LPG - Po zatrzymaniu czuć gaz
Anonymous - 03-11-2008, 10:29 Temat postu: Po zatrzymaniu czuć gaz Witam!!!
Jakieś 2 tygodnie temu założyłem instalację gazową do mojej Cari 1.6. Wszystko działa super. Problem polega na tym, że po zatrzymaniu się i chwilę staniu np. na światłach czuć strasznie zapach gazu w środku, oczywiście jak mam włączoną wentylację. Ogólnie stojąc w miejscu na włączonym silniku czuć gaz. Podczas jazdy nic nie czuć. Spalanie w granicach 9 l. więc nie powinien nigdzie się ulatniać. Co o tym myślicie???
Dlaczego tak się może dziać???
Dzięki za odpowiedzi...
Bartek - 03-11-2008, 12:19
Pojedź do gazownika - oni mają szpraj do szukania wycieków gazu, bo musi jakiś być - to nie jest normalna sytuacja - u mnie w żadnym samochodzie w środku nie powiesz, że jedzie na gazie.....
Anonymous - 03-11-2008, 13:54
Ale spalanie nie wskazuje na to żeby był jakikolwiek wyciek gazu, gość który mi zakładał kazał przejechać kilkaset kilometrów i wpaść do niego na ponowne skonfigurowanie. Podczas jazdy nie czuć nic w środku tak jakby gaz był spalany normalnie, może podczas postoju za dużo silnik dostaje i wtedy go wyrzuca na zew??? A np. parownik może być za to odpowiedzialny???
Adaho_krak - 03-11-2008, 14:29
Źle ustawiona mieszanka, za dużo gazu, za mało powietrza. Regulacja powinna pomóc.
krzychu - 03-11-2008, 16:28
Znaczy moim zdanie chodz nie mam auta na gaz to zapach wydobywający się z rury jest inny niz z benzyny co jest chyba normalne. I normalne jest ze jak jedziemy nie czujemy co wylatuje z rury, jak stoimy to coś mozemy poczuć. Bazuje na tym że jak stane za kimś kto ma gaz (na światlach czy przed przejazdem kolejowym) to też czuje specyficzny zapach.... Chyba ze to zawsze mają zle ustawione.
Krzychu
docencik87 - 03-11-2008, 16:58
Zrób tak jak mówi Bartek. Prawdopodobnie wydostaje się gdzieś gaz. W spalaniu tego nie odczujesz, bo to są bardzo małe ilości. Ale zapach czuć.
krzychu napisał/a: | I normalne jest ze jak jedziemy nie czujemy co wylatuje z rury, jak stoimy to coś mozemy poczuć |
A czujesz coś jak jedziesz na benzynie i zatrzymasz się na światłach?? Bo chyba nie powiesz, że spaliny są bezwonne.
Anonymous - 04-11-2008, 14:43
Nie napisal takze jaka ta instalacja, sekwencja czy II gen. Generalnie wg. mnie ustawione jest za duze cisnienie na reduktorze. Sprwdz to jak najszybciej, bo mozesz miec strzal i wtedy wydatki sa duzo wieksze (np. przeplywka).
Anonymous - 04-11-2008, 21:20
oczywiście sekwencyjny, jeżeli chodzi o szczelność to ten gościu co mi zakładał sprawdzał szczelność jakimś tam specyfikiem. Myślę że bardziej może jest problem z tym, że za dużo gazu podaje i nie spala go dobrze, czy może to grozić jakimś większym problemem, bo jestem z nim dopiero umówiony na grudzień i nie wiem czy to może aż tyle poczekać???
Sekwencja jest lepszą instalacją o instalki II generacji, nie???
stiop3 - 05-11-2008, 13:32
przyczyną moze byc takze nieszczelny układ wydechowy + zbyt bogata mieszanka na wolnych obrotach (żle zmapowany komp bazowy) Spytaj póżniej p. gazownika, czy sekwencja była mapowana w czasie jazdy, ale najpierw odwiedż go celem reklamacji - musi ją uwzglednić, no chyba ,że udowodni Ci, że to nieszczelny ukł. wydechowy
[ Dodano: 05-11-2008, 13:35 ]
Aha, i nie czekaj do grudnia, jesli to zła mieszanka, rozreguluje ći ECU i cięzko będzie dojsc do ładu z dwoma problemami jednoczesnie
Anonymous - 05-11-2008, 21:12
ozjusz napisał/a: | oczywiście sekwencyjny, jeżeli chodzi o szczelność to ten gościu co mi zakładał sprawdzał szczelność jakimś tam specyfikiem. Myślę że bardziej może jest problem z tym, że za dużo gazu podaje i nie spala go dobrze, czy może to grozić jakimś większym problemem, bo jestem z nim dopiero umówiony na grudzień i nie wiem czy to może aż tyle poczekać???
Sekwencja jest lepszą instalacją o instalki II generacji, nie??? |
Jesli masz dobrze ustawiona sekwencje nie stwiedzisz czy auto jezdzi na gazie czy na beznynie.
W najlepszym wypadku bedziesz czul tylko gazior, w najgorszym bedzie strzal i prawdopodobnie przeplywka do wymiany.
Anonymous - 05-11-2008, 21:21
Cytat: | w najgorszym bedzie strzal i prawdopodobnie przeplywka do wymiany. | W sekwencji nie ma strzalow...
Anonymous - 05-11-2008, 22:52
nie ma jak jest dobrze wyregulowana
Anonymous - 06-11-2008, 17:50
Ok dzięki koledzy za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o różnice jazdy na gazie i benzynie to nie ma żadnej różnicy. Ma takiego samego kopa. Wydaje mi się że teraz jakoś przestało czuć gaz, tylko czasem jak na światłach przygazuje to wtedy coś tam doleci. Tak czy tak się wybieram do gazownika na regulacje i niech sprawdzi szczelność przy okazji. Dzięki jeszcze raz wszystkim.
irekkczek - 19-11-2008, 21:49
jedno co ja wiem to , żeby na sekwencji doszło do strzału to od razu jest czuć, że auto szarpie albo że silnik naprawdę źle pracuje, a tutaj nie ma takiego objawu, więc strzał Ci nie grozi.
skoro mówisz , że podczas włączonego nawiewu czujesz to jest na pewno nieszczelność na przewodach. Jedź tam i niech sprawdzają Ci wszystko dokładnie, bo nie po to zakładałeś gaz , żeby go czuć w aucie tylko, żeby na nim jeździć, walcz o swoje
|
|
|