To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Galant E5xA - Świecący się na LPG check engine i niemożność zdiagnozowania

Arturro-86 - 22-11-2008, 19:03
Temat postu: Świecący się na LPG check engine i niemożność zdiagnozowania
Witam.
Posiadam Galanta 1.8L 115KM (1995r.) z instalacją gazową STAG 300. Gdy silnik pracuje na LPG świeci mi się check engine, raz gaśnie raz świeci się cały czas, innym razem wogóle. Na PB problem ten wogóle nie wysępuje. Gazownik podejrzewa, iż winna jest sonda lambda, ale tutaj pojawia się kolejny problem.
Chciałem się upewnić czy aby napewno winna jest lambda i podpiąć misia do kompa. Byłem w kilku warsztatach i w żadnym z nich nie udało nawiązać się połączenia z kompem (100zł w ASO to moim zdaniem zbyt dużo-tyle kosztuje lambda:P). Jak mogę zdiagnozować przyczynę świecącego się check'a?

jacek11 - 22-11-2008, 20:14

Najprawdopodobniej,trzeba wymienić rezestorek.
Zapraszam do działu WARSZTAT-LPG

Pozdrawiam :)

[ Dodano: 22-11-2008, 20:18 ]
A tak sprawdzisz kody błędów:
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435

Opis kodów znajdziesz na stronie Krzyżaka

[ Dodano: 22-11-2008, 20:21 ]
o tutaj: http://mitsubishifan.webpark.pl/

waldi-1 - 29-11-2008, 19:39

jesli masz takie objawy na gazie to masz zle dobrany emulator ,to takie urzadzenie które oszukuje kompa i pokazuje mu ze samochód cały czas jezdzi na pb, przełancza sie na gaz a komp to rozpoznaje tak jakby paliwo niedochodziło i wyskakuje ci błąd
Anonymous - 29-11-2008, 20:10

Tak jak napisali koledzy, na 100% kwestia doboru emulatora. Stag 300 i Sequenty BRC teoretycznie nie wymagają emulatora, ale to tylko teoria która ni jak się ma do Mitsubishi. Przerabiałem ten temat, emulator od zwyklej instalacji 2 generacji najlepiej kupic taki, który już ma rezystory 50Ohm albo na takie wymienić, trzeba podlączyć go równolegle z wyjsciami sterownika gazu. Jak podłączysz emulator z rezystorami 30Ohm kontrolka też zgasnie ale samochód będzie jednocześnie jeździl na gazie i benzynie. Zasilanie emulatora najlepiej podłączyć do elektrozaworu LPG.
waldi-1 - 29-11-2008, 20:20

a to ja przy okazji sie cos spytam, podejrzewam cos ale chce sie upewnić, a wiec na zimnym silniku jak przełącze na gaz to mi silnik gasnie i cięzko go jest uruchomic a w parowniku to takie dzwieki jak by sie cos gotowało , poprostu brak ssania, co to moze być? elektrozawór?
pipi_ja - 01-12-2008, 16:54

Wg mnie to raczej parownik kończy swój zywot. Pewnie membrany są sztywne i stąd te problemy. Piszesz, że występuje to tylko na zimnym silniku i stąd moje przypuszczenia.
Anonymous - 03-12-2008, 09:24

O ile mi wiadomo (a przeszedłem przez wszystkie generacje LPG od I do sekwencji) to żadna instalacja nie będzie prawidłowo pracowała na zimnym silniku. Przy niskich temperaturach zamrozisz parownik zdecydowanie skracając jego żywot, latem jeszcze jakoś ujdzie. Tak jak napisał pipi_ja, prawdopodobnie parownik już się kończy.
waldi-1 - 03-12-2008, 19:02

ale kiedys tak niebyło ,gdy przełączyłem na gaz nawet na zimnym to mi niegasł
pipi_ja - 03-12-2008, 23:00

No i właśnie to jest dowodem na to, że parownik swoje już przejechał. Dawniej jak gumowe membrany były miękkie lepiej spełniały swoją funkcję i samochód nie gasł. Nie wiem jaki masz ten parownik ale wymianę gum możesz zrobić sam jeśli tylko potrafisz posługiwac się śrubokretem ;) Wiem np że do Lovato komplet oryginalnych membran kosztuje ok 80zł.
waldi-1 - 04-12-2008, 15:56

no i własnie, jak mam sie dowiedziec jaki mam ten parownik, gdzie to pisze?
Arturro-86 - 12-12-2008, 10:46

burst napisał/a:
Tak jak napisali koledzy, na 100% kwestia doboru emulatora. Stag 300 i Sequenty BRC teoretycznie nie wymagają emulatora, ale to tylko teoria która ni jak się ma do Mitsubishi. Przerabiałem ten temat, emulator od zwyklej instalacji 2 generacji najlepiej kupic taki, który już ma rezystory 50Ohm albo na takie wymienić, trzeba podlączyć go równolegle z wyjsciami sterownika gazu. Jak podłączysz emulator z rezystorami 30Ohm kontrolka też zgasnie ale samochód będzie jednocześnie jeździl na gazie i benzynie. Zasilanie emulatora najlepiej podłączyć do elektrozaworu LPG.


