 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Po zatrzymaniu czuć gaz |
Autor |
Wiadomość |
ozjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2008, 10:29 Po zatrzymaniu czuć gaz
|
|
|
Witam!!!
Jakieś 2 tygodnie temu założyłem instalację gazową do mojej Cari 1.6. Wszystko działa super. Problem polega na tym, że po zatrzymaniu się i chwilę staniu np. na światłach czuć strasznie zapach gazu w środku, oczywiście jak mam włączoną wentylację. Ogólnie stojąc w miejscu na włączonym silniku czuć gaz. Podczas jazdy nic nie czuć. Spalanie w granicach 9 l. więc nie powinien nigdzie się ulatniać. Co o tym myślicie???
Dlaczego tak się może dziać???
Dzięki za odpowiedzi... |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 03-11-2008, 12:19
|
|
|
Pojedź do gazownika - oni mają szpraj do szukania wycieków gazu, bo musi jakiś być - to nie jest normalna sytuacja - u mnie w żadnym samochodzie w środku nie powiesz, że jedzie na gazie..... |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
ozjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 03-11-2008, 13:54
|
|
|
Ale spalanie nie wskazuje na to żeby był jakikolwiek wyciek gazu, gość który mi zakładał kazał przejechać kilkaset kilometrów i wpaść do niego na ponowne skonfigurowanie. Podczas jazdy nie czuć nic w środku tak jakby gaz był spalany normalnie, może podczas postoju za dużo silnik dostaje i wtedy go wyrzuca na zew??? A np. parownik może być za to odpowiedzialny??? |
|
|
|
 |
Adaho_krak
moderator

Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy Dołączył: 06 Wrz 2006 Posty: 3214 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-11-2008, 14:29
|
|
|
Źle ustawiona mieszanka, za dużo gazu, za mało powietrza. Regulacja powinna pomóc. |
_________________ Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!
Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku. - Przynajmniej się staram
Adam 00302/KMM |
|
|
|
 |
krzychu
Mitsumaniak

Auto: Lancer 2.0 Int, Mazda CX-3
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 141 razy Dołączył: 21 Kwi 2008 Posty: 12607 Skąd: Bielsko-Biała
|
Wysłany: 03-11-2008, 16:28
|
|
|
Znaczy moim zdanie chodz nie mam auta na gaz to zapach wydobywający się z rury jest inny niz z benzyny co jest chyba normalne. I normalne jest ze jak jedziemy nie czujemy co wylatuje z rury, jak stoimy to coś mozemy poczuć. Bazuje na tym że jak stane za kimś kto ma gaz (na światlach czy przed przejazdem kolejowym) to też czuje specyficzny zapach.... Chyba ze to zawsze mają zle ustawione.
Krzychu |
|
|
|
 |
docencik87
Mitsumaniak

