To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Lancer CB0 - [CB4 1.6] Szarpanie podczas jazdy na benzynie

Anonymous - 20-11-2008, 23:13
Temat postu: [CB4 1.6] Szarpanie podczas jazdy na benzynie
Naszego Lancera nęka problem szarpania podczas jazdy na benzynie. Problem pojawia się podczas spokojnej jazdy w zakresie 1500-2000 rpm oraz przy schodzeniu z obrotów (puszczaniu gazu) - tu niezależnie od prędkości obrotowej. Na gazie to zjawisko w ogóle nie występuje. Uprzedzając pytania, informuję, że auto jeździ regularnie na benzynie (mniej więcej 1 zbiornik paliwa : 2 zbiorników gazu) i jest tankowane dobrym paliwem.
Co zostało już zrobione:
- czyszczenie przepustnicy, wymiana uszczelki pod przepustnicą i regulacja obrotów
- wymiana filtrów powietrza i paliwa
- wymiana kopułki i palca rozdzielacza
- wymiana aparatu zapłonowego (w międzyczasie padł)
- regulacja zapłonu
- wymiana kondensatorów
- wymiana świec zapłonowych
- wymiana przewodów wn
- regulacja zaworów (ASO) - przyniosło delikatną zmianę in plus
- sprawdzenie pompy paliwa i wtryskiwaczy (ASO)
- sprawdzenie błędów (ASO) - błędów brak
- wymiana cewki zapłonowej w nowym (używanym) aparacie - profilaktycznie

Obroty na biegu jałowym książkowe, brak jakichkolwiek niepokojących objawów. Odpala zawsze za pierwszym zakręceniem. Silniczek krokowy działa. Oprócz szarpania, nic niepokojącego się nie dzieje. Silnik pracuje równo, ładnie przyspiesza (choć mam wrażenie, ze nie tak jak kiedyś, ale może to wrażenie po przesiadce z CJ4A).
Jedyne, co mi jeszcze przychodzi do głowy to TPS, ale ten nie był dotychczas w ogóle ruszany. Możecie podpowiedzieć coś jeszcze?

pawela - 21-11-2008, 09:15

mi padł TPS ostatnio (błąd 55) i oprócz falowania obrotów pojawiło sie właśnie szarpanie w zakresie przez Ciebie opisanym. Myślę, że to dobry trop.
kryzys - 21-11-2008, 10:06
Temat postu: Re: Szarpanie podczas jazdy na benzynie
Leciutko offtopicowo - ale zaciekawiło mnie to:
gregorbu napisał/a:
...
- czyszczenie przepustnicy, wymiana uszczelki pod przepustnicą i regulacja obrotów
...

to pod przepustnicą jest jakaś uszczelka? mi magik to jedynie na silikon wklejał :/ pytam bo sam mam podobne objawy w swoim miśku :)

Pozdrawiam
K

Anonymous - 21-11-2008, 11:32

pawela napisał/a:
mi padł TPS ostatnio (błąd 55) i oprócz falowania obrotów pojawiło sie właśnie szarpanie w zakresie przez Ciebie opisanym. Myślę, że to dobry trop.
Dzięki, sprawdzę to. Ale CE nie wywala błędu. :roll:
kryzys napisał/a:
to pod przepustnicą jest jakaś uszczelka? mi magik to jedynie na silikon wklejał :/ pytam bo sam mam podobne objawy w swoim miśku
Oczywiście, że jest. Papierowa, dostępna wyłącznei w ASO. Kosztuje ok. 26 PLN.
Hugo - 21-11-2008, 15:16

Sprawdź szczelność i podłączenie wężyków podciśnień.
Anonymous - 21-11-2008, 21:59

