To jest tylko wersja do druku, aby zobaczyć pełną wersję tematu, kliknij TUTAJ
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki

[92-96]Colt CA0 - [CA4A 1.6] zawor 1.6 16v 93r

marcinG - 25-11-2008, 00:34
Temat postu: [CA4A 1.6] zawor 1.6 16v 93r
na wolnych obrotach silnik pracuje cicho a jak mu wkrece na 3000-4000 to zaczyna klepac chyba zawór a moze cos innego jak myslicie
Hugo - 25-11-2008, 16:34

Regulacja zaworów zrobiona?
marcinG - 25-11-2008, 17:02

Hugo napisał/a:
Regulacja zaworów zrobiona?
bylem dzis u mechanika mowi ze to panewki
Anonymous - 25-11-2008, 17:25

Na wolnych obrotach panewkę też będzie słychać.
marcinG - 25-11-2008, 18:39

gregorbu napisał/a:
Na wolnych obrotach panewkę też będzie słychać.
na wolnych jest ok nic nie slychac tylka jak dodam gazu to hrobocze mowi ze panewka albo co s tam korbowego juz niepamiętam
Jogurt - 26-11-2008, 19:37

jedź na diagnozę do innego speca albo sam sprawdź zawory zanim ktoś ''wymieni'' pół silnika. zagrzej silnik, zrzuć pokrywę zaworów, ustaw wał i sprawdzaj luz w kolejności podanej w service manualu (do ściągniecia w dziale download). tylko weź dobry szczelinomierz i dobrze by było założyć nową uszczelkę pod pokrywę po wszystkim
marcinG - 27-11-2008, 09:15

Jogurt napisał/a:
jedź na diagnozę do innego speca albo sam sprawdź zawory zanim ktoś ''wymieni'' pół silnika. zagrzej silnik, zrzuć pokrywę zaworów, ustaw wał i sprawdzaj luz w kolejności podanej w service manualu (do ściągniecia w dziale download). tylko weź dobry szczelinomierz i dobrze by było założyć nową uszczelkę pod pokrywę po wszystkim
fajnie by bylo ale trzech mi to powiedzialo ze to panewka mowią ze to nie dzwiek zaworów to w silniku trudno zaczynam szukać silnika bo chyba wyniesie mnie to taniej niż remont
Anonymous - 27-11-2008, 10:54

marcinG napisał/a:
Jogurt napisał/a:
jedź na diagnozę do innego speca albo sam sprawdź zawory zanim ktoś ''wymieni'' pół silnika. zagrzej silnik, zrzuć pokrywę zaworów, ustaw wał i sprawdzaj luz w kolejności podanej w service manualu (do ściągniecia w dziale download). tylko weź dobry szczelinomierz i dobrze by było założyć nową uszczelkę pod pokrywę po wszystkim
fajnie by bylo ale trzech mi to powiedzialo ze to panewka mowią ze to nie dzwiek zaworów to w silniku trudno zaczynam szukać silnika bo chyba wyniesie mnie to taniej niż remont
No nie wiem, mam wątpliwości co do wypowiedzi mechaników. Ale - zakładając, że mają rację - wszystko zależy od tego, w jakim stanie jest panweka. Może wystarczy wymienić i po sprawie. Zdjęcie miski olejowej i sprawdzenei panewki jest dużo prostsze, szybsze i tańsze niż wymiana silnika.
marcinG - 27-11-2008, 13:55

gregorbu napisał/a:
marcinG napisał/a:
Jogurt napisał/a:
jedź na diagnozę do innego speca albo sam sprawdź zawory zanim ktoś ''wymieni'' pół silnika. zagrzej silnik, zrzuć pokrywę zaworów, ustaw wał i sprawdzaj luz w kolejności podanej w service manualu (do ściągniecia w dziale download). tylko weź dobry szczelinomierz i dobrze by było założyć nową uszczelkę pod pokrywę po wszystkim
fajnie by bylo ale trzech mi to powiedzialo ze to panewka mowią ze to nie dzwiek zaworów to w silniku trudno zaczynam szukać silnika bo chyba wyniesie mnie to taniej niż remont
No nie wiem, mam wątpliwości co do wypowiedzi mechaników. Ale - zakładając, że mają rację - wszystko zależy od tego, w jakim stanie jest panweka. Może wystarczy wymienić i po sprawie. Zdjęcie miski olejowej i sprawdzenei panewki jest dużo prostsze, szybsze i tańsze niż wymiana silnika.
masz racje ale ogolnie ten silnik to padaka nie rowno chodzi ma najaechane 280 tys wiec wiez dzis panewka ajutro???
Anonymous - 27-11-2008, 14:57

marcinG napisał/a:
gregorbu napisał/a:
marcinG napisał/a:
Jogurt napisał/a:
jedź na diagnozę do innego speca albo sam sprawdź zawory zanim ktoś ''wymieni'' pół silnika. zagrzej silnik, zrzuć pokrywę zaworów, ustaw wał i sprawdzaj luz w kolejności podanej w service manualu (do ściągniecia w dziale download). tylko weź dobry szczelinomierz i dobrze by było założyć nową uszczelkę pod pokrywę po wszystkim
fajnie by bylo ale trzech mi to powiedzialo ze to panewka mowią ze to nie dzwiek zaworów to w silniku trudno zaczynam szukać silnika bo chyba wyniesie mnie to taniej niż remont
No nie wiem, mam wątpliwości co do wypowiedzi mechaników. Ale - zakładając, że mają rację - wszystko zależy od tego, w jakim stanie jest panweka. Może wystarczy wymienić i po sprawie. Zdjęcie miski olejowej i sprawdzenei panewki jest dużo prostsze, szybsze i tańsze niż wymiana silnika.
masz racje ale ogolnie ten silnik to padaka nie rowno chodzi ma najaechane 280 tys wiec wiez dzis panewka ajutro???


Czy ja wiem czy padaka. 280k km dla tych silników to jest bułka z masłem, a z nierówną pracą można się uporać niekiedy całkiem niskim kosztem, tak więc przemyślałbym pare razy decyzję wymiany motoru na inny w możliwie gorszym stanie ;)

edit;
@Jogurt;
the wise man has spoken !

marcinG - 28-11-2008, 09:11

poweiem wam ze jak z rana go odpalam to nic nie rzezi dopiero jak sie rozgrzeje to daje czadu oczywiscie jak go wkrecam na obroty
Jogurt - 28-11-2008, 14:03

mój ma 272 500km i czuje sie świetnie. wszystko wymieniam na czas, robie regulacje zaworów itp. zamiast narzekać weź najpierw ogarnij temat z kimś kto się zna na 4g92 albo ma jakieś pojęcie o mechanice. zobacz te zawory bo to nie jest filozofia, poustawiaj wszystko jak ma być i wtedy zobaczysz czy ten silnik jest padaką czy przejeździ Twoją kadencję na tym aucie


Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group