Witam, gazownik powiedział, że :
"nie ma mozliwosci podpiecia emulatora do sekwencji skoro instalacjia pobiera sygnały z wtryskow e emulator ogłupia nie da sie tego razem połączyć"

I jeszcze jedna prośba, muszę wiedzieć dokładnie, jakie piny spiąć w kostce. Pod tym linkiem (http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435), który otrzymałem na początku nie znalazłem takowej informacji.

Z góry dziękuję i pozdrawiam

tomusn - 12-12-2008, 11:34

Arturro-86 napisał/a:
Chciałem się upewnić czy aby napewno winna jest lambda i podpiąć misia do kompa.
a wy o rezystorkach :lol:

napiszcie gdzie w układzie lambdy wpiąć ten rezystorek, bo normalny zakład montażu gazu tego nie wie, do misia!

jeżeli ChE pali się na gazie, to komputer wykrywa dysfunkcję jakiegoś układu, dzieje się tak prawdopodobnie dlatego, że komp instalacji gazowej zmienia pewne parametry elektryczne (tu przydają się wspomniane "rezystorki"). Niestety większość gazowników przy palącym się ChE mówi o sondzie lambda (czujniku tlenu).
Sprawdzić sondę można wpinając się w jej kable na pracującym silniku, wartości napięcia powinny oscylować w zakresie 0.2 -0.8V

i ostatnie zdanie:

jeżeli ChE na benzynie się nie pali, to znaczy że z układem wtryskowym jest wszystko w porządku i nie należy się niczym przejmować, a jak ktoś się przejmuje ChE na gazie to winna jest instalacja gazowa i należy ją wymontować!

Sylwia - 12-12-2008, 11:57

witam, nie wiem czy byłes na warsztacie w Tychach na Filaretów 31, jesli nie to podjedź, obsługujemy staga 300, mamy też możliwość (w większosci samochodach) podpięcia się pod komputer.
powiedź że jestes z forum,, (ja teraz nie bywam na warsztacie,, jestem na długim urlopie,,,)

pozdrawiam
Sylwia

Anonymous - 15-12-2008, 22:57

Mój gazownik też powiedział, że nie można podłączyć emulatora do Sequenta 24. Po wymownym spojrzeniu poprawił się, że przynajmniej on nie wie jak to zrobić. Przy pierwszym przeglądzie instalacji zapytał tylko czy moge mu rozrysować schemat jak to podłączyłem i napisać jakie rezystory ma zakładać. Niestety zdecydowana większość gazowników to przekwalifikowani mechanicy, a nie elektronicy. Znają się na tym jak podłączyć rurki i chwala im za to. Jeszcze większa chwała dla gazownika, który potrafi powiedzieć, że nie wie jak coś zrobić. Rezystory wpięte w szereg z wtryskiwaczem powodują obniżenie prądu, a tym samym zmniejszenie siły elektromagnesu, ECU nadal widzi, że ma podłączone własne wtryski. Jeżeli opór będzie zbyt mały to będzie pracował jednocześnie na PB i LPG, za duży opór będzie się zapalało CE.
Arturro-86 - 17-12-2008, 10:15

Sylwia napisał/a:
witam, nie wiem czy byłes na warsztacie w Tychach na Filaretów 31, jesli nie to podjedź, obsługujemy staga 300, mamy też możliwość (w większosci samochodach) podpięcia się pod komputer.


Witam
Montowałem swoją instalacje na Czułowie w P.H.U "GÓRNIK" więc w razie problemów jeżdżę tam (gwarancja). Co do połączenia się z komputerem, próbowałem już w wielu warsztatach, niestety z mizernym skutkiem. Teraz chcę odczytać błędy, ale nie wiem dokładnie jakie piny spiąć w kostce. Tutaj nie jest to za bardzo wyjaśnione(http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=18435) więc proszę o pomoc.
Pozdrawiam



Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group