Hugo napisał/a:
Sprawdź szczelność i podłączenie wężyków podciśnień.
Sprawdzone. Poza tym - jeśli byłoby z nimi coś nie tak, problem istniałby również podczas jazdy na gazie. A na gazie nie ma się czego przyczepić. :roll: Przyszedł mi do głowy jeszcze przycinający się silniczek wolnych obrotów: tutaj i tutaj. Co o tym sądzicie? To mogłoby tłumaczyć, dlaczego na gazie zachowuje się normalnie - instalacja ma własnego krokowca.
kryzys - 24-11-2008, 12:20

gregorbu, jaką masz instalacje? II generacji?
i tam jest osobny silniczek wolnych obrotów?
czy mowa o sekwencjyjnym wtrysku gazu??
bo może i u mnie w takim razie szwankuje wlaśnie on - z tymi diabelnymi obrotami opisuję walkę
tutaj
:)

Anonymous - 24-11-2008, 14:27

kryzys napisał/a:
gregorbu, jaką masz instalacje? II generacji? i tam jest osobny silniczek wolnych obrotów?
Tak, jest to instalacja 2. generacji. Podobno jest tam silniczek wolnych obrotów - wiem to od gazowników, mechaników z Evolution Service oraz Bartka, któremu akurat wierzę najbardziej. Nie znam się na instalcjach gazowych - wystarczy mi świadomość, że ta, która jest zainstalowana w Lancerze, nie sprawia absolutnie żadnych problemów.
Co do obrotów na benzynie - w sobotę przeprowadziłem gruntowne czyszczenie silniczka wolnych obrotów (tego dla benzyny). Jest o niebo lepiej, ale muszę jeszcze troche pojeździć, by powiedzieć coś więcej. Do tej porty przejechałem ok. 30 km i żadnego szarpania nie zauważyłem.

rosomak1983 - 03-12-2008, 12:52

-wyczysciełem przepustnice
-regulacja obrotów
-czyszczenie kopułki
-regulacja zapłonu
I dalej mam niestety problem na wolnych obrotach... tzn na jałowym biegu czasem jest ksiazkowo 900 czasem 500 a czasem faluje od 900-400.
Co mam dalej robic? Co sprawdzic i jak ?
Gdzie szukac przyczyny?
Co do szarpania to myslałem ze sie zmniejszyło ale nadal jest ale u mnie występuje tylko na biegu 1 gdy jade wolniutko przed progiem zwalniam ok 10km/h puszczam gaz i czasem szaprie a czasem sunie płynnie.
Doradzcie co robic...

Hugo - 03-12-2008, 16:11

rosomak1983 fałszywe powietrze"?
rosomak1983 - 03-12-2008, 16:12

Hugo napisał/a:
rosomak1983 fałszywe powietrze"?

mozna jasniej....

londolut - 03-12-2008, 17:31

rosomak1983 napisał/a:
Hugo napisał/a:
rosomak1983 fałszywe powietrze"?

mozna jasniej....
Nieszczelny układ dolotowy i gdzieś za przepływomierzem dostaje się jakieś lewe powietrze. Sprawdź filtr, "trąbę", i węże od podciśnień. Może któryś się zsunął bądź jest pęknięty?
rosomak1983 - 03-12-2008, 18:16

londolut, dzięki
Doradzcie co i jak zrobic wymienic najlepiej ustalajac idpowiednia kooejnosc. Koszta to sprawa drugorzędna choc wolałbym jakos tak ostróznie. Na wstępie mysle ze wymiana kopułki i palca bo to nie jest drogie a czyszczenie załatwia sprawe na chwilke tylko.Potem kable? Gadałem z mechanorem bedziemy jeszcze raz ustawiac wolne obroty wg wskazówek ze stronki Krzyzaka. I tu pytanko bedzie to adekwatne do 4g92???? POZDRO Po drugie jest sens czyscic przepustnice po raz drugi?

Hugo - 03-12-2008, 23:05

rosomak1983 napisał/a:
I tu pytanko bedzie to adekwatne do 4g92????
Będzie.
rosomak1983 napisał/a:
Po drugie jest sens czyscic przepustnice po raz drugi?
Nie ma.
rosomak1983 - 14-02-2009, 14:57

Jesli chodzi o szarpanie to u mnie objawy ustapiły po wymianie kabli wysokiego napięcia. :)
Z obrotami bede walczył niedługo :)



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group