 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
[Cari 1.8 GDI] GDI - całkowity brak wolnych obrotów |
Autor |
Wiadomość |
olo_krk [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2008, 12:30 [Cari 1.8 GDI] GDI - całkowity brak wolnych obrotów
|
|
|
Witajcie,
Przeglądałem posty i nie znalazłem 100 % podobnego problemu jaki mi się trafił.
Objawy jak niżej:
Auto straciło wolne obroty z dnia na dzień.
Odpala bez problemu lecz natychmiast obroty spadają do zera - silnik gaśnie.
Podtrzymując obroty da się jeździć - zachowuje się normalnie , wkręca się na wysokie obroty, osiągi jak wcześniej lecz każdy postój (korek , światła ) - obroty -> 0.
Jak już się zagrzeje do normalnej temperatury - delikatnie popuszczając pedał gazu, nie bez trudności, udaje się utrzymać obroty (chodzi sam) na poziomie ok. 800 ale po ok. 4 minutach - w momencie kiedy wcześniej lekko podnosił obroty i wracał do tych 800 - teraz od razu gaśnie.
Objawy dodatkowe:
Jak chodzi na wolnych przez te 4 minuty to - daje się słyszeć takie niskie buczenie z okolic akumulatora. Jest na tyle niskie , że nie da się określić skąd dochodzi dokładnie lecz to okolice w trójkącie akumulator-chłodnica- prawa lampa(stojąc z przodu auta). Nagle buczenie zanika -> silnik gaśnie.
Ponadto - podczas jazdy - przyśpieszając słyszę przelewanie się płynu zza środkowej konsoli. Wcześniej tego nie było.
Proszę o pomoc, może ktoś miał coś takiego u siebie.
Olo |
|
|
|
 |
orzech [Usunięty]
|
Wysłany: 22-11-2008, 12:53
|
|
|
na początek sprawdż silniczek krokowy jest przy przepustnicy, przekręć stacyjkę ( nie odpalaj silnika) wsłuchaj się jeżeli usłyszysz terkotanie w okolicy przepustnicy to jest częściowo ok.następnie włącz silnik i odepnij wtyczkę od krokowca sprawdż różnice w pracy silnika jeżeli jej nie ma wykręć krokowy i go przeczyść ---jak to się robi znajdziesz na forum---jeżeli słyszysz przelewanie płynów to sprawdż poziom w chłodnicy w zbiorniku wyrównawczym, następnie sprawdż czujniki temperatury (Są dwa ten większy jest od temp. silnika daje sygnał do kompa, ten mniejszy temp. płynu wskazania na desce rozdzielczej.Na początek tyle-----do roboty(sobota 2 zmiana a niech to) |
|
|
|
 |
Bartek
Mitsumaniak friendly admin

Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 291 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 6983 Skąd: że znowu? (W-wa)
|
Wysłany: 22-11-2008, 13:26
|
|
|
Przepustnica elektroniczna czy na lince - jeżeli elektroniczna - do regeneracji siłownik, jeżeli na lince, to zgon zaliczył silniczek krokowy....
[ Dodano: 22-11-2008, 13:27 ]
PS. zakładam, że nie jest brudna jak górnik przodkowy |
_________________ Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek
Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 sprzedany
nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin
Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 23-11-2008, 18:10
|
|
|
w volvo S, V, z tego co wiem nie ma przepustnicy na linkę |
|
|
|
 |
olo_krk [Usunięty]
|
Wysłany: 25-11-2008, 22:03
|
|
|
Problem rozwiązany, pomogło czyszczenie sitka pompy paliwa WC - syfne paliwo mi się trafiło na Orlenie.
A propos przepustnicy w v40 - są i takie na linkę jak i elektroniczne , u mnie jest linkowa.
Olo |
|
|
|
 |
|
|