Auto: Mondeo Mk3 '2004 2.0 PB+LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 34 razy Dołączył: 30 Wrz 2007 Posty: 887 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 03-11-2008, 16:58
|
|
|
Zrób tak jak mówi Bartek. Prawdopodobnie wydostaje się gdzieś gaz. W spalaniu tego nie odczujesz, bo to są bardzo małe ilości. Ale zapach czuć.
krzychu napisał/a: | I normalne jest ze jak jedziemy nie czujemy co wylatuje z rury, jak stoimy to coś mozemy poczuć |
A czujesz coś jak jedziesz na benzynie i zatrzymasz się na światłach?? Bo chyba nie powiesz, że spaliny są bezwonne. |
_________________ Witaj Gość!!
1993-2008 Mitsubishi Colt C51A 1.3 8V Gaźnik(mój ukochany samochodzik )
2008-2014 Mitsubishi Colt C52A 1.5 8V (nowy nabytek)
2014-???? Ford Mondeo MK3 Kombi 2.0 PB + LPG
Staram się pisać poprawnie po polsku. |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2008, 14:43
|
|
|
Nie napisal takze jaka ta instalacja, sekwencja czy II gen. Generalnie wg. mnie ustawione jest za duze cisnienie na reduktorze. Sprwdz to jak najszybciej, bo mozesz miec strzal i wtedy wydatki sa duzo wieksze (np. przeplywka). |
|
|
|
 |
ozjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 04-11-2008, 21:20
|
|
|
oczywiście sekwencyjny, jeżeli chodzi o szczelność to ten gościu co mi zakładał sprawdzał szczelność jakimś tam specyfikiem. Myślę że bardziej może jest problem z tym, że za dużo gazu podaje i nie spala go dobrze, czy może to grozić jakimś większym problemem, bo jestem z nim dopiero umówiony na grudzień i nie wiem czy to może aż tyle poczekać???
Sekwencja jest lepszą instalacją o instalki II generacji, nie??? |
|
|
|
 |
stiop3
Nowy Forumowicz stiop3
Auto: hyundai sonica
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2008 Posty: 29 Skąd: skarzysko-kam
|
Wysłany: 05-11-2008, 13:32
|
|
|
przyczyną moze byc takze nieszczelny układ wydechowy + zbyt bogata mieszanka na wolnych obrotach (żle zmapowany komp bazowy) Spytaj póżniej p. gazownika, czy sekwencja była mapowana w czasie jazdy, ale najpierw odwiedż go celem reklamacji - musi ją uwzglednić, no chyba ,że udowodni Ci, że to nieszczelny ukł. wydechowy
[ Dodano: 05-11-2008, 13:35 ]
Aha, i nie czekaj do grudnia, jesli to zła mieszanka, rozreguluje ći ECU i cięzko będzie dojsc do ładu z dwoma problemami jednoczesnie |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 21:12
|
|
|
ozjusz napisał/a: | oczywiście sekwencyjny, jeżeli chodzi o szczelność to ten gościu co mi zakładał sprawdzał szczelność jakimś tam specyfikiem. Myślę że bardziej może jest problem z tym, że za dużo gazu podaje i nie spala go dobrze, czy może to grozić jakimś większym problemem, bo jestem z nim dopiero umówiony na grudzień i nie wiem czy to może aż tyle poczekać???
Sekwencja jest lepszą instalacją o instalki II generacji, nie??? |
Jesli masz dobrze ustawiona sekwencje nie stwiedzisz czy auto jezdzi na gazie czy na beznynie.
W najlepszym wypadku bedziesz czul tylko gazior, w najgorszym bedzie strzal i prawdopodobnie przeplywka do wymiany. |
|
|
|
 |
finger [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 21:21
|
|
|
Cytat: | w najgorszym bedzie strzal i prawdopodobnie przeplywka do wymiany. | W sekwencji nie ma strzalow... |
|
|
|
 |
axg [Usunięty]
|
Wysłany: 05-11-2008, 22:52
|
|
|
nie ma jak jest dobrze wyregulowana |
|
|
|
 |
ozjusz [Usunięty]
|
Wysłany: 06-11-2008, 17:50
|
|
|
Ok dzięki koledzy za odpowiedzi. Jeżeli chodzi o różnice jazdy na gazie i benzynie to nie ma żadnej różnicy. Ma takiego samego kopa. Wydaje mi się że teraz jakoś przestało czuć gaz, tylko czasem jak na światłach przygazuje to wtedy coś tam doleci. Tak czy tak się wybieram do gazownika na regulacje i niech sprawdzi szczelność przy okazji. Dzięki jeszcze raz wszystkim. |
|
|
|
 |
irekkczek
Forumowicz

Auto: EA5A 99r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lip 2008 Posty: 126 Skąd: Lubin
|
Wysłany: 19-11-2008, 21:49
|
|
|
jedno co ja wiem to , żeby na sekwencji doszło do strzału to od razu jest czuć, że auto szarpie albo że silnik naprawdę źle pracuje, a tutaj nie ma takiego objawu, więc strzał Ci nie grozi.
skoro mówisz , że podczas włączonego nawiewu czujesz to jest na pewno nieszczelność na przewodach. Jedź tam i niech sprawdzają Ci wszystko dokładnie, bo nie po to zakładałeś gaz , żeby go czuć w aucie tylko, żeby na nim jeździć, walcz o swoje |
|
|
|
 |
|
|