[04-13]Colt CZx - Rozrząd
Anonymous - 02-11-2008, 20:25 Temat postu: Rozrząd Od jakiegoś czasu na rozgrzanym silniku słyszę wyraźne "cykanie". Daję rękę uciąć, że nie było tego wcześniej. Zdarzyło się to komuś? Dźwięk ten to w 99% jakby za duży luz na zaworach. Wiem, że silniki te nie mają hydraulicznych szklanek.
Chyba skontaktuję się z serwisem - mam 9000km.
tomekrvf - 03-11-2008, 20:26
Dotknij ręką do listwy paliwowej zasilającej wtryskiwacze i odgłosu cykania nie będzie
Anonymous - 06-11-2008, 22:30
Listwa paliwowa to nie jest. Przewrażliwiony też chyba nie jestem. Nie było tego cykania na początku. Pewnie trzeba będzie to wyregulować, bo ewidentnie to wygląda na za duży luz zaworowy. Porozmawiam z kimś z serwisu- być może taka norma w coltach.
tomekrvf - 06-11-2008, 23:46
jaceksu25 napisał/a: | Listwa paliwowa to nie jest. |
A próbowałeś zrobić to co napisałem?
Anonymous - 07-11-2008, 09:53
Tak
janoc - 25-02-2009, 20:26
Mam pytanko ,może naiwne ale wolałbym uniknąc problemów.
Czy wersja 1.5 DID ma łańcuszek czy pasek rozrządu
tomekrvf - 25-02-2009, 22:30
janoc napisał/a: | Czy wersja 1.5 DID ma łańcuszek czy pasek rozrządu |
Łańcuch.
krzysztof1904 - 10-03-2009, 19:20
Witam wszystkich, tydzień temu kupiłem Colta 1.1 2004 i w związku z tym mam parę pytań do bardziej doświadczonych Mitsumaniaków, a mianowicie: czy ta wersja ma pasek czy łańcuch rozrządu i po ilu tys. km. się je wymienia, gdzie szukać filtra paliwa, z góry dziękuję za pomoc. pozdrawiam
looq - 18-03-2009, 12:05
dla mniej zaradnych w szperaniu informacji linki do tego co na temat pasków/łańcuszków rozrządu mówi workshop manual:
timing chain (łańcuch rozrządu) pdf dla silników benzynowych 1.1, 1.3 i 1.5(109ps)
timing chain (łańcuch rozrządu) pdf dla silników diesla (95ps)
timing belt (pasek rozrządu) pdf dla silników benzynowych 1.5 CZT (150ps)
a workshop manual do zassania w tym wątku
grub@s - 12-10-2010, 21:02
Witam, posiadam colta 2005 1.5 DiD 95 KM. Przebieg 170 000 km. Od poczatku gdy go kupiłem silnik po odpaleniu pracuje dość głośno tzn. strasznie szumi im wyższe obroty tym szum jest gośniejszy. Wg mnie silnik nie moze pracować w ten sposób jest zdecydowanie za głośny. Do tego ostatnio pojawiło sie charakterystyczne cykanie przy niskich obrotach ok 1800-2000 przy lekkim wciskaniu pedału gazu podczas jazdy. A na wysokich obraotach powyzej 3 tys. zacząl pracować znacznie głośniej niż na poczatku. W celu eliminacji tych objawów postanowiłem sprawdzić pasek wielorowkowy i wszystkie rolki...Wymieniłem: rolke zwrotna paska, sprzęgiełko kompresora klimy, sprzęgiełko alternatora, łożyska w alternatorze, sprawdziłem napinacz który jest OK oraz wymieniłem pasek. Cała operacja nie zlkwidowała tych objawów...Jedyna co nasuwa mi sie na myśl to głośna praca rozrządu tymbardziej ze szum dobiega takjakby od strony właśnie rozrządu. Dodam też ze turbina jest w dobrym stanie( zero luzów, oraz nie puszcza oleju do tego auto idzie jak nalezy) W związku z tym mam klika ptyań:
1. Czy ktoś z was wymieniał rozrząd w 1.5 Did?
2. Czy ktoś miał podobne objawy w tym silniku?
3. Jeżeli tak to jaka jest cena kpl. rozrządu w ASO ewentualnie gdize można nabyć taniej?
4. Co jeszcze moze być przyczyną dziwnej pracy silnika?
Dzięki za odpowiedzi.
[ Dodano: 16-12-2010, 15:51 ]
może ktoś wie jak zdjąć ten prawy długi ślizg łańcucha rozrządu??? widoczny na rysunku http://wawerfc.scene.pl/colt/diesel.pdf
[ Dodano: 29-12-2010, 09:20 ]
Jestem po wymianie rozrządu w 1.5 DID wszystko robiłem sam. jeżeli ktoś ma pytania chętnie odpowiem.
|
|
|