To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

Carisma - Techniczne - [Cari 1.8 GDI] GDI - całkowity brak wolnych obrotów

Anonymous - 22-11-2008, 12:30
Temat postu: [Cari 1.8 GDI] GDI - całkowity brak wolnych obrotów
Witajcie,
Przeglądałem posty i nie znalazłem 100 % podobnego problemu jaki mi się trafił.
Objawy jak niżej:
Auto straciło wolne obroty z dnia na dzień.
Odpala bez problemu lecz natychmiast obroty spadają do zera - silnik gaśnie.
Podtrzymując obroty da się jeździć - zachowuje się normalnie , wkręca się na wysokie obroty, osiągi jak wcześniej lecz każdy postój (korek , światła ) - obroty -> 0.
Jak już się zagrzeje do normalnej temperatury - delikatnie popuszczając pedał gazu, nie bez trudności, udaje się utrzymać obroty (chodzi sam) na poziomie ok. 800 ale po ok. 4 minutach - w momencie kiedy wcześniej lekko podnosił obroty i wracał do tych 800 - teraz od razu gaśnie.
Objawy dodatkowe:
Jak chodzi na wolnych przez te 4 minuty to - daje się słyszeć takie niskie buczenie z okolic akumulatora. Jest na tyle niskie , że nie da się określić skąd dochodzi dokładnie lecz to okolice w trójkącie akumulator-chłodnica- prawa lampa(stojąc z przodu auta). Nagle buczenie zanika -> silnik gaśnie.
Ponadto - podczas jazdy - przyśpieszając słyszę przelewanie się płynu zza środkowej konsoli. Wcześniej tego nie było.
Proszę o pomoc, może ktoś miał coś takiego u siebie.
Olo

Anonymous - 22-11-2008, 12:53

na początek sprawdż silniczek krokowy jest przy przepustnicy, przekręć stacyjkę ( nie odpalaj silnika) wsłuchaj się jeżeli usłyszysz terkotanie w okolicy przepustnicy to jest częściowo ok.następnie włącz silnik i odepnij wtyczkę od krokowca sprawdż różnice w pracy silnika jeżeli jej nie ma wykręć krokowy i go przeczyść ---jak to się robi znajdziesz na forum---jeżeli słyszysz przelewanie płynów to sprawdż poziom w chłodnicy w zbiorniku wyrównawczym, następnie sprawdż czujniki temperatury (Są dwa ten większy jest od temp. silnika daje sygnał do kompa, ten mniejszy temp. płynu wskazania na desce rozdzielczej.Na początek tyle-----do roboty(sobota 2 zmiana a niech to)
Bartek - 22-11-2008, 13:26

Przepustnica elektroniczna czy na lince - jeżeli elektroniczna - do regeneracji siłownik, jeżeli na lince, to zgon zaliczył silniczek krokowy....

[ Dodano: 22-11-2008, 13:27 ]
PS. zakładam, że nie jest brudna jak górnik przodkowy

rasiak1980 - 23-11-2008, 18:10

w volvo S, V, z tego co wiem nie ma przepustnicy na linkę
Anonymous - 25-11-2008, 22:03

Problem rozwiązany, pomogło czyszczenie sitka pompy paliwa WC - syfne paliwo mi się trafiło na Orlenie.
A propos przepustnicy w v40 - są i takie na linkę jak i elektroniczne , u mnie jest linkowa.
Olo



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group