zewrzesz kabelków przy pomiarze napięcia TPS to nie ma co zepsuć.
Anonymous - 25-05-2006, 00:18
ale bez przesady - wentylator chłodnicy może wziąć 2A z układu, nie sądze żeby krokowy miał aż taki wpływ na to - a jak jest za mało prądu to znowu auto powinno mu zgasnąć, bo do utrzymania obrotów rzędu 400 rpm potrzeba więcej prądu niż do 800 - bo na tych obrotach silnik pracuje już równo i pokonuje już własne opory.
josie - 25-05-2006, 08:44
shovel napisał/a: | wentylator chłodnicy może wziąć 2A z układu |
Bardziej około 9A, nie wspominając o rozruchu wentylatora
Anonymous - 25-05-2006, 12:29
ale alternator masz 65/75/85 A
w ogóle dla mnie wentylatory elektryczne to paść, imho najlepsze rozwiązanie to wentylator na pasku, ale to tylko moja opinia.
Hubeeert - 25-05-2006, 14:00
shovel Syrena to stary samochód
Anonymous - 25-05-2006, 14:55
hubeert: nie patrze po syrenie, patrzę po rozwiązaniach z merców.
ja już miałem swój jak stojąc na światłach w grudziądzu zobaczyłem szybującą w górę wskazówkę temperatury. i ciągnęłem całą instalancje do wentylatora na nowo. nie musiałbym tego robić gdyby było to na pasku (chociaż patrząc na to z drugiej strony - dość ciężko zamontować wentyl na pasku w silniku umieszczonym poprzecznie)
|
|
|